- تبلیغات -
4.3
(82)

حتما برای شما نیز پیش آمده است که بخواهید سرعت پخش یک فیلم را تغییر داده و آن را افزایش یا کاهش دهید.

امروزه بسیاری از ویدئو پلیرهای متداول مانند KMPlayer یا VLC media player به راحتی این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده اند و ما نیز در مطالب گذشته یادیت روش تغییر سرعت پخش فیلم در برنامه KMPlayer را به صورت کامل آموزش داده ایم.

اما اگر شما از مدیا پلیر VLC استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا چگونگی تغییر و افزایش یا کاهش سرعت پخش فیلم در VLC media player را بیاموزید.

آموزش کامل روش تغییر (افزایش یا کاهش) سرعت پخش فیلم در VLC media player:

روش اول کاهش یا افزایش سرعت پخش فیلم در VLC:

برای تغییر سرعت پخش فیلم، پس از آن که آن را در VLC پخش کردید روس صفحه کلیک راست نموده و گزینه ی Playback را انتخاب نمایید.

سپس از لیست باز شده روی Speed کلیک کنید.

در لیست جدید گزینه هایی برای تغییر سرعت پخش فیلم نمایش داده خواهند شد.

برای افزایش سرعت پخش ویدئو می توانید روی Faster (fine) کلیک کنید و برای کاهش آن می توانید از گزینه ی Slower (fine) استفاده کنید.

- تبلیغات -

هر بار که روی یکی از گزینه های نامبرده کلیک می کنید، سرعت پخش فیلم شما بیشتر افزایش یا کاهش می یابد اما طی هرباره ی مسیر بالا کمی سخت می باشد. برای راحتی بیشتر می توانید در منوی تغییر سرعت، روی خط چین بالای لیست کلیک کنید.

روش نمایش گزینه های تغییر سرعت پخش فیلم در VLC

پس از آن خواهید دید که لیست نمایش داده شده، به صورت یک پنجره ی جداگانه نمایش داده می شود.

حالا می توانید چندین بار روی Faster (fine) یا Slower (fine) کلیک کنید تا هر بار سرعت پخش ویدئوی شما بیشتر افزایش یا کاهش پیدا کند.

هر بار که روی این گزینه ها کلیک می کنید میزان افزایش سرعت به صورت یک عدد در گوشه ی بالا سمت راست فیلم نمایش داده می شود. عدد یک نمایش دهنده ی سرعت معمولی پخش فیلم، اعداد بزرگتر از یک نشان دهنده افزایش سرعت پخش فیلم و اعداد کوچک تر از یک نشان دهنده کاهش سرعت پخش فیلم می باشند. به عنوان مثال در تصویر زیر، سرعت فیلم ۱٫۵ برابر افزایش یافته است.

همچنین اگر می خواهید سرعت اجرای ویدئو را به حالت اول خود برگردانید کافیست روی Normal Speed کلیک کنید و در نهایت برای بستن پنجره ی تغییر سرعت روی ضربدر بالای پنجره ی آن کلیک نمایید.

افزایش یا کاهش سرعت پخش فیلم در VLC media player

روش سریع تر کاهش یا افزایش سرعت پخش فیلم در VLC:

البته راهی ساده تر نیز برای افزایش و کاهش سرعت پخش فیلم وجود دارد و آن استفاده از کلیدهای کیبورد می باشد.

برای افزایش سرعت فیلم در VLC شما می توانید کلید ] (یا “چ” در کیبوردهای فارسی) و برای کاهش آن کلید [ (یا “ج” در کیبوردهای فارسی) را فشار دهید تا سرعت تغییر کرده و مقدار آن در گوشه ی بالا سمت راست نمایش داده شود. اگر در استفاده از این کلیدها مشکل داشتید و به درستی کار نمی کردند ابتدا زبان تایپ ویندوز خود را به انگلیسی تغییر دهید و سپس دوباره از آن ها استفاده کنید.

همچنین برای افزایش سرعت پخش در VLC media player می توانید از کلید + و برای کاهش آن از کلید – کیبورد نیز استفاده کنید.

اما اگر می خواهید ویدئوی خود را در یک گوشی اندرویدی تماشا کنید، برای یادگیری روش افزایش یا کاهش سرعت پخش فیلم در گوشی های اندرویدی، پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز بخوانید.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 4.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 82

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید