- تبلیغات -
4.1
(623)

فوتبال همیشه محبوب ترین ورزش برای مردم جهان بوده و هست. بازی کامپیوتری فوتبال نیز از این قاعده مستثنی نیست و می توان گفت که بازی های کامپیوتری با مضمون فوتبال سالانه جز پرفروش ترین بازی های ویدئویی و کامپیوتری می باشند.

یکی از بهترین و پر مخاطب تری بازی های کامپیوتری فوتبال در ایران (Pro Evolution Soccer) PES می باشد که بسیاری از گیمرهای ایرانی آن را برای بازی انتخاب کرده اند.

در مطالب گذشته یادیت به معرفی دکمه های دسته بازی کامپیوتر و کاربرد آن ها در بازی PES پرداختیم. اما یکی از مشکلاتی که ممکن است هنگام بازی برای شما به وجود بیاید جا به جا بودن دکمه های دسته ی بازی است که موجب می شود شما نتوانید عملکرد مناسبی داشته باشید و به درستی بازی کنید.

اگرچه تنظیم دسته های بازی در PES بسیار آسان است اما ممکن است برخی در انجام این کار با مشکل رو به رو شوند.

بر همین اساس ما در یادیت تصمیم گرفتیم که آموزش کامل روش تنظیم دسته های بازی برای PES را منتشر کنیم. در ادامه این مطلب برای یادگیری با ما همراه باشید…

آموزش کامل روش تنظیم دسته های بازی برای PES:

مسیر طی شده:                  Pro Evolution Soccer Settings >> Controller >> Your Settings >> OK

برای این منظور در ابتدا اگر بازی PES در حال اجرا است، از آن خارج شوید.

- تبلیغات -

سپس دسته های فیزیکی بازی خود را به پورت USB کامپیوترتان متصل کنید و چند لحظه منتظر بمانید تا دسته ها توسط ویندوز شناسایی شوند.

انتخاب بازیکن مورد نظر و اختصاص دسته دلخواه به آن:

حالا باید وارد تنظیمات بازی شوید. اگر دقت کرده باشید همراه با فایل اجرایی بازی، یک فایل اجرایی دیگر با عنوان Pro Evolution Soccer Settings ایجاد می شود که برای انجام تنظیمات آن مورد استفاده قرار می گیرد. این فایل را اجرا نمایید.

ورود به تنظیمات بازی برای تنظیم دسته های بازی برای PES

در پنجره ی باز شده روی زبانه Controller کلیک کنید.

در این پنجره دو زبانه وجود دارد.

زبانه اول با عنوان Controller می باشد که شما می توانید توسط آن بازیکن مورد نظر خود را (در اصطلاح عامیانه، دسته اول، دسته دوم، دسته سوم و دسته چهارم) در بازی انتخاب نمایید.

انتخاب بازیکن مورد نظر برای تنظیم دسته های بازی PES

لیست دوم با عنوان Device برای انتخاب دستگاه (یا همان دسته مورد نظر) شما می باشد. گزینه یا دسته ی انتخابی در این لیست به بازیکنی که در قسمت قبل انتخاب کرده اید اختصاص می یابد.

در این لیست به تعداد دسته هایی که به پورت کامپیوتر خود وصل کرده اید گزینه وجود دارد. به عنوان مثال من دو دسته را به کامپیوترم متصل کرده ام.

اختصاص دسته دلخواه به بازیکن مورد نظر

تا اینجا بازیکن مورد نظر در بازی را انتخاب کرده و دسته ی مورد نظرمان را به آن اختصاص داده ایم.

حالا نوبت به تنظیم دکمه های دسته می رسد که به آسانی قابل انجام است.

تنظیم دکمه ها و کلیدهای دسته ی بازی در PES:

در ابتدا باید مشاهده کنید که با فشار هر دکمه دسته فیزیکی آیا دکمه متناظر با آن در دسته مجازی موجود در وسط پنجره تنظیمات روشن می شود یا خیر؟

تنظیم دکمه ها و کلیدهای دسته ی بازی در PES

پس از تست همه دکمه ها اگر مشکلی را مشاهده کردید برای رفع آن و تنظیم دکمه کافیست با نشانگر موس روی دکمه مشکل دار مورد نظر در دسته مجازی کلیک کنید.

تنظیم دکمه ها و کلیدهای دسته ی بازی در PES

پس از آن پنجره کوچکی مانند تصویر زیر نمایش داده می شود که با مشاهده آن باید دکمه مورد نظر خود را در دسته اصلی و فیزیکی که می خواهید روی کلید متناظر با آن در دسته مجازی تنظیم شود فشار دهید.

با این کار دکمه فشار داده شده در دسته فیزیکی روی دکمه انتخاب شده در دسته مجازی تنظیم شده و پنجره محو می شود.

آموزش کامل روش تنظیم دسته های بازی برای PES

برای هر کلید و دکمه دسته که تنظیم نمی باشد می توانید همین روش را تکرار نمایید.

لیستی از عنوان دکمه های دسته مجازی و نام دکمه متناظر با آن در دسته فیزیکی در دو طرف دسته مجازی نیز نمایش داده شده است که می توانید از آن ها نیز برای تنظیم بهتر دسته خود استفاده نمایید.

همچنین در صورتی که از دسته های شوک دار استفاده می کنید، می توانید دکمه های RS و LS دسته را نیز تنظیم کنید. برای آشنایی با دکمه های RS و LS در دسته بازی PES کامپیوتر و روش تنظیم آن ها، می توانید این مطلب را بخوانید.

پس از انجام تنظیمات مورد نظر برای ذخیره آن ها OK را بزنید.

حالا وارد بازی شده و از بازی کردن با دسته های تنظیم شده لذت ببرید.

اگر با مشکل گیر کردن و تیک تیک کردن، در طول بازی مواجه شده اید می توانید روش تنظیم کیفیت (Quality) بازی PES برای رفع مشکل گیر داشتن آن را از لینک مربوطه بخوانید…

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 4.1 / 5. تعداد رای دهندگان: 623

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

145 دیدگاه‌ها

  1. ببخشید میخواستم بدونم چطوری در PES 2016 قفل تیم ها رو باز کنیم و بتونیم لباس تیم هایی مثل بارسا و رعال را عوض کنیم

  2. سلام و درود بر شما
    ببخشید میشه کلید های دسته رو نام ببرید با شکل مثلا RS کدوم کلید هست و بقیه شون

  3. من پی اس۲۰۱۳ نسخهblack boxرو دانلود کردم ولی باهاش هیچ فایله ستینگی برام نیومد تو اینترنت هم گشتم نبود چیکارکنم لطفا بگید؟

  4. من دو تا دسته دارم تو pes2016. اولیشو خیلی راحت اوکی کردم ولی دومیشو رو گزینه ای که میخوام تایین کنم کلیک میکنم یه لحظه باز میشه بسته میشه نمیتونم درستش کنم.

      • با سلام در تنظیمات cnotroller 2 انتخاب می کنم و در device خودش اتومات twin usb joystick میاد و زمانی که ok پایین رو میزنم و خارج میشه تو بازی که میرم دسته کار نمیکنه هیچکدوم از دسته ها ولی دوباره میرم تنظیمات پیش فرض controlle 1 هست و device — اینجوریه دوبار ه همون روش بالا رو تنظیم میکنم و اوکی میکنم دوباره همین اتفاق میفته و دسته ها رو میشناسه نمیدون چرا تغییرات رو ذخیره نمیکنه….

        • سلام دوست عزیز
          عجیبه، احتمالا مشکل از خود بازی یا تنظیماتش هست. بازی رو یک بار به صورت کامل و به همراه فایل های ریجستری پاک و دوباره نصب کنید. شاید درست بشه.
          موفق باشید.

  5. با سلام
    من بازی pes 2017 رو نصب کردم با کیبورد بازی میکنم وقتی داخل بازی میرم دکمه های جهت به هیچ وجه کار نمیکنن !!! در صورتی که قبلا چنین مشکلی نداشتم . در بخش تنظیمات دسته همه چی کاملا اوکیه یعنی دکمه های جهت روشن میشن ولی تو خود بازی اصلا این خبرا نیست . چندبار بازی رو حذف و دوباره نصب کردم ولی چیزی فرق نکرده . ویندوزمم ۱۰ هست . خواهش میکنم راهنمایی کنین

  6. سلام ببخشید من می خواستم دسته هام رو وصل کنم ولی نمی شود چون در قسمت Device این شکل میومد– و به غیر از این چیزی نبود حتی من دسته هام رو وصل هم وصل کرده بودم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم.

    • سلام دوست عزیز
      این موردی که میگید نشان دهنده این هست که دسته ها توسط کامپیوتر شناخته نشدند. یا سوکت کامپیوتر یا دسته مشکل دارد و یا نیاز است که درایور دسته ها رو از اینترنت دانلود و نصب کنید. احتمالا مشکل برطرف شود.
      موفق باشید…

  7. دوستانی که مشکل کار نکردن جهت دست تو بازی رو دارن ، موقع تنظیم دکمه های دسته اصلا جهت ها رو دست نزنن و دکمه های دیگه رو فقط مطابق دسته خودشون تو تنظیمات اوکی کنن. اینطوری تو بازی جهت های دسته هم بدون مشکل کار میکنه

  8. سلام
    ببخشید میخواستم بدونم که چطور دسته ی تنظیم شده رو تغییر بدیم؟!
    مثلا من جای ۱و ۳ رو جا به جا گذاشتم!

    • سلام حمید عزیز
      طبق آموزش، از همان قسمت انتخاب Controller، دسته ۱ را انتخاب و سپس دستگاه (دسته ی مورد نظرتون) رو انتخاب کنید، سپس کنترولر ۲ و کنترولر ۳ رو به همین شکل انتخاب کنید.
      پس از آن تغییرات را ذخیره کنید. دسته ها به همان ترتیب جدید که انتخاب کردید، ذخیره می شوند.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

  9. سلام
    میشه بگین چیکار کنم؟!!
    دسته بازیم شوک دار هست،
    اسمش نوشته xbox 360 فکر کنم،
    تو PES2020، داخل منو بازی ۴ کلید جهت ها کار میکنه!
    اما تو خود بازی، فقط برای جهت، شوک ها کار میکنه!!
    و خود جهات ۴ گانه کار نمیکنه!!!

    • سلام دوست گرامی
      وسط دسته دو تا دکمه وجود داره که به احتمال زیاد اسم یکی از آن ها Mode می باشد. این دکمه را فشار دهید تا چراغ مربوطه روشن یا خاموش شود.
      احتمالا با این کار مشکل شما حل شود و بتوانید از کلیدهای جهتی نیز استفاده کنید.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

  10. سلام مرسی، مطلب خوبی بود. من دسته بازیو که به کامپیوتر وصل میکنم، خونده میشه ولی تو بازی عمل نمیکنه!! دلیلش چیه؟!! مرسی.

    • سلام مهدی جان
      آیا طبق آموزش بالا تنظیمات رو انجام می دهید و در برنامه تنظیمات دسته ها به درستی کار می کنند و فقط مشکل داخل بازی وجود دارد؟!
      اگر درایور دسته رو نصب نکردید، از طریق سی دی همراه و یا اینترنت اون رو نصب کنید و دوباره امتحان کنید.
      مطمئن هستید که مشکل سخت افزاری نیست؟! دسته رو به کامپیوتر دیگری وصل و امتحان کنید.
      اگر قبلا این مشکل وجود نداشته و به تازگی به وجود اومده یکبار بازی رو به صورت کامل از کامپیوتر خودتون حذف و دوباره نصب کنید.
      امیدوارم مشکلتون حل بشه…
      با آرزوی بهترین ها برای شما

  11. سلام عزیز. میخواستم بدونم من که یه دسته دارم میتونم دو نفره بازی کنم؟ (یعنی یکی با کیبورد و یکی با دسته بازی کنه)

    • سلام حسین عزیز
      بله، چنین امکانی وجود داره، برای این منظور طبق آموزش بالا دسته ی خودتون رو روی controller 2 تنظیم کنید و سپس وارد بازی شوید. در این حالت کیبورد به عنوان بازیکن اول و دسته به عنوان بازیکن دوم قابل استفاده خواهند بود.
      موفق باشید…

  12. سلام ببخشید بنده تو لپ تاب بازی میکنم و از یک جفت دسته که به هم متصل هستند استفاده میکنم اما یکی از دسته ها شوکش خرابه و می خوام دو دسته را جا به جا کنم مثلا به جای خرابه از دسته دیگری استفاده کنم، میشه دقیق و با جزئیات زحمت بکشید توضیح بدین؟! ممنون.

    • سلام محمد جان
      برای این کار کافیه، دسته ی سالم رو به عنوان دسته ی ۱ بازی تنظیم کنید. به عنوان مثال طبق آموزش بالا اگر دسته ی ۱ شما خراب هست، از لیست کشویی controller گزینه اول یعنی controller 1 رو انتخاب کنید و از لیست کشویی بعدی که اسمش device هست دسته دوم رو انتخاب کنید و سپس ok رو بزنید.
      به همین راحتی دسته دوم که دسته سالم هست به عنوان دسته اول برای بازی تنظیم شد.
      موفق باشید…

    • سلام عباس عزیز
      مشکل عجیبی دارید، احتمالا مشکل از برنامه تنظیمات بازی یا کلا خود بازی هست.
      پیشنهاد می کنم برنامه تنظیمات بازی رو با توجه به نسخه pes خودتون از اینترنت دانلود و اون را با برنامه تنظیمات قبلی جایگزین کنید.
      اگه با این کار مشکل حل نشد، یک بار به صورت کامل بازی رو به همراه فایل های ریجستری اون حذف و دوباره نصب کنید.
      احتمالا با این کار مشکل شما برطرف شود.
      موفق باشید…

  13. سلام
    ممنون از زحماتتون
    ببخشید من درایو دسته رو نصب کردم و ویبره دسته کاملا سالم بود و در بازی هم قسمت تنظیمات ویبره رو فعال کردم ولی در بازی هنگام خطا و گل زدن هیچ لرزشی در کار نیست… چیکار کنم لرزش دسته در بازی درست بشه؟

    • سلام دوست گرامی
      دو تا پیشنهاد بررسی دارم،
      اولی اینکه وقتی وارد خود بازی شدید، برید داخل تنظیماتش ببینید گزینه ای برای تنظیمات ویبره دسته وجود داره؟!
      دوم اینکه تو خود بازی هنگامی که طرف دسته رو می خواهید مشخص کنید، قبل از اینکه وارد قسمت انتخاب تیم ها بشید، در همان مرحله انتخاب سمت دسته، دکمه مربع یا ۴ رو فشار بدید، گزینه هایی نمایش داده می شوند. ممکن است در این قسمت نیز تنظیماتی برای ویبره دسته وجود داشته باشد.
      همچنین شما می تونید جستجو عبارت “فعال کردن ویبره دسته در pes” راه های اون رو در اینترنت یاد بگیرید.
      موفق باشید…

  14. سلام وقت به خیر. دوست عزیز ممنونم بابت پیج خوبت. مشکل من اینه بازی دو نفره رو که میاریم، دسته ۲ به نظر بازیکنا خیلی ضعیف و شل ولن، در عوض دسته یک قوی و سرحال هستن!! به نظرتون چکار کنم؟ا یا تنظیمات خاصی داره؟

    • سلام مجتبی جان
      این موردی که گفتید احتمالا مربوط به میزان خستگی و آمادگی بازیکنان هستش و شما باید آمادگی بازیکنان رو در بالاترین حالت قرار بدید. این کار رو می تونید بعد از انتخاب تیم ها و در قسمتی که تنظیمات مربوط به میزان زمان بازی، آب و هوای بازی و … را انجام می دهید، اعمال کنید.
      مورد دومی که از شما می خوام بررسی کنید، در جایی هست که شما طرف هر دسته را انتخاب می کنید. پس از انتخاب سمت هر دسته بازی، قبل از ورود به مرحله بعد برای انتخاب تیم ها، دکمه مربع یا دکمه ۴ دسته را فشار دهید. پس از آن لیستی از تنظیمات پیش روی شما باز می شود. اگر مشکل شما، موردی که در ابتدا توضیح داده شد نبود، احتمالا با بررسی و دستکاری تنظیمات این قسمت، بتونید مشکلتون رو حل کنید.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

  15. سلام، ببخشید من برای تنظیم دو دسته مرحله ای که باید کلیدها رو تنظیم کرد، با اینکه میزنم اما این پنجره باز نمیشه!! تا انتخاب کنم که کلیدها چی باشن و برای تک دسته رو کلیدهای شوک کلا گیر میکنه خود به خود رو کلید شک میره! چند تا دسته هم امتحان کردم. ممنون میشم راهنمایی کنید…

    • سلام دوست گرامی
      مشکل عجیبی دارید. احتمال میدم مشکل نرم افزاری هست و از خود بازیه! احتمالا با پاک کردن بازی و نصب دوباره اون یا نسخه ی دیگری از اون مشکل شما برطرف بشه.
      موفق باشید…

  16. سلام ببخشید
    من برای تنظیم دسته ها هرچقدر فایل Settings رو باز میکنم بازم اجرا نمیشه؟
    میشه راهنمایی کنید؟

    • سلام محمد حسین عزیز
      روی فایل Settings کلیک راست کنید و گزینه Open As Administrator رو انتخاب کنید.
      اگر باز هم باز نشد احتمالا فایل مشکل داره. تو اینترنت جستجو کنید و فایل settings بازی pes نسخه ای که نصب دارید رو دانلود و جایگزین کنید. اگر با این کار هم مشکل حل نشد به نظر من بازی رو به صورت کامل از کامپیوتر خودتون پاک کنید و همون نسخه رو (یا نسخه ای دیگه از منبع دیگه رو تهیه کنید و) نصب کنید.
      امیدوارم مشکلتون حل بشه.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

  17. سلام، ببخشید…
    میخواستم بگم که من طبق دستور بالا این کار را انجام میدهم ولی باز هم مثلا همیشه جای شوت و سانت جابجا است، ذخیره هم میکنم ولی باز از نو میاید و جابه جا می شود!!
    میشه کمکم کنید… ممنون میشم.

    • سلام یاسین عزیز
      اگر بعد از انجام تغییرات مورد نظر، با ورود به بازی تغییرات اعمال شده است اما در دفعات بعدی که می خواهید بازی کنید باز نیاز به تنظیمات دارد، باید توجه داشته باشید که با جدا شدن دسته ها از کامپیوتر معمولا نیاز به تنظیم دوباره آن ها طبیعی است.
      اما اگر با انجام تنظیمات، همان بار اول هم تغییرات اعمال نمی شود، باید بگویم احتمالا مشکل از بازی بوده و آسان ترین راه حذف کامل آن و سپس نصب دوباره همان بازی یا نسخه ای دیگر از آن می باشد. با این کار احتمالا مشکل برطرف شود.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

  18. دمت گرم، چند وقت بود هر کاری می کردم با اینکه دو تا دسته ها رو به لپ تاپم وصل می کردم ولی تو بازی فقط یکیش میومد تا الان درستش کردم تستم کردم عالیه 😘

  19. سلام، خسته نباشید.
    وقتی میرم توی تنظیمات دسته، بدون فشار دادن هیچ دکمه ای یکی از دکمه ها فعاله میشه!!! راهنمایی کنین…

    • سلام علیرضا عزیز
      احتمالا این مشکل سخت افزاری می باشد و دکمه مذکور خراب شده است. بهتر است آن را به یک تعمیرکار بسپارید تا مشکل را برطرف نماید.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

  20. سلام، یه سوال داشتم، چجوری میشه تو PES 2013 با یک دسته و یک کیبورد دو نفره بازی کرد؟؟ هرجا که میرم یه چیز میگن و من هم همونو انجام میدم ولی درست نمیشه :/

    • سلام محمد عزیز
      کیبورد تنها می تواند به عنوان بازیکن اول بازی مورد استفاده قرار بگیرد، بنابراین طبق آموزش بالا دسته ی خودتون رو به عنوان بازیکن دوم تتظیم کنید. و سپس وارد بازی بشید. با این کار مشکلتون برطرف میشه.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

    • سلام محمد عزیز
      اگر از سالم بودن دسته اطمینان دارید پیشنهاد می کنم درایور اون رو از اینترنت دانلود و در کامپیوترتون نصب کنید.
      همچنین این ویدئو هم می تونه به رفع مشکلتون بیشتر کمک کنه.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

    • سلام محمدصادق عزیز
      اگر فایل Settings.exe بازی خودتون رو از دسکتاپ ویندوز پاک کردید، فایل اصلی اون در پوشه ی نصب بازی در کنار فایل اجرایی بازی وجود دارد. کافیست به این پوشه مراجعه و از آن استفاده کنید.
      اما در صورتی که این فایل به کلی از سیستم شما حذف شده است، می توانید آن را در اینترنت جستجو کرده و پس از دانلود و قرار دادن آن در پوشه ی اصلی بازی، از آن استفاده نمایید.
      سپاس از پیام شما

  21. سلام، من دو دسته رو چه جوری وصل کنم؟! تو تنظیمات الان هر دو تا رو وصل می کنم ولی بازم یکی میاره تو بازی!!

    • سلام مصطفی عزیز
      مشکل عجیبی دارید! آیا تنظیمات دو دسته را طبق آموزش بالا انجام داده اید.
      در این صورت پس از انجام تنظیمات دسته و ذخیره سازی آن و ورود به بازی، اگر دسته دوم نمایش داده نمی شود دوباره وارد فایل تنظیمات بازی شوید و ببینید آیا تنطیمات دسته ها به هم خورده است یا درست است؟ اگر تنطیمات به هم خورده احتمالا مشکل از فایل تنطیمات است و اگر نه ممکن است مشکل از دسته ها یا خود بازی هم باشد. در کل اگر از سالم بودن دسته های خود اطمینان دارید، پیشنهاد می کنم بازی را یک بار به کلی از کامپیوتر خود پاک و دوباره نصب نمایید.
      امیدوارم مشکل شما برطرف شود.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

  22. سلام من هیچ مشکلی ندارم، فقط وقتی می خواهیم cup رو دو نفره بازی کنیم دو تا تیم با دسته یک میشن یعنی مثلا وقتی نوبت بازی تیم ۲ هست باید با دسته ۱ بازی کنیم نمیشه هر تیم برای یک دسته باشه؟ لطفا راهنمایی کنید.

    • سلام دوست عزیز
      این ویژگی خود بازی PES هست. به دلیل اینکه دسته ۱ دسته اصلی می باشد، در مواردی که نیازی به استفاده همزمان از هر دو دسته در بازی نیست، بازیکن دوم نیز از دسته اصلی یعنی دسته ۱ برای بازی استفاده می کند.
      با این حال ممکن است در تنظیمات دسته که در خود بازی و در بخش انتخاب دسته های بازی برای Cup وجود دارد، تغییراتی به صورتی که مد نظر شما است اعمال کرد.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

    • سلام علی عزیز
      ممکنه فایل تنظیمات به درستی نصب نشده و یا آسیب دیده.
      پیشنهاد می کنم در اینترنت “دانلود فایل settings.exe بازی Pes 2017” رو جستجو کنید و آن را دانلود و جایگزین فایل آسیب دیده نمایید. احتمالا مشکل شما برطرف می شود.
      سپاس از پیام شما

  23. سلام PES من فایل Settings.exe رو برای تنظیم دسته نداره همونی که تو آموزش گفتید به همراه بازی میاد! جور دیگه ای نمیشه تنظیم کرد؟ یا میشه اگه امکان داره فایل جدا شو برای دانلود بذارید. ممنون

    • سلام علی عزیز
      مشکل عجیبیه، این فایل به هنگام نصب در پوشه ی اصلی نصب بازی قرار می گیرد و تنها راه برای تنظیم دسته ها می باشد! احتمالا بتونید با جستجوی عبارتی مشابه “دانلود فایل settings بازی pes 2019” در اینترنت فایل مربوطه رو دانلود کنید.
      سپاس از پیام شما

  24. سلام من دسته ها رو تنظیم کردم اما دسته دوم خودکار کار میکنه! هم تو بازی و هم تو تنظیمات همین جور هست لطفا راهنمایی کنید.
    با تشکر از سایت خوبتون

  25. سلام، من یک تبدیل دسته ی پلی استیشن ۲ گرفتم و آن را به دستگاه متصل کردم، وقتی وارد بخش کنترل شدم در اون قسمت، گزینه ی دسته وجود ندارد!! باید چیکار کنم؟

    • سلام علیرضا عزیز
      متاسفانه من با دسته پلی استیشن ۲ و با تبدیل اون کار نکردم و خیلی نمی تونم راهنمایی کنم.
      اما ممکن است مشکل سخت افزاری و از تبدیل باشه یا درایوری نیاز داشته باشه که در ویندوز شما نصب نیست.
      امیدوارم مشکل شما حل شود.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

      • سلام دوست عزیز من تنظیمات دکمه هارو درست میکنم دسته هام درستن فقط مشکلی که دارم اینه که وقتی دکمه هارو تنظیم میکنم فقط دسته اول درست میشه ولی دسته دوم مثل قبل میمونه مثلا دکمه شوت با پاس عمقی عوض شده و این مشکل فقط مال دسته دو هستش نمیدونم چجوری دسته دو رو درست کنم لطفا راهنماییم کنید

  26. سلام من دسته یکم خراب شده چه طوری میتونم با دسته دو بازی کنم؟ تنظیمات دسته هم درست است اما به صورت انفرادی فقط دسته یک رو میخونه!

    • سلام دوست عزیز
      در اینجا شما باید دسته ی دوم رو برای کنترلر یک تنظیم کنید. پس از لیست Controller گزینه Controller 1 رو انتخاب کنید و از لیست Device دسته ی دوم (که معمولا گزینه ی دوم هست) رو انتخاب نمایید. با این کار اگر سیم رابط به دسته ی دوم سالم باشد می تونید به راحتی با دسته ی دوم به جای بازیکن اول و اصلی بازی، بازی کنید.
      سپاس از پیام شما

  27. سلام، ببخشید من تمام مراحل رو انجام دادم ولی دسته دوم کار نمیکنه یا بعضی موقع ها کند کار میکنه؟

    • سلام دوست عزیز
      در صورتی که تمامی مراحل را به درستی و طبق آنچه که گفته شده است انجام داده اید و این مشکل را دارید، ممکن است دلیل مشکل شما سخت افزاری و از خود دسته یا درگاه اتصال آن به کامپیوتر باشد.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

    • سلام ببخشید من وقتی دستهه رو تنظیم میکنم و میرم تو بازی بازی خودش شوت میزنه و از بازی فقط خارج میشه مشکلش چیه؟

      • سلام دوست عزیز
        تو تنظیمات دسته، ببینید آیا دکمه خودش داره کار می کنه و تو اون تصویر دسته مجازی چراغش روشنه یا خیر؟ اگر روشنه مشکل از دسته است، در غیر این صورت احتمالا بازی مشکل داره. پیشنهاد می کنم بازی رو یک بار حذف و دوباره نصب کنید.
        با آرزوی بهترین ها برای شما

  28. سلام. ببخشید.کامپیوتر من دسته رو شناسایی کرده. به قسمت کنترل پنل هم رفتم ولی وقتی تنظیمات PES رو باز می کنم تو قسمت controler<device دسته ی من رو نشون نمیده؟ چیکار کنم؟ راهنماییم کنین.

    • سلام نیمای عزیز
      مشکل عجیبیست. با توجه به این که کامپیوتر دسته رو شناسایی کرده به احتمال زیاد مشکل از بازی شما می باشد. شاید هم مورد از خود دسته باشه که بعید می دونم.
      من فقط می تونم راهنمایی کنم که دسته رو به کامپیوتر دیگری که بازی در آن نصب است بزنید و امتحان کنید که آیا این مشکل برای PES در آن کامپیوتر نیز وجود دارد یا خیر. اگر وجود داشت مشکل از خود دسته است، در غیر این صورت پیشنهاد می کنم که بازی رو به صورت کامل از کامپیوتر خودتون حذف کرده و آن را از منبع دیگر تهیه و سپس نصب کنید. احتمالا مشکل وجود نخواهد داشت.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

  29. سلام
    من وقتی دکمه RS رو میزنم شوت یا پاس میکنه تو تنظیمات ES هم رفتم دیدم دکمه RS با دکمه های x و a و … یکی هستش و از هم دیگه مستقل نیستند.
    میشه راهنماییم کنید.

    • سلام دوست عزیز
      دکمه های RS و LS در حقیقت همان شوک های موجود در دسته های شوک دار هستند.
      شوک ها در دو حالت کار می کنند. حالت پیش فرض به عنوان جایگزینی به جای دکمه های عملکردی (پاس، شوت و …) و دکمه های جهتی می باشند و در حالت دوم برای اجرای حرکات نمایشی می باشد.
      در دسته های شوک دار معمولا دکمه ای با نام MODE وجود دارد که شما با استفاده از آن می توانید بین این دو حالت جا به جا شوید.
      بنابراین اگر با زدن دکمه RS برای شما شوت یا پاس داده می شود می توانید حالت دکمه MODE را تغییر دهید.
      همچنین اگر فکر می کنید تنظیمات دکمه های دسته شما در PES به هم خورده می توانید با استفاده از آموزش بالا وارد تنظیمات دسته شوید و با استفاده از دکمه Revert to Default Settings تنظیمات دسته را به حالت پیش فرض در آورید.
      سپاس از پیام شما

  30. سلام آیا در PES 2016 میشه مثل PESهای قبل اون، تیم ها رو به دلخواه طوری انتخاب کنیم که هر دو طرف رو خود کامپیوتر بازی کنه، همون بخش Watch Match که قبلاً در PESها بود.

    • سلام دوست عزیز
      طبق بررسی که من کردم، متاسفانه در نسخه های جدید بازی PES امکان انتخاب تیم ها به طوری که هر دو طرف را خود کامپیوتر بازی کند وجود ندارد.
      سپاس از پیام شما

  31. سلام.
    من دو تا دسته دارم که توی بازی یک نفره هر دو کار می کنه ولی وقتی هر دو رو با هم وصل می کنم تا دو نفره بازی کنیم دسته دوم رو توی بازی نشون نمیده که دو نفره بشه!
    باید چیکار کنم؟
    ممنون

    • سلام دوست عزیز
      برای بازی دو نفره شما باید طبق آموزش بالا از بخش تنظیمات دسته، به Controller 1 دسته اول و به Controller 2 دسته ی دوم خود را اختصاص دهید و پس از ذخیره تنظیمات، دوباره وارد بازی شوید و در قسمت انتخاب دسته ها، دسته ی اول را در سمت چپ و دسته ی دوم را در سمت راست قرار دهید (یا بر عکس) تا بازی در حالت دو نفره قرار بگیرد. سپس اقدام به انتخاب تیم و دیگر تنظیمات کنید و بازی خود را انجام دهید.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

  32. سلام، ببخشید مشکل من اینه که هر دو دسته رو داخل تنظیمات جای دکمه هارو درست می کنم اما وقتی میرم داخل بازی جایی که میزبان و میهمان هست و باید دسته دوم بره سمت راست اصلا دسته دو کار نمیکنه و فقط میشه با کامپیوتر بازی کرد! تو تمام فوتبال ها هم این مشکل رو دارم!! دسته هامم دو قلو هستن و دسته تکی نیست. لطفا راهنمایی کنید مشکل چیه؟

    • سلام همایون عزیز
      وقتی که شما طبق آموزش بالا از بخش تنظیمات دسته، به Controller 1 دسته اول و به Controller 2 دسته ی دوم خود را اختصاص دادید و پس از ذخیره تنظیمات، دوباره وارد بازی شدید، قاعدتا باید داخل بازی، شما بتوانید به راحتی دسته ی دوم خود را برای بازی دو نفره بدون مشکل به سمت راست ببرید.
      این مشکل شما، مشکل عجیبی است. احتمالا، مشکل از بازی شماست و اگر در همه فوتبال ها این مشکل را دارید ممکن است مشکل از ویندوز یا کامپیوتر شما باشد.
      می توانید دسته ها را به کامپبوتر دیگری متصل کنید و روی آن تست کنید و اگر باز هم مشکل وجود داشت، احتمالا دسته ها ایرادی دارند.
      با تشکر از نظر شما

      • اگر مشکل از ویندوز باشه چیکار کنیم؟ چون من چند تا PES دارم تو همشون دسته دو نمیاد دسته دو به تنهایی کار میکنه و دوتایی نمیشه!!

        • سلام نوید عزیز
          اگر دسته اتون مشکل سخت افزاری نداره، تو کامپیوتر دیگه ای امتحان کنید، اگر مشکلی نبود ویندوزتون رو عوض کنید و دوباره بازی رو نصب و استفاده کنید.
          موفق باشید…

  33. سلام خسته نباشید. من یه دسته دارم شوکر داره و حرفه ای هست سیم هاش جدا شده و الان میخوام لحیمشون کنم ولی نمیدونم جای سیم ها کجاست. اگه میشه کمک کنین.
    این کدها: gnd, dp, dn, vdd
    همچنین چهار تا سیم هم داره: قرمز، سبز، سیاه، سفید
    میخواستم اگر میشه بگین هر سیم رو به کدوم یکی از نقاط که بهتون گفتم وصل کنم؟
    ممنون میشم پاسخ بدین…

    • سلام دوست عزیز
      باتشکر از شما به دلیل این که وب سایت آموزشی یادیت را برای مطرح کردن سوال خود انتخاب کردید.
      متاسفانه من تنها در زمینه های نرم افزاری می تونم کمکتون کنم، و در زمینه ای که مطرح کردید اطلاعی ندارم.
      می تونید با مسئولیت خودتون از روش سعی و خطا استفاده کنید، در اینترنت راه حل مشکل خود را جستجو کنید یا از یک تعمیرکار ماهر دسته بازی و لوازم الکترونیکی سوال بفرمایید.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

  34. من همه چیزو تنظیم می کنم ولی وقتی میرم تو بازی تنظیماتی که انجام دادم ذخیره نمی شه مشکل چیه؟ حتی سه یا چهار بار هم امتحان کردم ولی نمیشه!!

  35. سلام، دسته من وقتی که درایورش رو نصب کردم لرزشش کار می کرد، اما تو بازی میرم مثلا موقعی که توپ به تیرک میخوره نمیلرزه!! مشکل از کجاست؟

    • سلام دوست عزیز
      برای روشن کردن حالت لرزش و شوک دسته ها در بازی PES کامپیوتر، وارد خود بازی بشید.
      بعد به قسمت SYSTEM SETTINGS مراجعه کنید و سپس وارد قسمت Controller Vibration Setting شوید.
      حالا گزینه ی مربوطه رو روی حالت ON قرار دهید و از بازی لذت ببرید.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

  36. سلام
    دسته من تو PES 2013 کار میکنه ولی میخوام ۲۰۱۷ بازی کنم اصلا دسته منو نمی خونه که بخوام تنظیمش کنم!!
    مشکلش چیه؟

    • سلام دوست عزیز
      مشکل عجیبیه!
      پیشنهاد می کنم از طریق کنترل پنل ویندوز به قسمت Devices and Printers اون برید و سپس گزینه ی مربوط به دسته های بازی رو پیدا کنید و با استفاده از اون کارکرد دسته هاتونو تست کنید و ببینید که آیا درست کار می کنند یا خیر؟ اگه گزینه ی دسته ها رو در قسمت گفته شده نیافتید، دسته ها به درستی متصل نشده اند یا ویندوز آن ها را تشخیص نداده است!! برای رفع این مشکل درگاه اتصال رو بررسی کنید یا درایور دسته رو از اینترنت پیدا و اون رو نصب کنید.
      اما اگر هیچ کدام از موارد گفته شده در بالا مشکل نداشت و دسته در ویندوز به درستی کار می کرد پینشهاد می کنم با دسته های دیگری امتحان کنید و ببینید که آیا بازی ۲۰۱۷ شما باز هم با دسته های جدید مشکل دارد یا خیر؟ اگر مشکل باز هم وجود داشت، از بازی شماست و پیشنهاد می کنم اون رو پاک و دوباره نصبش کنید یا نسخه ی دیگه ای از PES 2017 رو تهیه و نصب کنید.
      امیدوارم مشکل شما برطرف شود.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

  37. سلام خسته نباشید،
    تنظیمات PES 2017 من بدون وجود هیچ خطایی باز نمیشه و بالا نمیاد!! خواستم بدونم راه حلی واسه باز شدنش هست؟ اگه نیست از داخل خود بازی میشه دسته رو تنظیم کرد؟

    • سلام دوست عزیز
      متاسفانه امکان تنظیم دسته ها از داخل خود بازی PES وجود ندارد.
      اما من فایل settings سالم مربوط به بازی pes 2017 خودم رو برای شما آپلود کردم. شما می تونید اون رو دانلود (لینک فایل) و پس از کپی فایل settings خودتون در محلی امن، فایل ارسالی من رو به جای اون جایگذاری کنید و بررسی کنید و ببینید که آیا باز میشه براتون یا نه.
      اگه نشد پیشنهاد می کنم محتویات ذخیره سازی بازی رو که در محل User>>Documents>>KONAMI ویندوز قرار دارد را در محلی امن، کپی کنید و سپس آن را به کلی پاک کرده و دوباره بازی و settings اون رو باز کنید ببینید مشکل برطرف شده است یا نه.
      به عنوان آخرین راه حل چون احتمالا مشکل از خود بازی شما هست، پیشنهاد می کنم بازی رو از کامپیوتر خود به کلی پاک کنید و سپس دوباره اون رو یا نسخه ی دیگری از اون رو نصب کنید. احتمالا مشکل شما برطرف می شود.
      سپاس از پیام شما

  38. سلام
    من pes 2017 بازی میکنم. دسته ها و تنظیمات دسته درسته و مشکلی نیست. اما موقع ضربه ایستگاهی و یا کرنر تو pes 2017 باید برای تغییر جهت از شوک RS استفاده کرد. اما شوک RS رو وقتی سمت راست میکشم سانتر میکنه، سمت چپ میکشم شوت میزنه و تو زدن ضربات ایستگاهی و کرنر به مشکل میخورم. برای این که کاری کنم تا شوک RS کارایی اصلیش رو انجام بده باید چکار کنم؟ ممنون.

    • سلام دوست عزیز
      باید توجه داشته باشید که برای استفاده درست از دکمه های RS ابتدا باید با فشردن دکمه ی MODE دسته، حالت مود و چراغ آن را روشن کنید.
      با انجام این کار، تغییر جهت برای ضربات ایستگاهی با استفاده از شوک RS قابل انجام است.
      تشکر از پیام شما

  39. سلام
    من این روش رو بلد بودم اما وقتی با دسته دکمه ها رو فشار میدم نمایش نمیده و وقتی روشون کلیک میکنم و دکمه ی مورد نظر رو روی دسته فشار میدم اتفاقی نمیوفته!!

    • درود
      دوست عزیز، مطمئن هستید که دسته به درستی به کامپیوتر متصل شده و کامپیوتر هم اون رو شناسایی کرده؟ برای امتحان می تونید به قسمت Devices and Printers کنترل پنل ویندوز خود مراجعه کنید و گزینه ی مربوط به دسته های بازی رو بیابید و صحت کارکرد دکمه ها رو از اونجا بررسی کنید. اگر گزینه ی مرتبط با دسته هارو مشاهده نکردید معلوم میشه دسته ها به درستی به کامپیوتر متصل نشدند.
      در این صورت بررسی کنید ببینید درگاه USB کامپیوتر و دسته ی شما سالم هست یا نه؟ اگر مشکل از سیم و درگاه نبود می تونید درایور دسته رو از تو اینترنت پیدا و نصب کنید تا دسته توسط ویندوز شناسایی بشه.
      باتشکر از پیام شما

  40. من دکمه شوک بازیم وقتی بازی شروع میشه رو سرعت زیاد تنظیم شده یعنی به جای اینکه اونو نگه دارم خودش تند میره!! چیکار کنم؟؟

    • سلام دوست عزیز
      در صورتی که مطمئن هستید که مشکل از دسته ی بازی نیست پیشنهاد می کنم تنظیمات دسته را به حالت اولیه بازگردانده و دوباره امتحان کنید. برای این منظور مسیر آموزش بالا را طی کرده و سپس گزینه ی Revert to Default Settings را انتخاب نمایید و سپس OK را بزنید.
      در صورتی که مشکل شما حل نشد این بار کل تنظیمات بازی را نیز به حالت اولیه بازگردانده و سپس دوباره امتحان کنید. برای این منظور مسیر User>>Documents>>Konami را در ویندوز خود طی کنید و محتویات پوشه کونامی را پاک کرده یا آن ها را به محلی دیگر منتقل نمایید و سپس دوباره بازی را اجرا کنید.
      امیدوارم با دو راه حل داده شده مشکل شما کاربر گرامی حل شود.
      سپاس از پیام شما

    • سلام دوست عزیز
      شاید دسته یا درگاه USB آن خراب شده است یا شاید مشکل از درگاه USB کامپیوتر شما می باشد.
      می توانید آن را به کامپیوتر دیگری متصل کرده و خرابی دسته یا درگاه را امتحان نمایید.
      همچنین در صورتی که دسته ی شما دارای CD درایور می باشد می توانید با کمک آن، درایور را در کامپیوتر نصب کنید تا دسته راحت تر شناسایی شود.
      همچنین می توانید به کنترل پنل ویندوز مراجعه کرده و از بخش Devices & Printers گزینه ی مربوط به دسته های بازی را بیابید و با استفاده از گزینه ی مربوطه از صحت کارکرد آن ها مطمئن شوید. اگر با وجود اتصال دسته این گزینه را نیافتید می توانید مطمئن شوید که مشکل از دسته یا درگاه آن یا درگاه کامپیوتر می باشد.
      سپاس از ارتباط شما

  41. سلام من pes 2018 دارم ولی دکمه های rs کار نمی کنن! باید چی کار کنم؟ توی تنظیمات هم که میرم درست کار می کنه!!

    • سلام دوست عزیز
      توجه داشته باشید که برای استفاده از دکمه های RS که در حقیقت همان دکمه های شوت، پاس و سانتر با استفاده از شوک می باشند حتما باید حالت MODE دسته و چراغ آن روشن باشد.
      سپاس از پیام شما

  42. سلام
    تنظیم دکمه های شوکر همونه که تو پیش فرض زده؟ مثلا وقتی شوکر سمت راست رو میگیرم شوت میزنه یا پاس میده! بخاطر همین برای انجام دریبل ها به مشکل بر میخورم!

    • سلام دوست عزیز
      دکمه های شوکر به صورت پیش فرض تنظیم شده هستند ولی ممکن است تنظیم آن با تنظیم دکمه های معمولی یکی نباشد.
      با این حال شما می توانید دکمه های شوکر را درست همانند دکمه های معمولی پاس و شوت، از طریق برنامه Pro Evolution Soccer Settings با کمک این آموزش تنظیم کنید.
      نکته ای که باید در اینجا به آن توجه کنید این است که در هنگام استفاده از دکمه های شوکر برای درست کار کردن (و جا به جا کار نکردن) آن ها، در بازی شما حتما باید حالت مود دسته را فعال کنید که با فشردن دکمه Mode و روشن شدن چراغ مربوط به آن می توانید این کار را انجام دهید.
      سپاس از پیام شما

  43. با سلام. من طبق روش شما دسته ها رو وصل کردم اما متاسفانه تیم نفر دوم کاملا تحت کنترل نیست و بازیکن ها به جای اومدن به سمت توپ دور میشن یا بین راه یکدفعه می ایستند! اشکال کجاست؟!

    • سلام دوست عزیز
      احتمالا مشکل از دسته هستش.
      با این حال شما یک بار دسته ی دوم فعلی رو به جای دسته ی اول تنظیم کنید و امتحان کنید ببینید این مشکل وجود داره یا خیر. اگر وجود داشت مشکل از دسته اس.
      همچنین میتونید تنظیمات ذخیره شده در بازی رو به کلی پاک کنید و دوباره دسته ها رو تنظیم و امتحان کنید و ببینید که آیا مشکل هنوز هم وجود داره یا رفع شده. برای پاک کردن کل تنظیمات می تونید در ویندوز به مسیر User>>Documents>>KONAMI برید و محتویات پوشه کونامی رو به کلی پاک یا اون ها رو به جایی دیگر منتقل کنید.
      سپاس از ارتباط شما

  44. سلام
    ببخشید، من دو عدد دسته ی تکی تکی دارم که وقتی اولی رو تنظیم میکنم درسته ولی وقتی دومی رو تنظیم می کنم می بینم که هر دو به هم میریزه و طبق آموزشی که دادین انجام دادم، چه کارکنم تا مشکلم حل بشه؟

    • سلام دوست عزیز
      مشکل عجیبی هست و این اتفاق نباید بیوفته.
      پیشنهاد می کنم دسته ی اول رو تنظیم کنید و تنظیمات رو ذخیره کنید و از بخش تنظیمات بازی خارج بشید و دویاره وارد بشید و دسته ی دوم رو طبق آموزش تنظیم کنید.
      اگر مشکل برطرف نشد دسته ها را به جای تنظیم روی بازیکن ۱ و ۲، روی بازیکن های ۳ و ۴ تنظیم کنید و و دوباره امتحان کنید. امیدوارم مشکل شما برطرف شود.
      با تشکر

    • من هم همین مشکل رو داشتم ولی اشتباه از من بود و من هر دو دسته رو روی Controller 1 تنظیم می کردم.
      من باید روی Controller 1 یکی از دسته هارو تنظیم می کردم و روی Controller 2 اون یکی دسته رو انتخاب و تنظیم می کردم که این کارو کردم و درست شد.

  45. سلام ببخشید من یه دسته وصل کردم به لپ تاپم ولی دو تا دکمه های x , a و جهت های سمت راست و پایین مدام کار میکنن یعنی بدون اینکه فشارشون بدم کار میکنن دکمه های دیگه رو هم چک کردم قاطی پاتی هستن ولی کار میکنن تو تنظیمات ویندوزم نگاه کردم تو اون قسمت کالیبره کردن و اینا جهتش همش کار میکنه راهی هست درستش کنم؟ مشکل از دسته هستش؟ ویندوزم ۸ اگر ممکنه جواب بدید مرسی.

    • درود
      با توجه به توضیحات شما احتمالا مشکل از دسته هست.
      با این حال شما طبق آموزش بالا دسته های خودتونو تنظیم کنید و بعد ببینید آیا در دسته ی مجازی نمایش داده شده در قسمت تنظیمات هم دکمه هایی که خراب هستند درست همانند داخل بازی خود به خود کار می کنند و دکمه های مربوطه مدام روشن و خاموش می شوند یا خیر؟
      اگر در این قسمت دکمه ها چشمک زدند مطمئنا مشکل از دسته هستش اما اگر در دسته ی مجازی مشکلی نبود احتمالا مشکل از بازیست. برای رفع این مشکل ابتدا محتویات ذخیره شده در پوشه User>>Documents>>KONAMI ویندوز رو به محل دیگه ای جا به جا کنید یا به کلی اونا رو پاک کنید و بعد دوباره بازی رو امتحان کنید. اگر مشکل حل نشد پیشنهاد می کنم بازی رو پاک کنید و همون بازی یا نسخه ای دیگر از اون رو دانلود و نصب کنید. احتمالا مشکل برطرف خواهد شد.
      با تشکر از پیام شما

  46. سلام
    ببخشید من دو دسته دارم و twin usb gamepad نوشته، اصلا نمی تونم با دو دسته بازی کنم فقط با یه دسته میشه بازی کرد! چه کار کنم؟
    در ضمن دسته ها سالم و pes 2017 می باشد.

    • سلام دوست عزیز
      آیا مطابق آموزش داده شده دسته ها رو تنظیم کردید و بعد داخل بازی دسته ی دوم کار نمی کند؟ در قسمت تنظیمات بازی هر دو دسته به درستی کار می کنند؟
      لطفا از اتصال درست دسته ی دوم به کامپیوتر و نصب بودن درایور آن مطمئن شوید و دوباره امتحان کنید.
      با تشکر از پیام شما

  47. سلام و خسته نباشید.
    یه مشکلی که من با دسته دارم اینه که شوک فقط در هشت جهت کار می کنه (مثل جهت های اصلی و فرعی جغرافیایی) و جهتی بین اون ها نداره در حالی که تو تنظیمات کنترل پنل جهت های مایل هم وجود داره
    مشکل چیه؟

    • سلام دوست عزیز
      در نسخه ی ویندوز بازی PES، بازی تنها در ۸ جهت نامبرده کار می کنه و دسته یا بازی شما هیچ مشکلی نداره!
      اما در نسخه ی PS4 این بازی، جهت هایی بین این ۸ جهت هم وجود داره.
      سپاس از ارتباط شما

  48. سلام خسته نباشید
    ببخشید برا من اسم دکمه های دسته ننوشته و وقتی میخوام همه چیو تنظیم کنم قسمت Device همه چی خالیه و فقط برای کیبورد تنظیمه!
    اگه راه حلی وجود داره لطف کنید بگید.
    ممنون

    • سلام دوست عزیز
      این نشون میده که دسته ها توسط کامپیوتر شناسایی نشدن.
      لطفا ابتدا اتصال بدون مشکل درگاه USB دسته با کامپیوتر خود رو بررسی کنید در صورتی که باز هم دسته ها شناسایی نشدن پیشنهاد می کنم درایور دسته اتونو در اینترنت جستجو، دانلود و نصب کنید و دوباره امتحان کنید.
      با تشکر

  49. سلام من دسته ها رو تنظیم و اوکی کردم اما تو بازی دسته ها اصلا کار نمیکنند مشکل از کجا می تونه باشه؟

    • سلام دوست عزیز
      ممکنه مشکل از خود بازی باشه. پیشنهاد می کنم یک بار دیتای بازی را پاک یا به محل دیگری جا به جا کنید و دوباره دسته ها را تنظیم و امتحان نمایید. دیتای بازی در مسیر User>>Documents>>KONAMI در ویندوز قرار دارد.
      در صورتی که مشکل حل نشد بازی را پاک و دوباره آن را نصب کنید. می تونید برای اطمینان بیشتر نسخه ی جدیدتری از آن را نصب نمایید.
      سپاس از پیام شما

  50. با سلام من میخوام هم زمان سه نفره بازی کنم، یکی از دوستام با کیبورد و دو تا از دوستام با دسته، چه کار کنم؟

    • سلام دوست عزیز
      برای استفاده ی همزمان از دو دسته و کیبورد در بازی، ابتدا طبق تنظیمات آموزش بالا پیش بروید با این تفاوت که در بخش انتخاب بازیکن controller 1 را خالی بگذارید (برای کیبورد) و controller 2 و controller 3 را روی دسته ی یک و دوی خود تنظیم کنید.
      حالا وارد بازی شوید و هنگام انتخاب دسته ها، دسته ی یک به صورت پیش فرض کیبورد بوده و دسته دو و سه نیز دو دسته ی شما می باشند. طرف مورد نظر خود را انتخاب کنید و از بازی سه نفره لذت ببرید.
      سپاس از پیام شما

  51. سلام، لطفا بگید که چطور میتونیم در pes 2017 هم از دکمه استفاده کنیم هم از شوکر.
    یعنی هر دو حالت فعال باشه.
    مرسی

    • سلام دوست عزیز
      در صورتی که حالت Mode دسته ی شما خاموش باشد شما می توانید هم از دکمه ها استفاده کنید و هم از شوکر اما اگر چراغ حالت Mode دسته روشن باشد شما می توانید تنها از شوکر برای بازی استفاده کنید.
      با سپاس از پیام شما

  52. سلام. من یه دسته گرفتم واسه بازی فوتبال ولی بعضی وقت ها همش پاس میده یا یه حرکت رو تکرار میکنه از بازی خارج میشم دوباره وارد میشم مشکل حل میشه دسته قبلیم اینجوری نبود میشه بفرمایید سه دکمه توربو، اوتو و کلیر کاربردشون چیه؟

    • سلام دوست عزیز
      درباره مورد اول، احتمالا مشکل از بازی هست. در صورتی که امکانشو دارید بازی رو پاک کنید و نسخه ی دیگه ای از بازی رو (یا همون نسخه رو) نصب و امتحان کنید. همچنین طبق آموزش داده شده دسته اتونو تنظیم کنید شاید مشکل حل بشه.
      اما در مورد سه دکمه توربو، اوتو و کلیر باید بگم که این دکمه ها معمولا به جایی وصل نیستند و برای استفاده نیستند و فقط برای قشنگی هستند. البته در صورت خراب شدن دیگر دکمه های دسته امکان اتصال این دکمه ها به دکمه ی خراب و جایگزین شدن با آن دکمه وجود دارد.
      سپاس از پیام شما

    • سلام
      در صورتی که دسته ی شما دکمه های LS، LT و … را ندارد، به ناچار باید از دسته ی پیشرفته تری استفاده کنید.
      البته می توانید برای جایگزین کردن این دکمه ها از کیبورد (تنها در حالت بازی یک نفره) استفاده کنید که روش تنظیم کیبورد برای بازی pes در این لینک بیان شده است.
      با تشکر از پیام شما

  53. سلام.من تو بازی با دسته دوم مشکل دارم. تو تنظیمات همه چی درسته ولی تو بازی،دسته دوم جای مربع و دایره عوض میشه.با مربع سانتر میشه و دایره شوت ولی تکل با دایره میشه. تنظیماتم چک میکنم درسته اونجا. دایره جای خودشه مربعم جای خود. اینم بگم که این مشکل از اول نبودش بعدا پیش اومده!

    • سلام
      مشکل عجیبیست!
      پیشنهاد می کنم پوشه بازی در مسیر user>>documents>>konami رو به کلی پاک (یا اطلاعات اون رو به پوشه ای دیگر منتقل) کرده و دوباره امتحان کنید.
      سپاس از پیام شما

  54. سلام
    در بخش controller تو کادرهایی که طرفین شکل دسته وجود داره هیچ نوشته ای وجود نداره که تنظیمات دسته رو بخوام انجام بدم.
    مشکل از کجاس؟
    راهنمایی کنید لطفا…

    • سلام دوست عزیز
      می توانید طبق آموزش بالا به زبانه Controller برید و روی Revert to Default Settings کلیک کنید تا تنظیمات آن به حالت پیش فرض در بیاید و پس از ذخیره سازی دوباره امتحان کنید.
      همچنین پیشنهاد می کنم که به پوشه فایل های کاربر در ویندوز برید و سپس از داخل پوشه Documenets وارد پوشه KONAMI بشوید و فایل های داخل آن را به کلی پاک کنید تا Data بازی به صورت کامل پاک شود.
      به عنوان آخرین راه حل از طرف من، پیشنهاد می کنم که درایور کارت گرافیک خود را به روزرسانی کنید.
      امیدوارم مشکل شما حل شود.
      سپاس از پیام شما

  55. سلام خسته نباشید.
    من تمام مراحل رو رفتم.. ولی موقع بازی کردن جهت ها کار نمیکنه..مشکل از کجاس؟
    جهت ها در بیرون بازی کار میکنه اما حین انجام بازی نه!

    • سلام دوست عزیز
      مشکل عجیبی هستش!
      آیا کلیدهای جهت در کل بازی کار نمی کنه یعنی هنگام پیمایش بین منوهای بازی هم مشکل دارید یا فقط داخل بازی اینطوری هستش؟
      آیا دسته بازی شما از نوع شوک دار است و شوک ها روشن است و اگر روشن است کار می کنند یا نه؟ با خاموش کردن شوک ها مشکل حل نمی شود؟
      همچنین می توانید طبق آموزش بالا به زبانه Controller برید و روی Revert to Default Settings کلیک کنید تا تنظیمات آن به حالت پیش فرض در بیاید و پس از ذخیره سازی دوباره امتحان کنید.
      به عنوان آخرین راه حل پیشنهاد می کنم که به پوشه فایل های کاربر در ویندوز برید و سپس از داخل پوشه Documenets وارد پوشه KONAMI بشوید و فایل های داخل آن را به کلی پاک کنید تا Data بازی به صورت کامل پاک شود. با این کار احتمالا مشکل شما حل خواهد شد.
      سپاس از پیام شما

      • من هم همین مشکل رو دارم. تنظیمات دسته به درستی ذخیره میشه. تو منوی بازی درست کار میده. اما توی بازی که میره فقط چهار جهت کار نمیده. روی شوک هم تنظیم کردم و همین مشکل پابرجاست.

        • سلام اسماعیل عزیز
          احتمالا مشکل از بازی هست، پیشنهاد می کنم یک بار بازی رو به صورت کامل پاک کنید و سپس همون بازی رو یا نسخه ای دیگر از اون رو که از منبع دیگه ای تهیه کردید نصب کنید. احتمالا مشکل برطرف بشه…
          با آرزوی بهترین ها برای شما

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید