- تبلیغات -
4.2
(77)

برنامه ورد (Word) محبوب ترین و معروف ترین برنامه واژه پرداز است. این نرم افزار کاربرد فراوانی هم در زندگی روزمره و هم در محیط کار دارد.

از تایپ یک نامه تبریک سال نو و لیست خرید های منزل گرفته تا متن یک کتاب و فایل های اداری همه با Word انجام می شود. این برنامه قدرتمند قابلیت های فراوانی دارد. ابزارهای کاربردی که استفاده از برنامه را برای کاربران آسان نموده است.

بعد از تایپ متن یکی از کاربردهای مهم ورد رسم جدول است. شما به آسانی می توانید تنها با چند کلیک و بصورت دستی جدول های متنوعی در ورد رسم کنید. البته در منوی Design جدول های آماده ای وجود دارند که با انتخاب آن ها طرح و ظاهر جدول زیبا و متنوع می شوند.

Word ابزارهای زیادی برای طراحی و رنگ آمیزی جدول در اختیار کاربران گذاشته است. شما می توانید جدول خود را به رنگ و طرح خود تبدیل کنید.

حتی بعد از رسم جدول امکان ویرایش آن وجود دارد. گاهی بعد از رسم جدول نیاز دارید بعضی خطوط را پاک کنید. ورد ابزاری برای این کار در نظر گرفته است.

در این پست به معرفی و کاربرد ابزار پاک کن در ورد ۲۰۱۳ می پردازیم. با یادیت همراه باشید.

ابزار پاک کن در ورد ۲۰۱۳

برای استفاده از ابزار پاک کن در ورد بعد از این که جدول تان را رسم کردید، دو منوی مخفی مشاهده می شود. این دو منو زمانی که جدول را انتخاب می کنید قابل مشاهده است. منوی Design مربوط به طراحی و رنگ آمیزی جدول است.

- تبلیغات -

منوی Layout برای ویرایش و اعمال تغییرات جدول به کار می رود. پس برای ویرایش جدول روی منوی Layout کلیک کنید.

در گروه Draw ابزار Eraser یا “پاک کن” را انتخاب نمایید. ملاحظه می کنید که شکل اشاره گر موس مانند پاک کن می شود.

انتخاب ابزار پاک کن در ورددر حالی که اشاره گر موس شکل پاک کن است، روی خطوط جدول کلیک کنید. با کلیک روی خطوط جدول آن قسمت پاک می شود. هر قسمت از جدول را می توانید به این روش پاک کنید.

کلیک روی خطوط جدول

مشاهده می کنید که خطی که انتخاب کردید پاک شد. به این ترتیب دو سلول جدول به یک سلول تبدیل می شود و پهنای آن بیشتر می شود.

با استفاده از جدول و ابزار پاک کن می توان اشکال مختلفی رسم کرد. با کمی تمرین مهارت خود را افزایش دهید.

پاک کردن خطوط با ابزار پاک کن

برای غیر فعال کردن ابزار پاک کن در ورد کافی ست روی ابزار Eraser دوباره کلیک کنید.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 4.2 / 5. تعداد رای دهندگان: 77

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید