- تبلیغات -
4.2
(21)

شبکه اجتماعی اینستاگرام از همان ابتدای معرفی، برای به اشتراک گذاری تصویر مورد استفاده قرار می گرفت و بعدها قابلیت به اشتراک گذاری ویدئو نیز به آن افزوده شد و این تفاوت اینستاگرام با دیگر شبکه های اجتماعی بود.

همین به اشتراک گذاشتن فیلم ها و تصاویر و مشاهده پست های فالووینگ ها کافیست تا هیچ کس در استفاده ی زیاد حجم اینترنت توسط اینستاگرام شک نداشته باشد، چه برسد به اینکه در سال های اخیر قابلیت های بیشتری از جمله ارسال استوری و تلویزیون IGTV نیز به آن افزوده شده است.

اما در نسخه های جدید اینستاگرام، تنظیماتی افزوده شده است که به شما برای کاهش مصرف حجم اینترنت توسط اینستاگرام کمک می کند. برای آشنایی با روش کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام جدید در ادامه این مطلب با یادیت همراه باشید…

آموزش چگونگی کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام:

برای کاهش مصرف حجم اینترنت در اینستاگرام، ابتدا وارد صفحه شخصی خود شوید. این کار را می توانید با لمس تصویر پروفایل خود در سمت راست نوار پایین (سمت چپ نوار پایین در اینستاگرام فارسی) انجام دهید.

حالا از نوار بالا، روی آیکون به شکل سه خط موازی ضربه بزنید تا منو باز شود. سپس از پایین صفحه گزینه Settings را انتخاب نمایید.

ورود به تنظیمات اینستاگرام برای کاهش حجم مصرف اینترنت

در مرحله بعدی، گزینه Account را انتخاب کنید.

- تبلیغات -

ورود به تنظیمات اکانت اینستاگرام برای کاهش حجم مصرف اینترنت

در صفحه ی جدید، گزینه Cellular Data Use را لمس کنید.

چگونگی کاهش حجم مصرف اینترنت در اینستاگرام

اگر این گزینه را نیافتید، پیشنهاد می کنیم اینستاگرام خود را به روزرسانی نمایید.

حالا صفحه ای مشابه با تصویر زیر نمایش داده می شود که به صورت پیش فرض گزینه Data Saver آن غیر فعال می باشد. برای فعال کردن حالت کاهش مصرف حجم اینترنت در اینستاگرام این گزینه را فعال نمایید.

طبق توضیح خود اینستاگرام:

زمانی که شما این قابلیت را روشن می کنید، فیلم ها و ویدئوها به صورت خودکار بارگذاری و اجرا نمی شوند که این به کاهش مصرف حجم اینترنت کمک می کند.

با فعال کردن گزینه Data Saver امکان انجام تنظیم دیگری نیز برای شما فعال می شود. در زیر این گزینه High Resolution Media را انتخاب نمایید.

فعال کردن حالت ذخیره دیتای اینترنت مصرفی اینستاگرام

صفحه ای مشابه با تصویر زیر برای شما باز می شود که با استفاده از آن می توانید مشخص کنید که فیلم ها و رسانه ها در چه مواقعی با بیشترین رزولوشن و کیفیت نمایش داده شوند.

با انتخاب گزینه اول یعنی Never هیچ وقت رسانه ها با بیشترین کیفیت دانلود و پخش نمی شوند. همچنین با انتخاب گزینه WiFi Only رسانه ها فقط در زمانی که از اینترنت وای فای استفاده می کنید و با انتخاب گزینه Cellular + WiFi رسانه ها هم در حالت استفاده از وای فای و هم استفاده از اینترنت دیتای سیم کارت، با بیشترین کیفیت پخش می شوند و در نتیجه حجم بیشتری از اینترنت مصرف می کنند.

بنابراین برای کاهش کلی مصرف حجم اینترنت در اینستاگرام نیز بهتر است در اینجا گزینه اول یعنی Never را انتخاب نمایید.

غیر فعال کردن نمایش رسانه ها با کیفیت بالا در اینستاگرام

سپس به عقب برگردید تا تغییرات به صورت خودکار ذخیره شوند.

با این کار به راحتی توانستید حجم اینترنت مصرفی توسط شبکه اجتماعی اینستاگرام موبایل را کاهش دهید.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 4.2 / 5. تعداد رای دهندگان: 21

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید