- تبلیغات -
4.2
(99)

یکی از نیازهای کاربران برای تایپ حروف انگلیسی، استفاده از حروف بزرگ انگلیسی در بخش ها و نرم افزارهای مختلف ویندوز مانند متن های ورد و … می باشد که در این مطلب می خواهیم به آن بپردازیم.

روش تایپ حروف بزرگ انگلیسی با دکمه Caps Lock کیبورد:

در ویندوز به صورت پیش فرض متن های انگلیسی با حروف کوچک تایپ می شوند اما برای تایپ حروف بزرگ انگلیسی کافیست کلید Caps Lock کیبورد خود را فشار دهید تا چراغ مربوط به آن در کیبورد روشن شود. این چراغ معمولا دارای نماد اولین حرف بزرگ انگلیسی یعنی (A) می باشد که گاهی داخل یک قفل (نمونه چراغ Caps Lock کیبورد) قرار دارد.

فعال کردن حالت تایپ حروف بزرگ انگلیسی با دکمه Caps Lock کیبورد

تا زمانی که چراغ Caps Lock کیبورد روشن باشد، حروف انگلیسی به صورت بزرگ تایپ می شوند.

برای خاموش کردن Caps Lock، کافیست دوباره این کلید در کیبورد را فشار دهید تا چراغ مربوط به آن خاموش شده و از این پس حروف انگلیسی به شکل معمولی و کوچک خود تایپ شوند.

اگرچه روشن کردن کلید Caps Lock همواره با کلید همین نام در کیبورد انجام می شود اما در برخی از کامپیوترها خاموش کردن Caps Lock تنها با فشردن کلید Shift کیبورد امکان پذیر است.

اگر شما هم می خواهید، حالت Caps Lock ویندوز شما تنها با کلید Shift کیبورد خاموش شود، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

- تبلیغات -

آموزش روش خاموش کردن حالت تایپ حروف بزرگ انگلیسی با دکمه Shift کیبورد به جای دکمه Caps Lock:

مسیر طی شده:                   Control Panel >> Language >> Advanced settings >> Change language bar hot keys >> To turn off Caps Lock >> Your Settings >> OK

برای این منظور وارد کنترل پنل ویندوز شوید و گزینه Language را انتخاب نمایید. اگر این گزینه را مشاهده نمی کنید، برای یادگیری روش نمایش همه گزینه ها اینجا کلیک کنید…

استفاده از تنظیمات کنترل پنل ویندوز برای خاموش کردن حالت تایپ حروف بزرگ انگلیسی با دکمه Shift کیبورد به جای دکمه Caps Lock

حالا در مرحله بعدی، از نوار سمت چپ گزینه Advanced settings را انتخاب نمایید.

آموزش روش خاموش کردن حالت تایپ حروف بزرگ انگلیسی با دکمه Shift کیبورد به جای دکمه Caps Lock

در صفحه ی باز شده، از قسمت Switching input methods گزینه Change language bar hot keys را انتخاب نمایید.

آموزش روش خاموش کردن حالت تایپ حروف بزرگ انگلیسی با دکمه Shift کیبورد به جای دکمه Caps Lock

در پنجره ی باز شده، قسمتی با عنوان To turn off Caps Lock قرار دارد.

اگر می خواهید حالت Caps Lock ویندوز شما با دکمه Caps Lock کیبورد خاموش شود، گزینه Press the CAPS LOCK key را از این قسمت انتخاب کنید اما اگر می خواهید Caps Lock ویندوز توسط کلید Shift کیبورد خاموش شود، گزینه دوم یعنی Press the SHIFT key را انتخاب کنید.

در پایان برای اعمال و ذخیره سازی تغییرات، روی OK کلیک نمایید.

خاموش کردن حالت تایپ حروف بزرگ انگلیسی با دکمه Shift کیبورد به جای دکمه Caps Lock

برای آشنایی با دکمه های ترکیبی کیبورد برای تغییر زبان (بین فارسی و انگلیسی) در ویندوز و روش تغییر آن ها اینجا کلیک کنید…

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 4.2 / 5. تعداد رای دهندگان: 99

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

11 دیدگاه‌ها

    • سلام حمیده عزیز
      من روشی برای سفارشی سازی کپیتال برای کلیدهای مورد نظر از کیبورد نمی شناسم. شاید با نرم افزارهای سفارشی سازی کلیدهای کیبورد در ویندوز بتونید این کار رو انجام بدید که با جستجو در اینترنت می تونید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید.
      همچنین اگر نمی خواهید از کلید Caps Lock استفاده کنید، می تونید در حین نگه داشتن کلید Shift کیبورد کلید i را فشار دهید تا I تایپ شود و سپس دکمه شیفت رو رها کنید تا بقیه حروف به صورت عادی تایپ شوند.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

  1. سلام. پیش فرض کیبورد لپ تاپ من حروف بزرگ شده که تو کیبورد مجازی هم داره اذیت میکنه!! چطور تغییرش بدم؟

    • سلام علی اکبر عزیز
      شما می توانید با استفاده از کلیدهای ریجستری ویندوز خود، این مشکل را برطرف کنید به طوری که کلید Caps Lock به صورت پیش فرض خاموش باشد و حروف به صورت کوچک نوشته شوند. برای یادگیری روش حل این مشکل می توانید از مقاله موجود در این لینک استفاده نمایید.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

    • سلام احسان عزیز
      این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. با جستجوی عبارت “مشکل تایپ حروف کوچک با روشن بودن caps lock” می تونید به روش های رفع این مشکل دسترسی داشته باشید.
      سپاس از پیام شما

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید