- تبلیغات -
4.5
(2)

شاید این اواخر تصمیم به خرید یک میکروفن یقه ای گرفته باشید و یا میکروفن های یقه ای متعددی خریده باشید و از خرید خود راضی نبوده اید و متوجه شده اید که آن میکروفن مناسب شما نبوده است و اینک دغدغه خرید یک میکروفن مناسب را دارید.

اگر برای خرید میکروفن یقه ای مناسب مصمم هستید ولی نمی دانید چه فاکتورهایی را قبل از خرید باید رعایت کنید و نمی خواهید دچار سردرگمی شوید، ما در ادامه مطالب نکات هائز اهمیت را ذکر کرده ایم تا با خیال راحت بتوانید مناسب ترین میکروفن یقه ای خود را پیدا کنید.

راهنمای خرید میکروفن یقه ای

انتخاب میکروفن یقه ای

امروزه میکروفن های یقه ای در انواع مختلفی طراحی و عرضه می شوند تا بتوانند طیف وسیعی از نیاز های افراد را پوشش دهند.

برای تولید ویدئو و سخنرانی ها میکروفن های یقه ای گزینه مناسبی نسبت به سایر مدل های میکروفن می باشد و به افراد در تولید صدای با کیفیت بالا کمک می کند.

میکروفن های یقه ای با توجه به اندازه کوچک خود توانسته اند در موقعیت های مختلف بدون ایجاد مزاحمت مورد استفاده قرار گیرند.

موارد مهم برای خرید میکروفن یقه ای

میکروفن یقه ای باسیم یا میکروفن یقه ای بی سیم؟

میکروفن های یقه ای به دو دسته اصلی یعنی میکروفن یقه ای باسیم و یا میکروفن یقه ای بی سیم تقسیم می شوند. در این جا باید بدانید که هیچ تفاوتی از لحاظ کیفیت بین این دو وجود ندارد و فقط به لحاظ فیزیکی و ظاهری متفاوت هستند. میکروفن باسیم به دلیل داشتن سیم فقط کمی برای اجراهایی که نیاز به حرکت کردن دارد می تواند دست و پا گیر باشد. تا اینجا تصمیم با شماست که کدام میکروفن برای کاری که می خواهید انجام دهید بهتر است.

- تبلیغات -

میکروفن یقه ای باسیم و بی سیم

میکروفن یقه ای جهت دار یا همه جهته؟

میکروفن یقه ای معمولا از لحاظ دریافت صدا به سه دسته تقسیم می شوند:

  • همه جهته، که صدا را از تمام جهات دریافت می کند و بیش تر برای کسانی مناسب است که می خواهند تمامی صداهای اطراف را ضبط نمایند و این الگوی قطبی به نام اومنی دایرکشنال نیز معروف است.
  • دو جهته، الگوی قطبی میکروفن هایی می باشد که صدا را فقط از دو جهت دریافت می نماید و برای کسانی که مصاحبه می کنند و در مقابل یکدیگر قرار دارند گزینه بسیار مناسبی می باشد. بی دایرکشنال نام دیگر این الگوی قطبی می باشد.
  • تک جهته یا کاردیود میکروفن هایی هستند که صدا را از یک طرف دریافت می کنند و یکی از محبوب ترین میکروفن ها برای خوانندگی و پادکسترها می باشند.

انتخاب کانکتور مناسب میکروفن یقه ای با گوشی یا لبتاب و دوربین شما

معمولا میکروفن ها با انواع مختلف کانکتور ها موجود هستند و باید هنگام خرید میکروفن خود به نوع اتصال آن با دستگاهتان مطمئن شوید و کابل مناسب گوشی هوشمند با میکروفن را درست انتخاب کنید.

منبع تغذیه میکروفن یقه ای

هنگام خرید میکروفن یقه ای بسیار مهم است که بدانید میکروفن شما با چه منبع انرژی ای کار می کند.

برخی از مدل ها با باتری و برخی مستقیما از شارژ تلفن همراه و لبتاب و برخی با شارژ امکان استفاده را به شما می دهند.

پس باید این نکته را در نظر بگیرید که مدت زمانی که از میکروفن استفاده می کنید چقدر می باشد و شارژی که میکروفن نگه می دارد چه مدت زمان می باشد.

راهنمای خرید میکروفون یقه ای

قیمت میکروفن یقه ای

اگر در مرحله شروع کار خود هستید و نمی خواهید هزینه زیادی برای خرید میکروفن یقه ای صرف کنید می توانید میکروفن های با کیفیت در رنج های قیمتی پایین تهیه نمایید و از بابت کیفیت صدا نگران نباشید، زیرا به دلیل رقابت، سازندگان میکروفن با مدیریت هزینه های تولید توانسته اند میکروفن هایی با قیمت پایین اما با کیفیت تولید وعرضه نمایند.

خرید میکروفن یقه ای در بازه های قیمتی مختلف

امروزه شاهد انواع مختلفی از میکروفن ها با برند ها و قیمت های متفاوتی هستیم که مطمئنا برای خرید میکروفن وارد یک چالش می شوید و سردر گم از اینکه چه میکروفنی مناسب با بودجه و شرایط شما است می شوید. حال اگر بخواهیم میکروفن های خوب را از لحاظ کیفیت و قیمت دسته بندی کنیم می توانیم چند میکروفن یقه ای که سال ها رضایت مشتریان را جلب نموده اند را برای خرید آسان و مطمئن به شما معرفی نماییم. در ادامه به چند میکروفن با کیفیت می پردازیم و از لحاظ نقات ضعف و قدرت با هم مقایسه خواهیم کرد.

خرید میکروفن یقه ای مناسب زیر ۱ میلیون تومان

شاید تا به حال بارها نام برند میکروفن بویا را شنیده باشید. شرکت بویا در زمینه تولید انواع میکروفن ها توانسته رضایت مشتریان را جلب کند و جایگاه خود را در بازار به شدت رقابتی میکروفن تثبیت نماید.

این شرکت توانسته با رعایت استاندارد ها و بالا بردن کیفیت و همچنین پایین نگه داشتن قیمت ها تبدیل به یک برند پرطرفدار در بازار امروز شود.

اگر شما نیز به دنبال میکروفن یقه ای با قیمت و کیفیت مناسب هستید، میکروفن های بویا در مدل های مختلف گزینه مناسبی برایتان خواهد بود.

برای خرید میکروفن مناسب زیر یک میلیون تومان در حال حاضر می توان میکروفن یقه ای بویا m1 و بویا m1 pro را برای این امر مناسب دانست.

اگر بخواهیم این میکروفن ها را به زبان ساده با هم مقایسه کنیم می توانیم بگوییم میکروفن بویا m1 pro همان میکروفن بویا m1 می باشد که فقط نسخه بروز شده از این میکروفن می باشد. تفاوت قابل شهود این میکروفن ها :

  • اضافه شدن دکمه سوییچ حذف صدای محیط می باشد
  • وجود یک درگاه ۳٫۵ میلی متری برای مانیتورینگ صدا است
  • افزایش ۴ دسی بل به سیگنال نویز می باشد.

و در بقیه موارد هیچ تفاوتی با میکروفن بویا ام وان وجود ندارد.

نقاط قوت این محصول

  • قیمت بسیار مناسب
  • راه اندازی آسان
  • قابلیت اتصال آسان به دوربین و موبایل
  • سبک و حمل آسان
  • کیفیت صدای قابل قبول
  • سیم بلند

نقاط ضعف این محصول

  • مناسب برای گوشی های اندروید می باشد و برای اتصال به گوشی های IOS نیاز به تبدیل می باشد.

خرید میکروفن یقه ای مناسب زیر ۵ میلیون تومان

میکروفن یقه ای بویا مدل BY-M2D محصول دیگری از شرکت بویا می باشد که این میکروفن نیز توانسته رضایت کاربران را کسب نماید. این میکروفن نیز جزو میکروفن های با کیفیت و قیمت مناسب می باشد و دارای ویژگی های منحصر به فرد خود است. در ادامه به نقاط ضعف و قوت این محصول می پردازیم تا با در نظر داشتن انتظارات خود بتوانید ویژگی های محصول را مقایسه کنید و راحت تر خرید نمایید.

نقاط قوت این محصول

  • دارای دو میکروفن برای ضبط صدای همزمان دو نفر
  • نیاز به باتری ندارد و از شارژ تلفن استفاده می کند
  • سبک و حمل آسان

نقاط ضعف این محصول

  • تنها نقطه ضعف این محصول این است که قابلیت اتصال به گوشی های اندروید را ندارد

میکروفن JOYROOM مدل JR-LM2 PRO  یکی دیگر از میکروفن های با کیفیت بالا می باشد که یک میکروفن یقه ای بی سیم است و با دارا بودن امکانات ویژه خود نسبت به قیمت مناسب جزو میکروفن های مطرح سطح بازار باشد.

نقاط قوت این محصول

  • سازگار با انواع گوشی های هوشمند
  • دارای برد بالا
  • دارای نویز کنسلینگ
  • دارای حجم کوچک و سبک برای حمل آسان

نقاط ضعف این محصول

در صورت انتخاب مدل کانکتور فقط متصل به همان دستگاه است و شما نمی توانید میکروفن جویروم تایپ سی را به گوشی اندروید و همچنین میکروفن با جک ۳٫۵ میلی متری را به گوشی IOS وصل کنید.

انتخاب میکروفن یقه ای

خرید میکروفن یقه ای مناسب زیر ۱۵ میلیون تومان

بدون شک نام میکروفن های RODE را به وفور شنیده اید و یا حداقل در شبکه های اجتماعی استفاده افراد از این میکروفن را مشاهده کرده اید. این میکروفن بی سیم با توجه به محبوبیت و کیفیت بالایی که دارد دیگر نیاز به تعریف آنچنانی ندارد. اگر سری به سایت های خارجی مانند آمازون بزنید به خوبی متوجه خواهید شد که درصد رضایت از این میکروفن ها به سایر میکروفن های هم قیمت خود بسیار بالا می باشد. حال با همه این تفاسیر لازم می دانیم توضیح مختصری از این محصول را ارائه نماییم تا بتوانیم درکمک به خرید بهتر میکروفن یقه ای سهیم شویم.

نقاط قوت این محصول

  • قابلیت اتصال سریع به دستگاه
  • تمرکز بالای روی صدای کاربر
  • قابلیت تنظیمات شخصی
  • برد بسیار بالا
  • استفاده طولانی مدت
  • دارای قابلیت ضبط روی برد

نقاط ضعف این محصول

  • نداشتن کابل اتصال به گوشی همراه
  • نداشتن جک تبدیل
  • خرید کابل به صورت جداگانه

راهنمای خرید بهترین میکروفن یقه ای

سخن آخر

با توجه به رقابت های روز افزون که در پلتفرم های اجتماعی شاهد هستیم و تولید محتوا که یکی از نیاز های اساسی این شبکه های اجتماعی برای عرضه محصولات و خدمات و فعالیت های متفاوت می باشد، پس باید برای بیان قدرتمند از میکروفن استفاده شود. از این رو خرید میکروفن یقه ای مناسب می تواند افراد را تا حدود بسیار زیادی از سایر رقبا ارتقا بخشد. ما در این مطلب سعی کردیم گزیده ای از مطالب مفید را به صورت مختصر بیان کنیم تا شما با دید کلی بتوانید در مورد میکروفن مورد نظرتان تصمیم گیری نمایید. اما اگر می خواهید میکروفن های مختلف را با دید جزئی تر بررسی نمایید می توانید با مراجعه به سایت باگوشی تمامی محصولات مربوط به ابزار تولید محتوا با گوشی را دقیق تر بررسی نمایید و در کنار خرید میکروفن یقه ای می توانید سایر ملزومات مربوط به تولید محتوا را نیز مشاهده نمایید.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 4.5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید