- تبلیغات -
4
(4)

امروزه اتصال به اینترنت با استفاده از اینترنت سیم کارت (Data) به یکی از روش های متداول برای اتصال کاربران به اینترنت تبدیل شده و در سال های اخیر با معرفی شبکه های ۳G و ۴G این نوع اینترنت بسیار با کیفیت تر و پر سرعت تر شده است.

اما با وجود افزایش کیفیت این نوع اتصال به اینترنت، هزینه ی استفاده از آن به خصوص هزینه ی حجم مصرفی نسبت به سرویس های اینترنت ثابت و Wi-Fi بالا می باشد. البته این مورد تنها مختص ایران نیست و نرخ اینترنت سیم کارت دیگر کشورها هم نسبت به اینترنت ثابت آن ها گران تر می باشد.

دقیقا به همین دلیل برنامه نویسان سیستم عامل اندروید قابلیتی را به آن افزوده اند که با استفاده از آن شما بتوانید محدودیتی را برای حجم مصرفی اینترنت خود از طریق دیتا اعمال کنید تا با مدیریت حجم اینترنت سیم کارت گوشی خود از این طریق، هزینه هایتان به یک باره بالا نرود.

در ادامه این مطلب می خواهیم چگونگی تنظیم محدودیت برای حجم مصرفی اینترنت سیم کارت گوشی (Data) در اندروید را به صورت تصویری آموزش دهیم.

با یادیت همراه باشید…

تنظیم محدودیت برای حجم مصرفی اینترنت سیم کارت گوشی (Data) در اندروید:

مسیر طی شده:                     Android >> Settings >> Data usage >> Mobile data >> Set mobile data limit >> Your Settings >> OK

قبل از شروع باید بگوییم که در برخی از گوشی ها (مانند گوشی نمونه این آموزش) امکان اعمال دو محدودیت حجمی در استفاده از اینترنت وجود دارد که محدودیت اول برای هشدار به کاربر در مورد میزان مصرف اینترنت می باشد و با رسیدن مصرف اینترنت شما به محدودیت دوم مشخص شده توسط خود شما، اینترنت دیتا به صورت خودکار خاموش خواهد شد.

- تبلیغات -

پیشنهاد می کنیم به مطلب آموزش روش کاهش مصرف دیتای اینترنت توسط تلگرام نیز سر بزنید…!!

ورود به بخش تنظیمات مدیریت حجم مصرفی اینترنت گوشی (Data usage):

برای تنظیم محدودیت برای اینترنت سیم کارت گوشی (Data) خود ابتدا وارد تنظیمات اندروید آن شوید.

حالا به دنبال گزینه ای با عنوان Data usage یا مشابه آن بگردید. این گزینه ممکن است در قسمت CONNECTIONS تنظیمات گوشی قرار داشته باشد.

ورود به بخش تنظیمات مدیریت حجم مصرفی اینترنت گوشی (Data usage)

حالا در صفحه باز شده گزینه Mobile data را فعال نمایید.

بخش تنظیمات مدیریت حجم مصرفی اینترنت گوشی (Data usage)

پس از آن نوبت به فعال کردن گزینه Set mobile data limit می رسد.

اعمال محدودیت های مورد نظر در مصرف حجم اینترنت دیتای گوشی:

خواهید دید که دو خط روی نمودار مصرف دیتای گوشی شما نمایان می شود.

خط پایینی برای انتخاب حداکثر حجم مصرفی اینترنت شما برای اعلام هشدار و خط بالایی (در تصویر زیر نارنجی رنگ) برای تعیین حداکثر حجم مصرفی برای قطع اینترنت دیتا می باشد. در کنار این خطوط نیز مقدار حجم مصرفی انتخاب شده نوشته شده است.

برای تنظیم این دو مقدار کافیست خط مورد نظر خود را لمس کنید و آن را به بالا یا پایین بکشید تا به مقدار حداکثر حجم مورد نظر خود برسید.

با رسیدن مقدار مصرف شما به حجم انتخاب شده اول هشداری مبنی بر مصرف زیاد دیتا نمایش داده می شود و با رسیدن مصرف شما به حجم انتخاب شده دوم (خط نارنجی رنگ) اینترنت دیتای شما توسط گوشی به صورت خودکار قطع می شود. البته امکان روشن کردن دوباره آن به صورت دستی و استفاده دوباره وجود دارد!

اعمال محدودیت های مورد نظر در مصرف حجم اینترنت دیتای گوشی

پس از انتخاب مقادیر مورد نظر برای خطوط هشدار و قطع دیتا ممکن است پیامی مشابه تصویر زیر نمایش داده شود که می توانید با مشاهده آن OK را بزنید.

تنظیم محدودیت برای حجم مصرفی اینترنت سیم کارت گوشی (Data) در اندروید

نکات پایانی در مورد تنظیم محدودیت برای اینترنت مصرفی گوشی در اندروید:

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ما حداکثر حجم برای هشدار را ۳ گیگابایت و حداکثر حجم قطع اینترنت دیتا را ۴ گیگابایت انتخاب کرده ایم.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در برخی از گوشی ها امکان اعمال همین تنظیمات برای اینترنت Wi-Fi نیز وجود دارد. تمامی تنظیمات و نکات مربوط به آن مانند آنچه است که در بالا گفته شد اما برای ورود به بخش تنظیمات مربوط به آن می توانید روی زبانه Wi-Fi در نوار بالای گوشی (در صورت وجود) کلیک کنید و یا از طریق منوی گوشی (باز هم در صورت وجود) به دنبال این گزینه بگردید.

تنظیم محدودیت برای حجم مصرفی اینترنت سیم کارت گوشی (Data) و وای فای (Wi-Fi) در اندروید

در پایان پیشنهاد می کنیم که برای یادگیری روش انجام تنظیمات اینترنت دیتا برای سیم کارت های همراه اول در اندروید اینجا و برای یادگیری چگونگی تنظیم گوشی اندرویدی برای استفاده از اینترنت سیم کارت رایتل اینجا کلیک کنید…

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 4 / 5. تعداد رای دهندگان: 4

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید