- تبلیغات -
4.1
(7)

به تازگی اینستاگرام قابلیت منحصر به فردی را معرفی کرده است که با استفاده از آن، تمامی کاربران می توانند به صورت زنده و مستقیم از لحظات خود فیلم برداری کنند و آن را به صورت همزمان با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

در این مطلب می خواهیم به صورت کامل به آموزش لایو (Live) در اینستاگرام و به اشتراک گذاری ویدئو به صورت زنده بپردازیم و تمامی امکاناتی که اینستاگرام در این زمینه در اختیار کاربران گذاشته است را معرفی کنیم.

آموزش کامل ارسال لایو (Live) در اینستاگرام و به اشتراک گذاری ویدئو به صورت زنده:

برای ارسال لایو (Live) از طریق اینستاگرام در ابتدا شما باید اینستاگرام خود را به آخرین نسخه ی آن به روز رسانی نمایید.

حالا وارد اینستاگرام شوید و برای ایجاد استوری (لایو) جدید از قسمت استوری ها، روی عکس پروفایل خود کلیک نمایید. همچنین برای این منظور می توانید از آیکون به شکل دوربین در بالای عکس پروفایل نیز استفاده کنید.

آموزش کامل ارسال لایو (Live) در اینستاگرام و به اشتراک گذاری ویدئو به صورت زنده

شروع ارسال Live در اینستاگرام و معرفی گزینه های موجود برای مدیریت لایو:

پس از آن صفحه ی ارسال استوری پیش روی شما باز می شود.

برای آن که بتوانید ارسال یک ویدئوی زنده را آغاز کنید، از نوار پایین اینستاگرام گزینه ی Live (زنده) را لمس کنید.

- تبلیغات -

صفحه ی گوشی شما مشابه تصویر زیر خواهد شد.

در صورتی که برای آغاز یک ویدئوی زنده آماده هستید گزینه ی Start Live Video را لمس کنید.

شروع ارسال Live در اینستاگرام

پس از آن اینستاگرام شروع به چک کردن اینترنت شما و سرعت آن می کند. توجه داشته باشید که برای ارسال ویدئوی زنده توسط اینستاگرام، وجود یک اتصال اینترنت با سرعت متوسط رو به بالا الزامی می باشد.

در حال چک کردن اینترنت و سرعت آن برای لایو در اینستاگرام

پس از آن در صورتی که سرعت اینترنت شما از طرف اینستاگرام برای ارسال لایو تایید شد، وارد لایو خواهید شد و از این پس تصاویر شما به صورت زنده و مستقیم برای کاربران ارسالی می شود.

توجه داشته باشید که ما برای ارائه ی بهتر آموزش و تصاویر، به جای تصاویر ویدئویی از یک پس زمینه ی سیاه رنگ استفاده کرده ایم و در گوشی شما این صفحه سیاه نخواهد بود و تصاویر گرفته شده توسط دوربین گوشی به نمایش در خواهد آمد.

حالا در ادامه به توضیح برخی از امکانات بخش لایو اینستاگرام می پردازیم.

مشاهده کامنت ها و نظرات شرکت کنندگان در لایو، دست تکان دادن برای آن ها و ارسال کامنت:

شما می توانید علاوه بر ارسال زنده فیلم و صدای خود، از طریق کادر پایین، کامنت نیز ارسال کنید. علاوه بر این در قسمت بالای این کادر لیستی از کاربران شرکت کننده در لایو و کامنت های آن ها نمایش داده می شود. شما می توانید با دکمه ی مخصوص موجود در کنار هر یک از این کاربران برای آن ها دست تکان دهید!

تنظیم دسترسی های کاربران شرکت کننده در لایو (Live):

اما در بخش سمت راست این کادر آیکونی به شکل سه نقطه وجود دارد که با لمس آن گزینه هایی برای تعیین دسترسی های کاربران تماشا کننده وجود دارد.

شما با لمس این قسمت می توانید قابلیت ارسال کامنت توسط کاربران خود یا درخواست برای شرکت در Live برای شروع لایو دو نفره را خاموش یا روشن نمایید.

دعوت کاربران به Live و ارسال پیام خصوصی به کاربران دلخواه:

با استفاده از آیکون به شکل موشک می توانید پیامی به دوستان آنلاین خود ارسال کنید. بعضی مواقع آیکون به شکل دو صورتک در کنار آیکون موشک وجود دارد که برای دعوت کردن کاربران مهمان برای تماشای لایو شما می باشد.

البته اینستاگرام پس از آغاز Live، خود به صورت خودکار کاربران شما را برای پیوستن و تماشای آن مطلع می کند.

جا به جایی بین دوربین اصلی و سلفی در لایو:

معرفی گزینه های موجود برای مدیریت لایو اینستاگرام

اما آیکون دیگر آیکون به شکل دو فلش پشت سر هم و به شکل دایره (آیکون جا به جایی بین دوربین اصلی و سلفی در لایو اینستاگرام) می باشد. با استفاده از این آیکون می توانید در طول لایو بین دو دوربین سلفی  و پشت گوشی خود جا به جا شوید تا بتوانید هم از اطراف و هم از خود لایو بفرستید.

اما دو بخش در بالای صفحه نیز وجود دارند که به توضیح آن ها می پردازیم.

مشاهده مدت زمان Live و تعداد شرکت کنندگان در آن:

در سمت چپ صفحه مستطیلی صورتی رنگ با عنوان LIVE وجود دارد که نشان دهنده ی این است که شما در حال ارسال ویدئوی زنده می باشد.

با لمس این مستطیل می توانید مدت زمانی را که تا الان لایو (Live) شما طول کشیده است مشاهده نمایید.

در کنار این قسمت، یک علامت چشم با یک عدد وجود دارد که این عدد نمایش دهنده ی تعداد کاربرانی است که هم اکنون در حال تماشای لایو شما می باشد. در صورت لمس آیکون چشم، شما می توانید لیستی از کاربرانی که در حال تماشای لایو هستند را مشاهده کنید.

مشاهده مدت زمان Live و تعداد شرکت کنندگان در آن

روش پایان دادن به لایو (Live) در اینستاگرام:

اما گزینه ی آخر موجود در این صفحه در سمت راست قرار دارد. با استفاده از گزینه ی End شما می توانید به ارسال ویدئوی زنده ی خود خاتمه دهید.

پس از لمس این گزینه پیامی به شکل زیر نمایش داده می شود که برای تایید پایان دادن به لایو می توانید گزینه ی End Live Video را لمس نمایید.

پایان دادن به لایو (Live) در اینستاگرام

اشتراک گذاری ۲۴ ساعته لایو ضبط شده با کاربرانی که به صورت زنده در آن شرکت نداشته اند:

تا به اینجا لایو شما به پایان رسید. اما اینستاگرام این قابلیت را دارد که لایو شما را به مدت ۲۴ ساعت و در بخش استوری کاربران نمایش دهد تا کاربران دیگر نیز بتوانند لایو گذشته ی شما را تماشا و از آن استفاده نمایند.

برای آن که لایو شما در قسمت استوری ها با کاربران دیگر به اشتراک گذاشته شود گزینه ی Share your video for the next 24 hours so more people can watch it. را در حالت فعال قرار دهید و Share را بزنید.

اما در صورتی که می خواهید تماشا کنندگان لایو شما تنها به کاربرانی که آن را به صورت زنده مشاهده کرده اند محدود شود گزینه ی نامبرده را در حالت خاموش قرار دهید و Discard را لمس کنید.

اشتراک گذاری 24 ساعته لایو ضبط شده با کاربرانی که به صورت زنده در آن شرکت نداشته اند

ما ترجیح می دهیم Live خود را با کاربران دیگر برای مدت ۲۴ ساعت به اشتراک بگذاریم. پس از آن لایو ما در بخش استوری ها قرار می گیرد اما اگر بلافاصله بخواهید لایو خود را مشاهده کنید ممکن است با پیام زیر رو به رو شوید.

در صورت مشاهده این پیام، از استوری خارج شوید و دقایقی دیگر دوباره وارد آن شوید تا بتوانید لایو گذشته ی خود را به صورت یک استوری مشاهده نمایید.

لحظاتی دیگر برای مشاهده لایو ضبط شده خود تلاش کنید

در صورتی که می خواهید زودتر از ۲۴ ساعت استوری یا لایو خود را از لیست استوری های کاربران اینستاگرام حذف کنید، پیشنهاد می کنیم برای یادگیری روی لینک مربوطه کلیک نمایید…

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 4.1 / 5. تعداد رای دهندگان: 7

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید