- تبلیغات -
3.1
(14)

امروزه اینستاگرام به یک شبکه اجتماعی محبوب در سرتاسر جهان تبدیل شده است و بسیاری از کاربران از آن برای به اشتراک گذاری روزمرگی های خود و بسیاری از کسب و کارها برای معرفی خود و فروش محصولاتشان از آن استفاده می کند.

این شبکه اجتماعی، امکانات متنوعی دارد که به مرور زمان به آن ها افزوده نیز شده است. از جمله این امکانات می توان به امکان آپلود فیلم اشاره کرد. همان طور که می دانید، معمولا می توان ویدئوها را در اینستاگرام به صورت یک پست با حداکثر طول ۶۰ ثانیه منتشر کرد و یا آن ها را در IGTV یا تلویزیون آنلاین این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشت.

در این مقاله می خواهیم به موضوع جهت نمایش فیلم در اینستاگرام و چرخش آن بپردازیم و در مورد چرخاندن ویدئو قبل از آپلود آن از منظر یک منتشر کننده فیلم و چرخش فیلم بعد از آپلود آن و از منظر یک فالوور یا تماشا کننده ویدئو توضیحاتی ارائه دهیم.

آموزش کامل نحوه چرخاندن فیلم در اینستاگرام

در ابتدا به موضوع چرخش فیلم در اینستاگرام برای فردی که می خواهد یک ویدئو را در این شبکه اجتماعی آپلود و منتشر کند، می پردازیم. متاسفانه باید گفت تا نسخه کنونی اینستاگرام، امکان چرخاندن ویدئو قبل از آپلود و انتشار آن وجود ندارد و این موضوع برای ارسال ویدئو به عنوان پست اینستاگرامی یا ارسال در IGTV تفاوتی نمی کند. بنابراین بهترین راه حل برای این موضوع ۱چرخاندن فیلم توسط اپلیکیشن های دیگر موجود برای گوشی و سپس آپلود و انتشار آن در اینستاگرام می باشد.

اما اگر شما به عنوان یک فالوور قصد تماشای یک ویدئو را داشته و برای تماشای بهتر آن، نیاز به چرخاندن فیلم دارید، این موضوع برای انتشار فیلم ها به صورت یک پست یا انتشار در IGTV متفاوت می باشد.

همان طور که می دانید اپلیکیشن اینستاگرام در گوشی های هوشمند تنها امکان نمایش به صورت عمودی را دارد و در صورت چرخاندن گوشی هوشمند، اپلیکیشن اینستاگرام به هیچ عنوان نمی چرخد و اصطلاحا Landscape نمی شود. این موضوع در مورد ویدیوهایی که به صورت پست در اینستاگرام منتشر می شوند نیز صادق است اما چون این ویدئوها معمولا با فریم مربع شکل نمایش داده می شود مشکلی برای کاربر به وجود نمی آورند.

آموزش نحوه چرخاندن فیلم در IGTV اینستاگرام

اما موضوع بعدی ویدئوهایی می باشد که در IGTV اینستاگرام منتشر می شود. پلتفرم IGTV در زمانی که معرفی شد، برای ویدئوهایی که به صورت عمودی (Portrait) گرفته می شدند مناسب بود و امکان چرخش فیلم وجود نداشت.

- تبلیغات -

اما در نسخه های اخیر اینستاگرام امکان چرخاندن فیلم در IGTV فراهم شده است و بنابراین مشکل کاربرانی که ویدئوهای افقی تماشا می کنند برطرف شده است. جالب است بدانید که نحوه چرخاندن ویدیو در آی جی تی وی نیز بسیار آسان می باشد.

برای این منظور، ابتدا اینستاگرام خود را به آخرین نسخه به روزرسانی نمایید.

حالا وارد IGTV اینستاگرام شوید و ویدئوی موردنظر خود را در آن پخش کنید.

همان طور که مشاهده می کنید تماشای فیلم مورد نظر ما به صورت افقی، تمام صفحه و بهتر خواهد بود.

برای چرخاندن فیلم در IGTV کافیست ابتدا صفحه نمایش را لمس کنید تا گزینه های موجود نمایش داده شوند و سپس آیکون به شکل (آیکون چرخاندن فیلم در اینستاگرام و تمام صفحه کردن تصویر) در گوشه پایین سمت راست فیلم را انتخاب کنید.

چرخاندن فیلم در IGTV اینستاگرام

پس از چند لحظه خواهید دید که ویدئو به صورت افقی و تمام صفحه در گوشی شما نمایش داده می شود و شما می توانید از تماشای آن لذت ببرید.

البته توجه داشته باشید که در این حالت نمایش فیلم در ای جی تی وی، بسیاری از امکانات از جمله لایک، کامنت و به اشتراک گذاری ویدئو از دسترس خارج خواهند شد و برای استفاده از آن ها باید نمایش فیلم را به حالت قبلی بازگردانید.

برای این منظور کافیست دوباره صفحه نمایش را لمس کنید و سپس آیکون (آیکون بازگرداندن حالت نمایش ویدئو به عمودی در IGTV) در گوشه پایین سمت راست ویدئو را لمس نمایید.

بازگرداندن به حالت نمایش عمودی در اینستاگرام

اگرچه این قابلیت برای اکثر ویدئوهای منتشر شده در IGTV موجود می باشد اما با این حال ممکن است برای بعضی از فیلم ها، آیکون چرخاندن فیلم در IGTV نمایش داده نشود و در نتیجه چنین امکانی در دسترس نباشد.

در پایان پیشنهاد می کنیم به مقاله آموزشی نحوه چرخاندن فیلم در اپلیکیشن MX Player اندروید نیز سر بزنید…

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 3.1 / 5. تعداد رای دهندگان: 14

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

4 دیدگاه‌ها

    • سلام دوست عزیز
      برای برخی گوشی ها و ویدئوها این مشکل وجود داره و متاسفانه دلیل اون رو نمی دونم، احتمالا باگی از سمت اینستاگرام هست و در آینده برطرف میشه.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید