- تبلیغات -
3.1
(311)

احتمالا شما هم، مانند بسیاری از کاربران تلگرام روزانه فایل های بسیاری از قبیل تصاویر، فیلم ها و … را در این شبکه ی اجتماعی دانلود و استفاده می کنید.

اما معمولا این برنامه مانند بسیاری از اپلیکیشن های دیگر در حافظه ی اصلی گوشی نصب می شود و علاوه بر آن فایل هایی که از طریق تلگرام دانلود می شوند نیز در حافظه ی اصلی گوشی ذخیره می شوند.

مشکل اینجا به وجود می آید که حافظه ی داخلی و اصلی اکثر گوشی های هوشمند بسیار محدود است و خیلی سریع پر می شود که این محدودیت ممکن است مشکلات بسیاری را برای کاربران تلگرام ایجاد کند.

خوشبختانه به تازگی، تنظیماتی برای انتخاب محل ذخیره سازی فایل های دانلودی تلگرام در نسخه رسمی این اپلیکیشن تعبیه شده است تا شما بتوانید حافظه تلگرام را به کارت حافظه یا همان رم منتقل کنید.

در این مقاله ابتدا به آموزش نحوه تغییر محل ذخیره تلگرام به کارت حافظه از طریق تنظیمات خود این اپلیکیشن می پردازیم. سپس به دو ترفند دیگر در این زمینه نیز اشاره می کنیم. با یادیت همراه باشید…

چگونه محل ذخیره سازی فایل های تلگرام را به کارت حافظه تغییر دهیم؟

تغییر محل ذخیره تلگرام به کارت حافظه با استفاده از تنظیمات این اپلیکیشن

برای تغییر مسیر ذخیره فایل های تلگرام، ابتدا این اپلیکیشن را به آخرین نسخه به روزرسانی کنید و از اتصال کارت حافظه به گوشی مطمئن شوید.

حالا وارد برنامه شده و روی آیکون منو ضربه بزنید.

- تبلیغات -

ورود به منو برای تغییر محل ذخیره تلگرام

در مرحله بعدی گزینه Settings را لمس کنید.

ورود به تنظیمات برای تغییر محل ذخیره تلگرام به کارت حافظه

حالا Data and Storage را انتخاب نمایید.

چگونه محل ذخیره تلگرام را تغییر دهیم

در قسمت Disk and network usage پنجره جدید، قسمتی با عنوان Storage Path وجود دارد که با استفاده از آن می توانید تنظیمات مربوط به ذخیره فایل های تلگرام در کارت حافظه را انجام دهید. برای این منظور، روی این گزینه ضربه بزنید.

چگونه حافظه تلگرام را به رم انتقال دهیم

حالا از پنجره محاوره ای نمایش داده شده، گزینه دوم که همان کارت حافظه جانبی است را انتخاب نمایید.

انتخاب کارت حافظه برای انتقال حافظه تلگرام به رم

همان طور که مشاهده می کنید، گزینه انتخابی برای بخش Storage Path به کارت حافظه تغییر کرد.

تغییر موفقیت آمیز محل ذخیره فایل های دانلودی تلگرام به حافظه جانبی

حالا می توانید با خیالی آسوده فایل های تلگرام خود را دانلود و استفاده کنید بدون آن که نگران پر شدن حافظه گوشی خود باشید.

دو ترفند دیگر برای تغییر محل ذخیره فایل های دانلودی تلگرام به حافظه ی جانبی

در این قسمت دو ترفند را برای انتقال حافظه تلگرام به رم آموزش می دهیم که اولی برای همه ی گوشی ها قابل استفاده است اما دومی تنها می تواند مورد استفاده گوشی های دارای آن گزینه ها قرار بگیرد.

ترفند اول تغییر محل ذخیره فایل های دانلودی تلگرام

روش اولی که می خواهیم برای این منظور به شما معرفی کنیم استفاده از اپلیکیشن های بر پایه تلگرام اما از نوع ایرانی به جای نسخه ی رسمی تلگرام می باشد که بهترین و معتبرترین آن ها اپلیکیشن موبوگرام است. شما می توانید با مراجعه به بخش Settings موبوگرام و طی مسیر Data and Storage>>Storage Usage>>Default Storage حافظه ذخیره سازی فایل های دانلودی تلگرام را به حافظه جانبی گوشی (Memory Card) تغییر دهید.

البته متاسفانه تا امروز تلگرام طلایی و هاتگرام نیز مانند نسخه ی اصلی تلگرام قابلیت تغییر محل ذخیره فایل های دانلودی را به حافظه جانبی ندارند و کاربران این برنامه ها باید از روش دوم در ادامه این مطلب استفاده کنند.

ترفند دوم تغییر محل ذخیره فایل های دانلودی تلگرام

حالا به معرفی روش دوم می پردازیم. امروزه اکثر گوشی های اندرویدی جدید قابلیت انتقال حافظه ی اصلی خود به حافظه های جانبی را دارند.

شما می توانید با انتقال حافظه ی اصلی گوشی خود (در صورت وجود این قابلیت در گوشی شما) و سپس نصب تلگرام در این حافظه، به صورت غیر مستقیم محل ذخیره فایل های تلگرام خود را به حافظه ی جانبی تغییر دهید.

علاوه بر این در صورتی که بخواهید تنها برنامه ی تلگرام و فایل های دانلود شده توسط آن در حافظه ی جانبی (مموری) گوشی شما ذخیره شوند می توانید از طریق تنظیمات Application manager اندروید محل ذخیره سازی تلگرام را به حافظه ی جانبی تغییر دهید تا از آن پس همه ی فایل های دانلودی تلگرام در این حافظه ذخیره شوند و شما از محدودیت حافظه ی اصلی گوشی خود رهایی پیدا کنید.

در صورتی که نیاز به یک آموزش کامل در مورد چگونگی تغییر محل ذخیره سازی اپلیکیشن های اندرویدی مانند تلگرام دارید می توانید از طریق لینک مربوطه، به این آموزش ها دسترسی پیدا کنید.

در پایان دوباره متذکر می شویم که قابلیت تغییر محل نصب و ذخیره سازی اپلیکیشن های اندرویدی ممکن است در برخی از گوشی ها در دسترس نباشد.

[به روز شده در تاریخ ۹۹/۱۰/۱۹]

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 3.1 / 5. تعداد رای دهندگان: 311

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

21 دیدگاه‌ها

  1. ببخشید اونوقت چطور فایل‌های دیتای تلگرام رو تو کارن حافظه پیدا کنیم؟ در مدیریت فایل در بخش حافظه‌ی داخلی پوشه‌ای به تلگرام اختصاص داده شده که داخلش چهارتا پوشه حاوی صداها، اسناد، تصاویر و ویدیوها هست اما وقتی این دستور العمل شما رو انجام بدیم دیگه نمی‌تونیم پوشه‌ی جدید فایل‌های دیتای تلگرام که قائدتاً باید در کارت حافظه باشه رو پیدا کنیم

    • سلام دوست عزیز
      اگر محل ذخیره فایل های تلگرام در روت کارت حافظه و پوشه Telegram نیست در روت کارت حافظه به دنبال پوشه Android بگردید.
      سپس وارد پوشه Data شوید و در آنجا به دنبال پوشه مربوط به تلگرام بگردید. احتمالا فایل ها در این پوشه ذخیره می شوند.
      موفق باشید.

  2. سلام. من روی گوشی اندروید کارت حافظه SD گذاشتم بعد از اون یه پیغام اومد برای واتساپ ولی متاسفانه متوجه نشدم چی میگه و منم بله رو انتخاب کردم از اون روز دیگه عکس ها و فیلم هایی که توی واتساپ دانلود میکنم توی گالری ذخیره نمیشه و تنظیمات واتساپ هم چک کردم و گزینه ذخیره در گالری روشن هست باید چیکار کنم؟ البته فایل های دانلودی روی حافظه گوشی ذخیره میشه.

    • سلام شیما عزیز
      با توجه به اینکه میگید گزینه ذخیره در گالری در واتساپ روشن هست مشکل عجیبی دارید. تنها راهی که به ذهنم میرسه اینه که واتساپو یکبار پاک کنید و دوباره نصبش کنید و وارد اکانتتون بشید. امیدوارم مشکلتون حل بشه.
      سپاس از پیام شما

        • سلام شیما عزیز
          متاسفانه با پاک کردن اپلیکیشن واتساپ پیام ها و چت های آن هم از گوشی پاک می شوند اما خوشبختانه قبل از این کار امکان گرفتن نسخه پشتیبان از آن ها وجود دارد. برای این منظور می توانید وارد تنظیمات واتساپ شوید و از قسمت Chats از گزینه Chat Backup استفاده کنید. برای این منظور می توانید مقاله آموزش بکاپ گیری از چت های واتساپ را بخوانید.
          با آرزوی بهترین ها برای شما

    • سلام دوست عزیز
      در این صورت شما باید یا از تلگرام غیر رسمی دیگری استفاده کنید که این امکان را دارد یا از روش دومی که در آموزش بالا گفته شده است استفاده نمایید.
      سپاس از پیام شما

  3. سلام من الان ذخیره حافظه رو به رم منتقل کردم پوشه تلگرام هم تو اس دی کارت هست ولی بازم هیچ کدوم از عکسا یا فیلم ها بارگزاری نمیشن!! چیکار کنم؟

    • سلام آروین عزیز
      با توجه به مواردی که گفتید احتمالا گوشی شما از امکان ذخیره فایل های تلگرام در مموری کارت پشتیبانی نمی کند.
      سپاس از پیام شما

  4. سلام من هر کاری میکنم پوشه تلگرام به کارت حافظه منتفل کنم اما فایلی که دانلود می کنم توی دستگاه من هس چیکار کنم؟

    • سلام دوست عزیز
      احتمالا شما از روش دوم این آموزش استفاده کرده اید که با توجه به آن چه گفته اید، تلگرام در گوشی شما از قابلیت انتقال حافظه ی اصلی به حافظه های جانبی پشتیبانی نمی کند.
      بنابراین من راه اول یعنی استفاده از تلگرام های نسخه ی ایرانی مانند موبوگرام را به شما توصیه می کنم.
      با تشکر

  5. سلام خسته نباشین روشی که شما گفتین انجام دادم ولی نمیشه توی مموری پوشه ی تلگرامو پیدا کرد! میشه راهنمایی کنیین؟

    • سلام
      با توجه به اینکه پوشه ی تلگرام در مموری شما وجود ندارد باید گفت که به احتمال زیاد گوشی شما ار قابلیت ذخیره فایل های تلگرام در مموری کارت پشتیبانی نمی کند.
      برای این منظور پیشنهاد می کنم از روش استفاده از اپلیکیشن های بر پایه تلگرام (روش اول آموزش داده شده) استفاده کنید.
      سپاس از پیام شما

    • سلام دوست عزیز
      با این وصف، گوشی شما از روش دوم پشتیبانی نمی کنم و باید از روش اول (استفاده از اپلیکیشن های بر پایه تلگرام) برای این منظور استفاده کنید.
      با تشکر از پیام شما

  6. سلام من با روشی که شما گفتید از قسمت مدیریت برنامه ها محل ذخیره داده های تلگرام رو به کارت حافظه انتقال دادم.الان هم فایل های قبلیم تو برنامه تلگرام هست هم میتونم فایل جدید دانلود کنم منتها نمیتونم پوشه تلگرام رو تو کارت حافظه ام پیدا کنم.لطفا راهنمایییم کنید.

    • درود
      پیشنهاد می کنم بررسی کنید ببینید، شاید این پوشه مخفی (Hide) شده باشه.
      اگر این طور نبود، حافظه ی اصلی گوشی رو دوباره بررسی کردید ببینید شاید فایل های جدید اونجا ذخیره شده باشن؟
      در این صورت ممکنه برای برخی از گوشی ها از جمله گوشی شما با وجود انتقال خود اپلیکیشن تلگرام به کارت حافظه، همچنان فایل های اون در حافظه اصلی گوشی ذخیره بشه!!
      و اگر این حقیقت داشته باشه، فقط روش اول آموزش برای شما باقی می مونه.
      سپاس از پیام شما

    • سلام
      من کارت حافظه در گوشی انداختم و مسیر ذخیره را تغییر دادم
      چند تا فایل دانلود کردم ولی وقتی که وارد کارت حافظه شدم دیدم که حجم کارت حافظه به میزان فایل ها کم شده ولی فایل های دانلود شده، خودشون وجود ندارند!!

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید