- تبلیغات -
3.7
(42)

در مطالب گذشته یادیت در مورد نحوه بلاک کردن کاربران مورد نظر در اینستاگرام مطلبی ارائه کردیم.

همان طور که قبلا گفتیم قابلیت بلاک کردن اینستاگرام به منظور جلوگیری از ایجاد مزاحمت دیگران مورد استفاده قرار می گیرد.

اما ممکن است کاربران بخواهند پس از مدتی فردی را که بلاک کرده اند از حالت بلاک بودن خارج کنند. خوشبختانه اینستاگرام امکان رفع بلاک کاربران را نیز در اپلیکیشن خود قرار داده است.

البته رفع بلاک در حالتی که فقط یک طرف این کار را انجام داده است بسیار ساده انجام پذیر است اما اگر هر دو طرف یکدیگر را بلاک کرده باشند رفع بلاک کمی مشکل تر می شود چرا که دیگر هیچ کدام از آن ها نمی توانند برای رفع بلاک به اکانت دیگری دسترسی داشته باشند! اما در این مطلب سعی کرده ایم تا تمامی روش های رفع بلاک دو طرفه را که شامل ۷ روش می باشد آموزش دهیم.

پس در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا نحوه رفع بلاک (Block) یک طرفه و دو طرفه اینستاگرام را به صورت کامل و تصویری بیاموزید.

آموزش کامل رفع بلاک (Block) یک طرفه و دو طرفه اینستاگرام:

برای رفع بلاک کاربر مورد نظر شما باید به صفحه ی اینستاگرامی او دسترسی داشته باشید. در صورتی که تنها شما فرد مقابل را بلاک کرده باشید (بلاک یک طرفه) این کار به آسانی انجام پذیر است اما در صورتی که هر دو طرف هم دیگر را بلاک کرده باشید (بلاک دو طرفه) ممکن است نتوانید به صفحات اینستاگرامی هم دسترسی پیدا کنید و یکدیگر را رفع بلاک نمایید.

در ادامه روش اصلی برای دسترسی به اکانت اینستاگرامی طرف مقابل به منظور رفع بلاک او آموزش می دهیم که برای رفع بلاک یک طرفه و دو طرفه قابل استفاده می باشد.

- تبلیغات -

اما در صورتی که با استفاده از روش اصلی نتوانستید از بلاک دو طرفه خارج شوید می توانید از ۷ روش باقی مانده ای که در ادامه آموزش داده می شود استفاده کرده و به اکانت کاربر مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید و او را رفع بلاک نمایید.

روش اصلی برای دسترسی به اکانت کاربر مورد نظر برای رفع بلاک یک طرفه و دو طرفه:

برای این منظور ابتدا از طریق لمس تصویر پروفایل خود در نوار پایین، وارد صفحه شخصی اینستاگرام خود شوید.

حالا از نوار بالا روی آیکون سه خط موازی ضربه بزنید تا تنظیمات اینستاگرام باز شود.

ورود به منو اینستاگرام برای مشاهده لیست بلاک شده ها

حالا از طریق گزینه Settings وارد تنظیمات اینستاگرام شوید.

ورود به تنظیمات اینستاگرام برای مشاهده لیست بلاک شده ها

پس از آن وارد قسمت Privacy and Security شوید.

روش مشاهده لیست بلاک شده ها در اینستاگرام

سپس گزینه ی Blocked Accounts را لمس کنید.

مشاهده لیست بلاک شده ها در اینستاگرام

صفحه ای که باز می شود شامل لیستی از تمامی کاربرانی که توسط شما بلاک شده اند می باشد. شما می توانید کاربر مورد نظر خود را لمس کنید تا برای رفع بلاک به صفحه ی او دسترسی پیدا کنید.

دسترسی به لیست کاربران اینستاگرامی بلاک شده توسط شما

آموزش ۷ روش دیگر برای دسترسی به اکانت کاربر مورد نظر برای رفع بلاک دو طرفه:

اما اگر نتوانستید از روش بالا به اکانت کاربر مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید می توانید از این روش و روش های بعدی که به آن ها اشاره شده استفاده کنید.

البته توجه داشته باشید که ممکن است حتی با استفاده از هیچ کدام از روش های آموزش داده شده نیز نتوانید از بلاک دو طرفه خارج شوید. در اینجا پیشنهاد می کنیم که روش های گفته شده را بارها و بارها به شکل های مختلف و با خلاقیت خود تکرار کنید تا بالاخره مشکل شما حل شود.

روش اول، استفاده از نام کاربری فرد بلاک شده برای رفع بلاک دو طرفه:

در روش اول برای رفع بلاک دو طرفه شما نیاز به نام کاربری فرد مورد نظر خود دارید.

حالا به ۱صفحه ی دایرکت چت یکی از دوستان خود بروید و پس از یک علامت @ و بدون فاصله نام کاربری فرد بلاک شده را وارد کنید و سپس آن را بفرستید. این کار را می توانید به جای دایرکت چت در بخش ارسال کامنت یکی از پست های خود نیز انجام دهید.

پس از آن متن ارسالی شما به شکل یک لینک آبی رنگ در می آید که با لمس آن می توانید به صفحه ی اینستاگرامی کاربر بلاک شده از طرف خود دسترسی پیدا کنید.

روش دوم برای دسترسی به اکانت کاربر مورد نظر برای رفع بلاک دو طرفه

روش دوم، خارج کردن اکانت دو طرف بلاک از حالت خصوصی (Private):

اگر روش بالا مشکل شما را حل نکرد می توانید از این روش استفاده کنید. برای این منظور اگر اکانت شما و اکانت طرف مقابلتان خصوصی (Private) می باشد، ابتدا به صورت موقتی اکانت خودتان را از حالت خصوصی (Private) خارج کنید و پس از آن از طرف مقابلتان که او هم شما را بلاک کرده است بخواهید که اکانت خود را از حالت خصوصی خارج نماید. پس از آن دوباره یکی از دو روش بیان شده در بالا را برای دسترسی به اکانت طرف مقابل خود برای رفع بلاک او انجام دهید.

روش سوم، حذف کامل اپلیکیشن اینستاگرام و استفاده از نسخه های جدیدتر یا قدیمی تر آن:

اگر با روش قبل نیز نتوانستید به پروفایل طرف بلاک شده ی خود دسترسی پیدا کنید می توانید از روش حذف اپلیکیشن اینستاگرام استفاده کنید. برای این منظور اینستاگرام را به کلی از گوشی خود حذف کنید و سپس جدیدترین نسخه ی آن را دانلود و نصب نمایید. پس از آن که دوباره وارد اکانت خود شدید روش های بالا را برای دسترسی به صفحه ی پروفایل کاربر بلاک شده امتحان کنید. اگر با این روش نیز نتوانستید به پروفایل کاربر دسترسی پیدا کنید پیشنهاد می کنیم همین روش را با استفاده از نسخه های قدیمی تر اینستاگرام تکرار کنید، ممکن است مشکل شما را برطرف کند.

روش چهارم، استفاده از اپلیکیشن های واسطه برای ورود به پروفایل اینستاگرام:

در صورت عمل نکردن روش بالا، روش پیشنهادی بعدی ما استفاده از نرم افزارهای واسطه ای مانند OGInstagram می باشد. این برنامه را به راحتی از اینترنت دانلود کنید و پس از نصب آن، از طریق این نرم افزار وارد اکانت خود شوید و دوباره روش های بالا را برای دسترسی به پروفایل کاربر بلاک شده امتحان کنید.

روش پنجم، استفاده از یک گوشی دیگر:

روش بعدی استفاده از گوشی های دیگر برای رفع بلاک کاربر می باشد. برای این منظور، گوشی آشنایان خود را به صورت موقتی بگیرید و با استفاده از گوشی آن ها وارد اکانت اینستاگرام خود شوید و روش های بالا را برای دسترسی به پروفایل کاربر بلاک شده امتحان کنید. می توانید از گوشی های اندرویدی دیگر یا حتی گوشی های آیفون با سیستم عامل ios استفاده کنید.

روش ششم، استفاده از لینک پروفایل کاربر بلاک شده از طریق تگ های او:

اگر هیچ کدام از روش های بالا نتوانست مشکل شما را برای دسترسی به پروفایل کاربر بلاک شده حل کند می توانید این روش آخر را نیز امتحان کنید. برای این منظور ابتدا بهتر است اینستاگرام را از گوشی خود پاک کرده و دوباره آن را نصب کنید و وارد اکانت خود شوید. حالا از بین پست های فالووینگ ها و فالوورهای طرف مقابل، پستی را پیدا کنید که کاربر بلاک شده توسط شما در آن تگ شده باشد. حالا در آن پست نام کاربری او را لمس کنید تا وارد پروفایل او شوید.

روش هفتم، استفاده از یک کاربر سوم برای ساخت گروه چت مشترک:

این روش توسط یکی از کاربران پیشنهاد شده است و به دلیل این که بسیاری از دوستان عزیز از آن جواب گرفته اند آن را به متن مقاله اضافه کرده ایم.

در این روش شما می توانید با کمک یکی از دوستان خود در اینستاگرام که از جانب هیچ کدام از طرفین بلاک، بلاک نمی باشد درخواست کنید که اقدام به ساخت یک گروه چت (دایرکت اینستاگرام) شامل دو طرف بلاک نماید. در اینجا احتمالا شما می توانید به پروفایل طرف دوم بلاک دسترسی پیدا کنید و در نتیجه با روشی که در ادامه گفته می شود او را آنبلاک نمایید و در نهایت از بلاک دو طرفه خارج شوید.

از دوستی که این روش را پیشنهاد داده اند سپاس گزاریم. امیدواریم مشکل دوستان با این روش برطرف شود.

پیشنهاد روش های دیگر برای رفع بلاک دو طرفه در اینستاگرام:

روش های اشاره شده، روش هایی برای دسترسی به پروفایل کاربر بلاک شده می باشد که برای برخی از افراد به صورت تجربی کار کرده است اما در نظر داشته باشید که ممکن است هیچ کدام از آن ها مشکل شما را برای دسترسی به پروفایل کاربر بلاک شده حل نکند. در این صورت متاسفانه فعلا روش دیگری برای رفع مشکل بلاک دو طرفه در اینستاگرام وجود ندارد.

ممکن است شما نیز با استفاده از خلاقیت خود روشی را برای دسترسی به پروفایل کاربر بلاک شده و رفع بلاک دو طرفه پیدا کنید. در این صورت خوشحال می شویم آن را با دیگران در بخش نظرات همین پست به اشتراک بگذارید.

اقدام به رفع بلاک (Block) یک طرفه یا دو طرفه در اینستاگرام:

پس از دسترسی به صفحه ی اینستاگرامی کاربر بلاک شده مورد نظرتان برای رفع بلاک او دو راه وجود دارد.

اگر پروفایل کاربر مانند تصویر زیر به صورت کامل نمایش داده شود می توانید با لمس گزینه ی Unblock به راحتی کاربر را رفع بلاک نمایید.

آموزش رفع بلاک (Block) یک طرفه و دو طرفه اینستاگرام

پس از آن پیامی نمایش داده می شود که اطمینان شما را از رفع بلاک طرف مقابل جویا می شود. برای تایید Yes, I’m sure را انتخاب نمایید.

تایید رفع بلاک (Block) یک طرفه یا دو طرفه در اینستاگرام

پس از آن پیامی نمایش داده می شود که نمایانگر رفع بلاک موفقیت آمیز طرف مقابلتان می باشد. همچنین عبارت Unblock جای خود را به عبارت Follow می دهد.

تایید رفع بلاک (Block) یک طرفه یا دو طرفه در اینستاگرام

اما اگر به جای نمایش کامل پروفایل کاربر، تنها صفحه ای سفید رنگ نمایش داده شد که در نوار بالای آن نام کاربری به همراه یک آیکون به شکل سه نقطه نمایش داده می شود، برای رفع بلاک کاربر، گزینه ی سه نقطه را لمس کنید و پس از آن از لیست نمایش داده شده، Unblock را انتخاب کنید و بقیه مراحل را طبق آن چه در بالا گفته شد ادامه دهید. این روش معمولا برای بلاک های دو طرفه مورد نیاز می شود اما در بلاک یک طرفه نیز قابل استفاده است.

نمایش لیست گزینه ها برای رفع بلاک دو طرفه در اینستاگرام

تا اینجا توانستید بلاک یک طرفه را برطرف کنید. اما اگر طرف مقابلتان نیز شما را بلاک کرده باشد کافیست او نیز مراحل بالا را طی کند تا بلاک دو طرفه ی شما به صورت کامل رفع شود.

[به روز شده در تاریخ ۹۸٫۰۴٫۲۸]

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 3.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 42

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

33 دیدگاه‌ها

  1. سلام، من طرف مقابلمو که بلاکم کرده منشن میکنم ولی نمیشه!! مینویسه couldnot mention.tap to edit میشه راهنمایی کنید؟

  2. امکان داره کسی که ما رو بلاک کرده، ما پیج خودمون رو از اکانت اون طرف آنبلاک کنیم؟ یعنی من شخص رو از بلاک در آورده باشم ولی اون نه، میشه من از اکانت اون خودم رو از بلاک در بیارم؟
    لطفا پاسخ بدید، ممنونم

    • سلام دوست من
      تنها را برای آنبلاک خودتون از پیج طرف مقابل اینه که به پیجش دسترسی داشته باشید، بنابراین فقط طرف مقابل می تونه شما رو آنبلاک کنه!
      با آرزوی بهترین ها برای شما

  3. با سلام
    من با بلاک دو طرفه مواجه شدم ولی هر چقدر سعی میکنم نمیشه! واسه هر دو نفر میاد:
    User not found
    چی باید کرد؟!

    • سلام حسام عزیز
      همون طور که در متن آموزش گفته شد، ممکن است حتی با استفاده از هیچ کدام از روش های آموزش داده شده نیز نتوانید از بلاک دو طرفه خارج شوید چرا که تمامی این روش ها تجربی بوده و هرکدام از آن ها برای برخی از کاربران جواب داده اند. در اینجا پیشنهاد می کنیم که روش های گفته شده را بارها و بارها به شکل های مختلف و با خلاقیت خود تکرار کنید تا بالاخره مشکل شما حل شود زیرا هیچ راه دیگری وجود ندارد!!
      با آرزوی بهترین ها برای شما

  4. سلام
    من شخصی رو بلاک کردم و بعد از بلاک درآوردم و دوباره فالوش کردم ولی تمام لایک ها و کامنت های اون شخص پاک شده راهی وجود داره که برگرده؟

  5. سلام من به وسیله یک اپلیکیشن به اشتباه تعداد زیادی را بلاک کردم!! روشی وجود داره که همه رو با هم آنبلاک کنم؟! در ضمن اون اپلیکیشن رو الان ندارم و یادم نیس اسمش چی بود. مرسی

    • سلام محمود عزیز
      من در سطح سایت ها و اپلیکیشن های داخلی و خارجی بررسی کردم اما روشی برای آنبلاک دسته جمعی در اینستاگرام پیدا نکردم.
      بنابراین به نظر می آید تنها روش برای شما، آنبلاک تکی تکی کاربران بلاک شده می باشد که در آموزش بالا شرح داده شد.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

      • سلام دوست گرامی
        حداقل من راهی در این زمینه نمیشناسم. برای این کار یا باید طرف مقابل خودش اقدام کند یا خودتان به اکانت او دسترسی پیدا کرده و این کار را انجام دهید.
        با آرزوی بهترین ها برای شما

  6. ما نمیخوایم طرف بفهمه میخوایم آن بلاکش کنیم حالا بریم بهش بگیم بیا این روشا رو برو بینیم میتونیم آنبلاک کنیم یا نه؟؟!!
    ما اگه باهم مشکل نداشتیم چه لزومی داشت همو بلاک کنیم :)))))

    • سلام ساناز عزیز
      گاهی اوقات نیاز به آنبلاک کردن می شود، به عنوان مثال دو طرف از این کار پشیمان می شوند یا با هم آشتی می کنند و یا …!!
      اما در مورد اطلاع دادن به طرف بلاک شده برای آنبلاک او باید گفت که اولا این مورد تنها برای آنبلاک بلاک دوطرفه مورد نیاز است و دوما تنها برخی از روش ها نیاز به اطلاع دادن به طرف مقابل دارند.
      سپاس از پیام شما

    • سلام دوست عزیز
      در صورتی که شخصی پروفایل اینستاگرام شما را بلاک کرده باشد هیچ راهی برای رفع بلاک شما جز از طرف خود آن شخص وجود ندارد.
      بنابراین یا شما باید پروفایل دیگری داشته باشید تا بتوانید به پروفایل آن شخص دسترسی پیدا کنید و یا باید برای رفع بلاک توسط خودتان پروفایل شخص مورد نظر را هک کنید که اصلا راه زیبایی نیست و توصیه نمی شود!!
      سپاس از پیام شما

  7. سلام خدمت دوستان
    عزیزان میتونید به وسیله یک آیدی سوم که توی بلاک دو آیدی مورد نظر نیست اقدام به ساخت یک گروه چت کنید و با آیدی مورد نظر به آیدی شخصی که می خواهید آنبلاک کنید دسترسی پیدا کنید و آنبلاک نمایید. من خودم با این روش جواب گرفتم.
    با تشکر

      • سلام آقای رکنی، تنها راهش همینه توی آپدیت اینستاگرام، منم با همین روش آنبلاک کردم! خدا خیر بده دوستمون رو… لطفا این روش رو داخل پست تون قرار بدید چون ممکنه خیلیا نظرات رو نخونن!! مرسی.

  8. سلام،
    طرف مقابل منو بلاک کرده، من اسمشو که توی صفحه ی چت خودم تگ می کنم و روی اسمش میزنم، گزینه سه نقطه وجود نداره!! یعنی هیچی به غیر اسمش وجود نداره میشه لطفا کمکم کنید!

    • سلام دوست عزیز
      در این صورت پیشنهاد می کنم از روش های دیگر آموزش داده شده برای رفع بلاک دو طرفه استفاده کنید.
      امیدوارم مشکل شما برطرف شود.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

  9. سلام
    من به پیج کسی که بلاک کردمش و بلاک کرده دسترسی دارم ولی متاسفانه گوشه سمت راست گزینه ای نمیاد که من آنبلاکو انتخاب کنم و برای طرف مقابل هم یوزر نات فوند میاد همه راه ها هم امتحان کردم ولی نشد!!☹️

  10. ممنون.
    خیلی خوب بود. من عادت داشتم دشمنام رو بلاک کنم و مزاحم هم زیاد داشتم! به هر حال دنبال لیست افراد بلاک شده بودم فکر می کردم نمیشه ولی سرچ کردم یه راه داره: https://it-planet.ir/15644 و رفتم همه رو ریپورت کردم. ولی خب آخرش حساب خودم بلاک شد! نمیدونم ریپورت کردن یا چرا واقعا؟ ولی دیگه از روش ریپورت استفاده نکردم تو حساب جدیدم. توصیه می کنم شما هم زیاد همه رو بلاک نکنید که برن ریپورت کنن و حسابتون مسدود بشه.

  11. سلام
    ما دو طرفه بلاک کرده بودیم، اکانتش رو سرچ کردم و یه پیام براش فرستادم، بعد منشن اکانتش رو برای خودش دایرکت کردم و روی منشن زدم، به محض باز شدن پیجش، یک لحظه عبارت آنبلاک می آمد و میرفت، من هم سریعا آنبلاک کردم و تونستم فالو کنم، بعدش اون راحت تونست منو آنبلاک کنه و مشکل حل شد.

  12. با سلام
    من هم این مشکل رو داشتم و همه ی راه های موجود رو رفتم و نتیجه نداد تا اینکه یکی از دوستان مشترک، مارو توی دایرکت ادد کرد و گروه ۳ نفری توی دایرکت زد و اونجا به پیج طرف مقابل دسترسی پیدا کردم و به راحتی آنبلاک کردیم همدیگه رو … به نظرم روش های دیگه صد در صدی نیستن اما این روش صد در صد جواب میده و احتیاجی هم به پول نداره.
    یا علی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید