- تبلیغات -
5
(3)

امروزه موتور جستجوگر گوگل بهترین و محبوب ترین موتور جستجوگر در جهان و همچنین ایران به شمار می آید که دلیل آن نیز کاملا واضح است.

گوگل یک موتور جستجوگر قدرتمند است که با تمامی الگوریتمی هایی که دارد بهترین و مرتبط ترین نتایج را به کاربران نمایش می دهد.

گاهی اوقات ممکن است شما بخواهید در یک سایت خاص به دنبال مطلبی خاص بگردید. اگرچه امروزه اکثر وب سایت ها خود دارای بخشی به عنوان جستجو در مطالب و صفحات سایت می باشند اما با این حال وقتی از این بخش آن وب سایت استفاده می کنید ممکن است نتایج دقیقی را مشاهده نکنید و از نتایج ناراضی باشید.

همان طور که گفتیم گوگل با استفاده از الگوریتم هایی که دارد سعی می کند مرتبط ترین و بهترین نتایج با کلمه ی کلیدی وارد شده را برای کاربران خود نمایش دهد. بنابراین اگر شما بتوانید جستجوی خود در بین تمامی صفحات یک وب سایت خاص را توسط گوگل انجام دهید، حتما به نتایج دقیق ترین دسترسی پیدا خواهید کرد.

در ادامه ی این مطلب از یادیت قصد داریم ترفند ساده ای را به شما عزیزان بیاموزیم تا با استفاده از آن بتوانید به جستجو بین صفحات یک سایت خاص توسط گوگل بپردازید.

آموزش جستجو بین صفحات یک سایت خاص توسط گوگل:

برای این منظور ابتدا وارد وب سایت موتور جستجوگر گوگل شوید.

سپس قبل از آن که عبارت مورد جستجو خود را در کادر جستجو وارد کنید، عبارت site: را وارد کنید و بدون قرار دادن فاصله آدرس سایت مورد نظر خود را با (یا بدون) www وارد نمایید. بنابراین اگر شما بخواهید در بین تمامی صفحات وب سایت یادیت از طریق گوگل جستجو کنید باید عبارت site:yadit.ir را قبل از وارد کردن عبارت مورد جستجو قرار دهید.

- تبلیغات -

پس از این عبارت، حالا یک فاصله (Space) قرار دهید و سپس عبارت مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

به عنوان مثال برای جستجوی کلیدواژه ی “آموزش ورد” تنها در وب سایت یادیت، شما باید عبارت زیر را در کادر جستجوی گوگل وارد کرده و سپس Google Search را بزنید:

آموزش ورد Site:yadit.ir

روش جستجو بین صفحات یک سایت خاص توسط گوگل

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، نتایج نمایش داده شده توسط گوگل برای کلیدواژه “آموزش ورد” تنها مربوط به وب سایت یادیت می باشد. با این کار می توانید مطمئن باشید که گوگل بهترین نتایج را از وب سایت مورد نظر برای شما به نمایش در آورده است.

نتایج جستجو بین صفحات یک سایت خاص توسط گوگل

حالا شما نیز می توانید طبق روش بالا، عبارت دلخواهتان را در وب سایت مورد نظر با استفاده از موتور جستجوگر گوگل پیدا کنید.

در پایان این مطلب، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش یافتن تصاویر مشابه یک تصویر دلخواه توسط موتور جستجوگر گوگل را نیز بخوانید…

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 5 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید