- تبلیغات -
0
(0)

سرعت بارگذاری سایت به عوامل مختلفی از جمله شیوه ی کدنویسی صفحات سایت، مشخصات و محل قرارگیری سرور آن، سرعت اینترنت بازدیدکننده و بسیاری دیگر از عوامل بستگی دارد.

اما در سایت های وردپرسی گاهی اوقات با وجود کدنویسی اصولی پوسته، استفاده از سرور مناسب و انجام تمامی اقدامات لازم، باز هم سرعت بارگذاری سایت کند می باشد.

در این مواقع استفاده از یک افزونه ی کش مانند W3 Total Cache توصیه می شود. البته استفاده از این افزونه علاوه بر بالا بردن سرعت بارگذاری سایت، مزایای دیگری نیز دارد.

در این مطلب قصد داریم شما را قدری بیشتر با این افزونه آشنا کنیم و سه مورد از تنظیمات مهم و مورد نیاز آن را برای افراد مبتدی یا حتی حرفه ای بازگو نماییم.

با یادیت همراه باشید…

آشنایی با افزونه W3 Total Cache وردپرس و تنظیمات مورد نیاز آن:

قبل از هر چیز، ابتدا باید افزونه ی W3 Total Cache را نصب و فعال کنید که برای یادگیری آن می توانید از لینک مربوطه استفاده نمایید.

حال برای ورود به بخش تنظیمات کلی این افزونه، نشانگر موس خود را روی “Performance” بیاورید و سپس روی “General Settings” کلیک نمایید.

- تبلیغات -

تنظیمات Page Cache در W3 Total Cache:

حال در صفحه ی باز شده به قسمت Page Cache بروید و تیک گزینه ی Enable را فعال نمایید.

با فعال این گزینه، صفحات کش ناپویا برای هر صفحه ای از وب سایت شما که بارگذاری شود، ایجاد می شود. این صفحات می توانند شامل هر نوشته، تصویر و فایل دیگری باشند. بنابراین در موارد بعدی که از طرف بازدیدکنندگان دیگر درخواست باز شدن این صفحه ارسال می شود، وب سرور به جای اجرای دوباره ی کدها و بارگذاری صفحه از ابتدا، فایل های کش شده را بارگذاری می کند که این هم باعث کاهش فشار سرور سایت شما می شود و هم سرعت بارگذاری سایت را به میزان بالایی افزایش می دهد.

برای ذخیره ی تغییر انجام شده، روی Save all settings کلیک کنید.

تنظیمات Page Cache در W3 Total Cache

تنظیمات Browser Cache در W3 Total Cache:

مورد بعدی “Browser Cache” می باشد.

برای همین منظور، در همان صفحه ی بالا، کمی پایین تر بروید و مطمئن شوید که گزینه ی Enable در قسمت “Browser Cache”  فعال و تیک دار می باشد.

اگر تغییراتی در این قسمت انجام دادید، ذخیره ی آن را فراموش نکنید.

تنظیمات Browser Cache در W3 Total Cache

حال نوبت به انجام تنظیمات Browser Cache می رسد که برای این کار می توانید از نوار سمت راست وردپرس روی “Browser Cache” کلیک کنید.

در صفحه ی باز شده، تیک تمامی گزینه های قسمت General به جز ۵ گزینه ی مشخص شده در تصاویر زیر را فعال کنید و سپس تغییرات را ذخیره نمایید.

با انجام این کار، اجزایی از صفحات سایت خود را که می توانند قابلیت ذخیره به عنوان کش در مرورگر بازدیدکننده را داشته باشند مشخص می کنید.

این قابلیت به بازدیدکنندگان کمک می کند که در موارد بعدی که می خواهند از همان صفحه بازدید کنند، با استفاده از فایل های کش ذخیره شده در مرورگر، صفحه ی مورد نظر با سرعت بیشتری نسبت به قبل برای آن ها بارگذاری شود.

آشنایی با افزونه W3 Total Cache وردپرس و تنظیمات مورد نیاز آن

 

تنظیمات Browser Cache در W3 Total Cache

استفاده از CDNها برای افزایش سرعت بارگذاری سایت:

اما CDN از جمله تنظیمات دیگر W3 Total Cache که بسیار کاربردی می باشد.

CDNها سایت های خدمات رسانی هستند که به شما کمک می کنند تا سایت شما به جای یک سرور، قابلیت بارگذاری توسط جندین سرور در نقاط مختلف جهان را داشته باشد.

به این ترتیب با درخواست مراجعه کننده برای بازدید سایت شما، ابتدا نزدیک ترین سرور از نظر موقعیت مکانی به بازدیدکننده انتخاب می شود و سپس اطلاعات سایت توسط سرور انتخاب شده ارسال می شود که این موجب افزایش سرعت بارگذاری سایت می شود.

البته باید توجه داشت که این قابلیت تاثیر مثبت زیادی برای سایت های ایرانی در صورتی که بخش عمده ی بازدیدکنندگان آن ها نیز ایرانی باشند، ندارد چون تمامی سرورهای CDNها در خارج از کشور قرار دارند، و در صورتی که شما می خواهید از چنین قابلیتی استفاده کنید بهتر است به جای صرف هزینه ی بالا برای سایت های CDN از سرورهای ایرانی استفاده کنید که تاثیر بالایی در سرعت بارگذاری سایت برای کاربران ایرانی را دارند.

استفاده از CDNها برای افزایش سرعت بارگذاری سایت

آسمان هاست یکی از بهترین ارائه دهندگان هاست و سرور با کیفیت ایرانی می باشد که با استفاده از لینک مربوطه می توانید به پلان های آن و خریداری آن ها دسترسی داشته باشید.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید