- تبلیغات -
4.8
(4)

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده است که از یک برگه عکس بگیرید ولی به دلیل واقعی بودن عکس و عجله، نتوانید دقیقا تصویر را از رو به رو ثبت کنید، حال آن که شما تصویر از رو به روی این عکس را می خواهید. نمونه ای واضح از این مشکل را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

باز کردن عکس زاویه دار در فتوشاپ برای برش مورب

ممکن است بخواهید با ابزار برش تصویر در فتوشاپ این کار را به صورت عادی برای حذف حاشیه های اضافی انجام دهید و از خیر از رو به رو بودن تصویر بگذرید. اما جالب است بدانید که در نسخه های جدید فتوشاپ امکان بریدن پرسپکتیو تصویر نیز فراهم شده است که دقیقا این مشکل شما را برطرف می کند. برای یادگیری روش انجام برش مورب عکس در فتوشاپ در ادامه با یادیت همراه باشید.

آموزش برش مورب عکس در فتوشاپ

برای برش مورب تصویر در فتوشاپ، ابتدا عکس مورد نظر خود را در این نرم افزار باز کنید. در تصویر زیر ما می خواهیم عکس کتاب را طوری ببریم که انگار از رو به رو تصویر ثبت شده است.

برای این منظور از نوار ابزار فتوشاپ روی ابزار کراپ (Crop) کلیک راست کنید. همچنین اگر این گزینه را پیدا نمی کنید ابتدا دکمه C کیبورد را بزنید که آن را بیابید و سپس روی آن کلیک راست کنید. حالا از لیست نمایش داده شده گزینه Perspective Crop Tool را انتخاب کنید.

انتخاب ابزار Perspective Crop Tool در فتوشاپ

با استفاده از این ابزار یکی یکی چهار گوشه کتاب یا بخش مورد نظر در تصویر را انتخاب می کنیم.

- تبلیغات -

برش مورب عکس در فتوشاپ

پس از آن که چهار گوشه ی تصویر مشخص شد حالا روی علامت تیک در نوار بالای فتوشاپ کلیک می کنیم.

برش پرسپکتیو تصویر در فتوشاپ

همانطور که می بینید چهار طرف کتاب طوری بریده و تصویر اصلاح شد که انگار کتاب را از رو به رو مشاهده می کنیم.

بریدن مورب عکس در فتوشاپ

این ابزار کاربردی و جذاب ابزار برش پرسپکتیو فتوشاپ نام دارد و به همین راحتی می توانید با استفاده از آن به بریدن مورب عکس در فتوشاپ بپردازید و امکان استفاده از آن برای تمامی تصاویر شما، از هر زاویه ای که گرفته شده اند، وجود دارد.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 4.8 / 5. تعداد رای دهندگان: 4

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید