- تبلیغات -
2.5
(20)

برنامه های اندرویدی به طور پیش فرض در حافظه ی داخلی گوشی ها ذخیره می شوند. گاهی به دلیل کم بودن میزان حافظه ی گوشی ، به سرعت این حافظه پر شده و دیگر قابلیت نصب اپ های جدید وجود ندارد! اگر گوشی شما از قابلیت نصب برنامه ها در حافظه ی جانبی برخوردار باشد می توانید اکثر برنامه هایی که قابلیت نصب در حافظه ی جانبی دارند را در یک مموری کارت نصب کنید و یا به آن انتقال دهید.

اکثر گوشی های متوسط به بالا این قابلیت را دارند. برای آگاهی از وجود داشتن این قابلیت در گوشی خود می توانید به تنظیمات گوشی و قسمت ذخیره سازی (storage) مراجعه کنید. اگر در ابتدای صفحه ی باز شده گزینه ای به نام install location به معنای محل نصب یا مشابه این گزینه موجود بود به این معناس که گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی می کند. شما با باز کردن این تنظیم می توانید انتخاب کنید که برنامه های جدیدی که از این به بعد نصب می کنید در حافشه ی گوشی ذخیره شوند یا در مموری کارت.

توجه داشته باشید که در صورتی که گزینه ی این تنظیم را تغییر دهید گوشی شما به یک بار روشن و خاموش شدن نیاز پیدا می کند که این فرآیند به صورت خودکار انجام می شود.

ذخیره سازی

تغییر محل ذخیره سازی

settings>>storage>>preferred install location

آگاهی از میزان حافظه گوشی یا حافظه ی جانبی:

پس از طی مسیری که قبلا گفته شد در صفحه ی باز شده اطلاعاتی در مورد حافظه ی گوشی و حافظه ی جانبی موجود می باشد. در ابتدا فضای کل حافظه ی گوشی نمایان است و سپس میزان اطلاعات به تفکیک نوع فایل ها اعم از فیلم و عکس و برنامه نشان داده شده است. و در آخرین گزینه مربوط به حافظه گوشی میزان فضای خالی نشان داده شده است.

- تبلیغات -

محل ذخیره

screenshot_%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6-%db%b0%db%b9-%db%b1%db%b3-%db%b1%db%b6-%db%b2%db%b3-%db%b4%db%b2

screenshot_%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6-%db%b0%db%b9-%db%b1%db%b3-%db%b1%db%b6-%db%b2%db%b4-%db%b4%db%b4

بعد از این قسمت اطلاعات حافظه ی جانبی نمایش داده شده است. گزینه ی اول کل فضا و گزینه دوم فضای آزاد در دسترس می باشد. بعد از گزینه های گفته شده دو گزینه نیز برای جدا کردن ایمن حافظه ی جانبی و همچنین فرمت کردن حافظه ی جانبی وجود دارد.

screenshot_%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6-%db%b0%db%b9-%db%b1%db%b3-%db%b1%db%b6-%db%b2%db%b4-%db%b5%db%b1

settings>>storage

همچنین اگر گوشی شما از فلش و کابل otg نیز پشتیبانی می کند پس از اتصال فلش اطلاعات مربوط به آن پس از اطلاعات مموری کارت نمایش داده خواهند شد.

 

تغییر مکان ذخیره سازی برنامه های از قبل نصب شده:

بالاتر گفته شده که پس از تغییر مکان ذخیره سازی برنامه ها ، تنها برنامه هایی که از آن پس نصب می شوند در فضای ذخیره سازی جدید قرار می گیرند.

برای تغییر مکان ذخیره سازی برنامه هایی که قبلا نصب شده اند و فایل های مربوطه می توانید به قسمت برنامه های دانلود شده در تنظیمات گوشی رفته و وارد تنظیمات برنامه ی مورد نظر خود شوید.

۲۰۱۶-۰۹-۱۳-۱۷-۱۲-۰۹

۲۰۱۶-۰۹-۱۳-۱۷-۱۲-۲۳

settings>>application manager>>downloaded>>your app

در صفحه جدید اگر برنامه شما در حافظه ی گوشی باشد گزینه انتقال به حافظه ی جانبی (Move to SD card) و اگر برنامه ی شما در حافظه ی جانبی باشد گزینه انتقال به حافظه ی گوشی نمایان است. با انتخاب این گزینه به راحتی برنامه شما منتقل می شود.

تغییر محل ذخیره سازی یک برنامه به صورت جداگانه

اگر گاهی با مشکل دانلود نشدن تصاویر و فیلم ها و دیگر فایل ها در تلگرام مواجه شده اید می توانید روش های رفع این مشکل را در این قسمت بخوانید…

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 2.5 / 5. تعداد رای دهندگان: 20

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید