- تبلیغات -
3.3
(25)

امروزه گوشی های هوشمند به بخش جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده اند به طوری که بسیاری از کارهای روزمره ما توسط آن ها قابل انجام هستند.

یکی از مواردی که ممکن است گاهی نیاز شود تبدیل فرمت فایل های صوتی می باشد، به خصوص در مواردی که با ۱گوشی خود صدایی را ضبط می کنید و می خواهید آن را در دستگاهی دیگر مانند ضبط ماشین و … اجرا کنید، نیاز به تبدیل فرمت فایل ضبط شده به فرمت های متداولی مانند mp3 پیدا می کنید.

خوشبختانه نرم افزارهای بسیاری برای تبدیل فرمت فایل های صوتی در گوشی های اندرویدی منتشر شده اند که MP3 converter یکی از بهترین های آن ها می باشد.

در این مقاله قصد داریم نحوه تبدیل فرمت صدا در اندروید با استفاده از اپلیکیشن MP3 converter را به صورت کامل و تصویری آموزش دهیم. با یادیت همراه باشید…

آموزش نحوه تبدیل فرمت فایل صوتی در اندروید

برای این منظور، برنامه MP3 converter را از طریق لینک زیر دانلود نمایید:

دانلود برنامه MP3 converter برای اندروید

پس از نصب برنامه وارد آن شوید تا صفحه ی اصلی اپلیکیشن نمایش داده شود. در اینجا اگر پیامی برای اجازه دسترسی برنامه به فایل های داخل گوشی به شما نمایش داده شد، آن را تایید نمایید.

- تبلیغات -

پس از آن لیستی از فایل های موجود داخل گوشی شما نمایش داده می شود. البته احتمالا در این لیست، فایل های ویدئویی گوشی شما نمایش داده می شود تا در صورت نیاز بتوانید فیلم های خود را به صدا تبدیل کنید.

اما برای تبدیل فرمت فایل صوتی مورد نظر به mp3 یا دیگر فرمت های صوتی، از نوار پایین برنامه، روی آیکون آهنگ ضربه بزنید.

سپس از لیست نمایش داده شده، فایل صوتی مورد نظر را انتخاب نمایید. در این لیست تمامی فایل های صوتی موجود در گوشی شما نمایش داده می شوند، بنابراین ممکن است یافتن فایل مورد نظر کمی مشکل باشد.

با این حال با کمک آیکون به شکل ذره بین در نوار بالای برنامه می توانید نام آن فایل را جستجو کرده و راحت تر به آن دسترسی پیدا کنید.

انتخاب فایل صوتی مورد نظر برای تبدیل فرمت صدا در اندروید

پس از انتخاب فایل صوتی مورد نظر، صفحه ای مشابه تصویر زیر برای شما نمایش داده می شود.

اگر بخواهید تنها بخشی از فایل صوتی را، در فایلی دیگر با فرمت دلخواه ذخیره کنید، می توانید از طریق نوار موجود در این قسمت و جا به جایی نشانگرهای ابتدا و انتها، آن بخش از فایل صوتی که مدنظرتان است را انتخاب نمایید. در غیر این صورت، این بخش را بدون تغییر رها کنید.

حالا برای انتخاب فرمت فایل نهایی، روی گزینه موجود در رو به روی عنوان Format ضربه بزنید و از لیست نمایش داده شده، فرمت مورد نظر را انتخاب کنید.

فرمت MP3 یک فرمت متداول صوتی می باشد که اکثر دستگاه ها از آن پشتیبانی می کنند. به همین دلیل ما این فرمت را انتخاب کرده ایم.

در صورتی که می خواهید کیفیت فایل نهایی را نیز مشخص کنید می توانید از گزینه Bitrate استفاده نمایید.

همچنین برای مشاهده مشخصات فایل اولیه می توانید از گزینه Info و برای تعیین نام فایل نهایی از گزینه Save as استفاده نمایید.

در نهایت برای شروع پردازش تبدیل فرمت صدا گزینه Convert در پایین صفحه را لمس نمایید.

انجام تنظیمات و انتخاب فرمت نهایی فایل صوتی برای تبدیل فرمت

سپس منتظر بمانید تا فرآیند پردازش به پایان برسد.

نرم افزار اندرویدی در حال تبدیل فرمت فایل صوتی

پس از آن پیام موفقیت آمیز بودن فرآیند تبدیل فرمت صوتی نمایش داده می شود.

پایان موفقیت آمیز تبدیل فرمت فایل صوتی در اندروید

برای دسترسی به فایل صوتی نهایی کافیست به بخش مدیریت فایل های گوشی خود مراجعه کرده و پوشه AudioConvert را باز کنید. فایل صوتی نهایی با نام و فرمت انتخابی شما در این پوشه در دسترس شما خواهد بود.

در پایان پیشنهاد می کنیم مقاله تبدیل فرمت انواع فایل با Format Factory در کامپیوتر را مطالعه بفرمایید.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 3.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 25

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید