- تبلیغات -
3.6
(8)

با سلام و درود به کاربران وبسایت یادیت . در این مقاله قصد داریم به پرسش فوق پاسخ دهیم و نحوه طراحی و ساخت قالب‌های پاورپوینت منودار جذاب را برای طراحی پاورپوینت‌های پایان نامه و ارائه‌های حرفه‌ای، به شما آموزش دهیم. همچنین در ادامه چند ترفند کاربردی برای جذابتر کردن منوی پاورپوینت خواهیم گفت و در انتها چند مدل منو و فهرست زیبا برای استفاده شما نشان خواهیم داد.

تصاویر اسلایدهای پاورپوینت مورد استفاده در این مقاله، از تمپلیت‌های پاورپوینت وبسایت گام۹۸ برداشته شده‌اند. برای مشاهده همه قالب‌های پاورپوینت این وبسایت بر روی « قالب آماده پاورپوینت » کلیک کنید و یا تم پاورپوینت گام۹۸ را در اینترنت جستجو کنید.

فهرست محتوای این مقاله

  1. قالب پاورپوینت منودار چیست؟
  2. استفاده از پاورپوینت منودار چه مزیتی دارد؟
  3. تم پاورپوینت منودار کجاها کاربرد دارد؟
  4. نحوه ساخت تمپلیت پاورپوینت منودار
  5. ترفندهایی ساده برای جذاب کردن منوی پاورپوینت
  6. چند قالب پاورپوینت منودار زیبا برای الگوبرداری
  1. قالب پاورپوینت منودار چیست؟

تم‌های پاورپوینت منودار یا همان فهرست‌دار به پاورپوینتی می‌گویند که یک فهرست واحد در تمام اسلایدهای پاورپوینت وجود داشته باشد. در این منو به طور واضح مشخص است که کدام عناوین ارائه شده، درحال حاضر بر روی کدام عنوان قرار داریم و چه عناوینی در پیش روست.

  1. استفاده از پاورپوینت منودار چه مزیتی دارد؟

این نوع پاورپوینت تسلط شما به ارائه و فهم حاضرین از ارائه را افزایش می‌دهد. زیرا در هر لحظه از ارائه با یک نگاه به منوی پاورپوینت، می‌توان فهمید که کدام مباحث گفته شده، در حال حاضر بر روی کدام مبحث قرار داریم و چه مباحثی در اسلایدهای پیش رو باقیست. گذشته از همین این‌ها، پاورپوینت‌های منودار بسیار جذاب هستند. به همین دلایل است که تم‌های پاورپوینت منودار از محبوبیت ویژه‌ای بین دانش‌آموزان و دانشجویان برخوردار است.

  1. تم پاورپوینت منودار کجاها کاربرد دارد؟

پاورپوینت منودار در هر ارائه مهمی کاربرد دارد. درواقع یکی از معیارهای استاندارد بودن پاورپوینت ارائه، همین وجود منو یا فهرست است. اما مهمترین کاربرد این نوع از پاورپوینت، در ارائه پایان نامه است. در ادامه با آموزش ساخت قالب پاورپوینت منودار حرفه‌ای پایان نامه همراه ما باشید.

  1. نحوه ساخت تمپلیت پاورپوینت منودار

ساخت یک تم پاورپوینت فهرستدار کار بسیار آسانی است و تنها به کمی خلاقیت نیاز دارد، برای طراحی منو در پاورپوینت طبق تصویر زیر باید:

- تبلیغات -
  1. به سربرگ Insert رفته.
  2. از گزینه shape یک شکل مستطیلی بزرگ ایجاد کرده و در سمت چپ یا راست اسلاید قرار دهید.
  3. حال دوباره به کمک همین گزینه shape تعدادی مستطیل کوچک ایجاد کرده و به طور منظم داخل مستطیل بزرگ بگذارید، شما باید به تعداد عناوین خود، مستطیل یا هر شکل دلخواه دیگری ایجاد کنید.
  4. در پایین فهرست خود، به کمک اشکال پایین قسمت shape یا همان action buttons دکمه‌هایی برای رفتن به اسلاید قبل، اسلاید بعد و اسلاید عنوان ایجاد کنید.
  5. عناوین خود را داخل این مستطیل‌ها بنویسید.

ساخت قالب پاورپوینت منودار

تمام، طرح اولیه تمپلیت پاورپوینت منودار شما آماده است. حال ادامه کار به خلاقیت شما برمی‌گردد، اما ما نیز به شما کمک خواهیم کرد.

دقیقا از همین مسیری که گفتیم می‌توانید با سلیقه خود انواع دیگری منو با رنگ‌بندی‌های جذاب و متنوع طراحی کنید. به عنوان مثال می‌توانید مانند تصاویر انتهای این مقاله، بجای اشکال مستطیل شکل، از مستطیل‌های گوشه گرد، بیضی و یا فلش استفاده کنید.

  1. ترفند‌هایی ساده برای جذاب کردن منوی پاورپوینت

راهکارهای ساده‌ای وجود دارند که می‌توان به کمک آن‌ها جذابیت قالب پاورپوینت منودار را افزایش داد. در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. رنگ عنوان‌هایی از فهرست که ارائه شده‌اند و از آن عبور کرده‌ایم را کدر و یا کمرنگ کنید.
  2. عنوانی که بر روی اسلاید آن قرار دارید را با یک رنگ متفاوت نمایش دهید یا آن‌ها را پررنگ کنید.
  3. بقیه عناوین نیز رنگ واحد داشته باشند.
  4. از رنگبندی زیبا استفاده کنید.
  5. در پایین منو، دکمه‌هایی جهت رفتن به اسلاید قبل، بعد و اسلاید عنوان تعبیه کنید.
  6. چند قالب پاورپوینت منودار زیبا برای الگوبرداری

همانطور که گفته شد، ساخت یک تم پاورپوینت منودار کار بسیار آسانی است؛ اما قسمت سخت کار طراحی پاورپوینت منودار جذاب و حرفه‌ای می‌باشد. چنین کاری نیازمند الگوبرداری و ایده‌یابی از تمپلیت‌های پاورپوینت منودار مختلف و ترکیب آن با سلیقه شخصی است. در زیر، تصویر تعدادی قالب پاورپوینت منودار زیبا آورده شده است تا شما از آن‌ها الگوبرداری کنید و تم پاورپوینت دلخواه خود را بسازید. این تصاویر، از تمپلیت‌های پاورپوینت وبسایت گام۹۸ برداشته شده‌اند و تنها بخشی از پاورپوینت‌های جذاب منودار این وبسایت هستند. برای مشاهده همه قالب‌های پاورپوینت گام۹۸ بر روی قالب حرفه‌ای پاورپوینت منودار کلیک کنید.

چند قالب منودار پاورپوینت

در این مقاله روش ساخت قالب‌های پاورپوینت منودار و ترفند‌هایی ساده برای جذابتر کردن آن آموزش داده شد. شما نیز اگر راهکاری برای زیبایی پاورپوینت فهرستدار بلدید آن را در زیر همین مقاله با ما و بقیه کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: گام۹۸

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 3.6 / 5. تعداد رای دهندگان: 8

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید