- تبلیغات -
4
(332)

اگر اهل تماشای فیلم با کامپیوتر یا لپ تاپ خود هستید حتما برای شما هم پیش آمده است که نیاز به تغییر سرعت پخش فیلم پیدا کنید و بخواهید سرعت پخش آن را افزایش یا کاهش دهید.

همان طور که می دانید نرم افزار KMPlayer یک نرم افزار قدرتمند و رایگان در زمینه پخش فیلم می باشد که به واسطه امکانات بسیاری که دارد بین کاربران محبوب شده است.

به همین دلیل در ادامه این مطلب می خواهیم روش تغییر سرعت پخش فیلم و کاهش یا افزایش سرعت پخش در این نرم افزار را به صورت کامل آموزش دهیم.

با ما همراه باشید…

افزایش سرعت پخش فیلم در KMPlayer:

برای تغییر سرعت پخش فیلم در KMPlayer دو روش وجود دارد که روش آسان تر استفاده از کلیدهای ترکیبی کیبورد و روش دوم استفاده از منوهای خود نرم افزار می باشد. ابتدا فیلم مورد نظر خود را توسط این نرم افزار باز کنید و برای تغییر سرعت فیلم روندی که در ادامه بیان می شود را طی نمایید.

روش آسان افزایش سرعت پخش فیلم در KMPlayer:

ابتدا به آموزش روش ساده تر می پردازیم که همان استفاده از کلیدهای ترکیبی کیبورد می باشد.

شما می توانید به راحتی با فشردن کلیدهای ترکیبی Shift و علامت های مثبت، منفی و ضرب قسمت اعداد سمت راست کیبورد خود سرعت پخش فیلم را تغییر دهید.

- تبلیغات -

کافیست برای افزایش سرعت پخش فیلم از کلیدهای ترکیبی Shift و + به صورت همزمان، برای کاهش سرعت آن از کلیدهای Shift و – و برای برگرداندن سرعت پخش به حالت عادی از کلیدهای Shift و * استفاده کنید.

روش آسان افزایش سرعت پخش فیلم در KMPlayer با استفاده از کلیدهای بخش اعداد سمت راست کیبورد

البته در برخی از لپ تاپ های کوچک کلیدهای سمت راست کیبورد با کلیدهای حروف آن ادغام شده است و برای استفاده از آن ها باید علاوه بر کلیدهای Shift و علامت مورد نظر کلید Fn کیبورد را هم همزمان (سه کلید با هم) فشار دهید.

پس از تغییر سرعت پخش فیلم، درصد تغییر سرعت در بالای نرم افزار نمایش داده می شود. ۱۰۰ درصد نشان دهنده سرعت عادی پخش بوده و مقادیر کمتر از آن به معنای کاهش سرعت پخش می باشد. علاوه بر این ۴۰۰ درصد که حداکثر مقدار افزایش سرعت پخش است به معنای افزایش ۴ برابری سرعت نسبت به حالت عادی می باشد.

نمایش درصد تغییر سرعت پخش فیلم در KMPlayer

استفاده از منوهای KMPlayer برای افزایش سرعت پخش فیلم:

مسیر طی شده:                         KMPlayer >> Right Click >> Playback >> Fast

برای تغییر سرعت فیلم از روش دوم، ابتدا روی صفحه نرم افزار کلیک راست کرده و به منو Playback مراجعه کنید.

در لیست جدید گزینه هایی برای تغییر سرعت پخش فیلم وجود دارند. این گزینه ها شامل Slow برای کاهش سرعت پخش، Normal برای برگرداندن سرعت پخش به حالت عادی و Fast برای افزایش سرعت پخش می باشند.

تغییر و افزایش سرعت پخش فیلم در KMPlayer با استفاده از منوهای نرم افزار

تنظیم مفهوم بودن یا نبودن صدا پس از افزایش سرعت پخش فیلم:

علاوه بر این در لیست بالا گزینه ی Time Stretching نیز وجود دارد که به صورت پیش فرض علامت زده شده است. این گزینه مربوط به تغییر صدای تن فیلم می باشد.

به زبان ساده با افزایش سرعت پخش فیلم، در صورت تیک دار بودن گزینه Time Stretching صدای بازیگران به صورت مفهوم و در صورت تیک دار نبودن آن به صورت نامفهوم پخش خواهد شد. پس توصیه ما این است که همواره این گزینه تیک دار باشد.

حتما برای شما هم پیش آمده است که کلیدهای اعداد سمت راست کیبوردتان کار نکرده اند و تصور کرده اید که مشکل از کیبورد می باشد در حالی که این گونه نیست! رفع مشکل کار نکردن این کلیدها روشی بسیار ساده دارد که برای یادگیری آن پیشنهاد می کنیم به مطلب رفع مشکل کار نکردن بخش اعداد کیبورد و استفاده از کلید Num Lock مراجعه کنید.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 4 / 5. تعداد رای دهندگان: 332

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

18 دیدگاه‌ها

  1. با سلام و احترام
    در نرم افزار VLC روی لبتاپ هرچه ابعاد نرم افزار رو کوچکتر می کنم در نمایش فیلم اشکالاتی از جمله به هم ریختگی رنگ اتفاق میوفته، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید (در ابعاد بزرگتر مشکل ندارد).
    با تشکر

    • سلام دوست من
      مشکل عحیبی دارید و دلیلش رو نمی دونم.
      پیشنهاد می کنم VLC رو پاک و دوباره نصب کنید. با نرم افزار your Uninstaller می تونید کل نرم افزار و فایل های ریحستریشو پاک کنید. این کار بهتر بهتون کمک می کنه.
      موفق باشید…

  2. سلام
    وقتی در KMPlayer، سرعت پخش را افزایش می دهم، صدا قطع می شود، بنظر شما علتش چیست؟
    لازم به ذکر است که این مشکل را قبلا نداشتم بلکه اخیرا برایم پیش آمده و نمی دانم که چرا اینگونه شده؟
    لطفا حتما جوابم را بدهید.

  3. سلام
    فیلم رو با هر پلیری باز میکنم سرعت پخشش زیاده، بدون صدا!! نمیدونم مشکل از ویندوزه، از چیه؟!
    اون کارهای که گفته بودین رو کردم باز نشد.

    • سلام علی جان
      مشکل عجیبی دارید و با توجه به اینکه میگید مشکل صدا هم دارید، احتمال میدم که فیلمتون مشکل داره.
      فیلم رو تو کامپیوتر دیگه ای یا موبایل اجرا کنید، اگر باز هم مشکل داشت، می تونیم مطمئن باشیم که ویدئو مشکل داره و باید از جای دیگه ای تهیه یا دانلودش کنید.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

    • سلام من هم این مشکل رو داشتم و به جای KMPlayer از نرم افزار VideoLAN استفاده کردم، مشکل برطرف شد. در محیط VideoLAN نیازی نیست که کلید shift رو فشار بدین با همون + و – برای تنظیم سرعت کار میکنه، فقط اگر بخش اعدادتون کار نکرد، Num Lock کیبورد رو فشار بدین همونطور که در مقاله اشاره شده…

  4. با درود
    آیا راهی رو می شناسید که باهاش بشه یک فایل رو جوری ویرایش کرد که سرعت پخشش بیشتر بشه؟!
    یعنی یه ویدئوی ۴ دقیقه ای رو بشه با بالا بردن سرعت توی ۲ دقیقه پخش کرد؟
    این کار رو توی پلیر میشه انجام داد اما من می خوام فایل رو به این صورت ادیت کنم تا توی سایتهایی که محدودیت تایم دارن پخش کنم.
    میشه اگر اطلاعاتی دارید راهنمایی کنید؟
    باتشکر

    • سلام دوست عزیز
      بله، اکثر نرم افزارهای متوسط یا حرفه ای ویرایش فیلم امکان افزایش یا کاهش سرعت فیلم را دارند.
      در این زمینه می تونم نرم افزار قدرتمند Wondershare Filmora رو به شما معرفی کنم که می تونید اون رو از اینترنت به راحتی دانلود و سپس نصب کنید. پس از ورود به نرم افزار، ابتدا ویدئوی خود را به آن معرفی کنید و سپس آن را به قسمت ویرایش فیلم منتقل کنید. حالا روی فیلم کلیک راست کنید و گزینه ی Edit را انتخاب نمایید. در نهایت با استفاده از گزینه ی Speed میزان سرعت پخش ویدئو را انتخاب کنید و سپس ویدئوی ویرایش شده را ذخیره کنید تا فیلم ویرایش شده با سرعت بیشتر و طول کمتر در دسترس شما قرار بگیرد. تنها توجه داشته باشید که با وجود آن که ویدئوی شما دارای سرعت بیشتری خواهد بود و از نظر زمانی کاهش خواهد یافت اما حجم آن تغییری نکرده و در برخی موارد بیشتر هم می شود.
      علاوه بر این شما می توانید با مراجعه به وب سایت ezgif نیز سرعت ویدئوی خود را تا دوبرابر افزایش دهید.
      به زودی آموزش تصویری نرم افزار Wondershare Filmora و وب سایت ezgif برای افزایش سرعت ویدئوها را در یادیت منتشر خواهیم کرد.
      سپاس از پیام شما

  5. سلام
    من از وقتی ویندوز عوض کردم سرعت لپ تاپم پایین اومده، هر فیلمی رو با هر پلیری که پلی میکنم تقریبا صحنه آهسته پخش میکنه خیلی رو اعصابه چیکار باید بکنم من؟

    • درود دوست گرامی
      احتمالا سخت افزار سیستم شما با ویندوز نصب شده سازگار نیست و رم و cpu سیستم شما هنگام پخش ویدئو کم می آورند.
      پیشنهاد می کنم از ویندوز قدیمی تری استفاده کنید و هنگام پخش فیلم تمامی برنامه های باز ویندوز را ببنید و حتی برنامه هایی که در پس زمینه ویندوز در حال اجرا هستند را غیر فعال کنید.
      همچنین می توانید از نرم افزارهای آزادکننده حافظه ی رم استفاده کنید که با جستجوی ساده در گوگل در دسترس شما قرار می گیرند.
      سپاس از پیام شما

  6. با سلام
    آقا بنده هر دو کار رو انجام میدم اما سرعت پخش نه زیاد میشه نه کم یعنی درصده کم و زیاد میشه اما تغییری توی پخش اعمال نمیشه و با همون حالت پخش ادامه میده! مشکل چیه؟ میشه راهنمایی کنید.
    سپاس

    • سلام دوست عزیز
      مشکل عجیبی هستش.
      پیشنهاد می کنم یک فیلم دیگه رو در پلیر پخش کنید ببینید همین مشکل وجود داره یا خیر؟
      اگه وجود داره احتمالا مشکل از نرم افزاره! یک بار اونو پاک و دوباره جدیدترین نسخه ی اون رو نصب کنید. همچنین می تونید تمام تنظیمات پلیر رو به حالت اول برگردونید و دوباره امتحان کنید. روش برگرداندن تنظیمات رو می تونید اینجا بخونید.
      اگر مشکل از فیلم باشه تنها راه حلی که به ذهنم میرسه تبدیل فرمت فیلمتون به فرمت دیگه ای هستش که می تونید از فرمت فکتوری یا نرم افزارهای دیگه استفاده کنید و سعی کنید از فرمت های رایج مانند mkv و mp4 استفاده نمایید.
      امیدوارم با راه حل های داده شده مشکل شما برطرف بشه.
      سپاس از ارتباط شما

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید