- تبلیغات -
3.4
(12)

امروزه و با همه گیری شدن گوشی های هوشمند، مدیران سایت ها برای تجربه ی بهتر بازدیدکنندگانی که با گوشی خود به وب سایت شان مراجعه می کنند، وب سایت خود را برای بهترین نمایش در صفحه نمایش گوشی ها بهینه می کنند که به این گونه سایت ها اصطلاحا واکنش گرا یا رسپانسیو گفته می شود.

انجام این مورد توسط موتورهای جستجوگری مانند گوگل نیز توصیه شده و گوگل به وب سایت هایی که واکنش گرا باشند بیشتر بها داده و آن ها را در نتایج خود، بالاتر نمایش می دهد.

در صورتی که شما نیز به یک سایت رسپانسیو یک بار توسط کامپیوتر و یک بار نیز توسط گوشی هوشمند خود مراجعه کنید تفاوت این دو نسخه را مشاهده خواهید کرد چرا که انتخاب نمایش نسخه ی موبایلی توسط مرورگر به صورت خودکار انجام می شود و نیازی به دخالت و انتخاب کاربران ندارد. نمونه ی یک سایت واکنش گرا، وب سایت آموزشی یادیت می باشد.

اما گاهی اوقات ممکن است نسخه ی موبایلی یکی وب سایت دارای اشکال باشد. مثلا مشکلاتی مانند باز نشدن کامل منوی سایت جز مشکلات شایع برخی سایت های واکنش گرای غیر استاندارد می باشد.

همچنین به دلیل ماهیت گوشی های هوشمند طبیعی است که در نسخه ی موبایلی وب سایت ها بسیاری از جزئیات سایت نمایش داده نمی شود.

اما در این مواقع اگر بخواهید نسخه ی کامپیوتری وب سایت را در موبایل خود ببینید چه کار باید بکنید؟

جالب است بدانید که در مرورگر پیش فرض گوشی های اندرویدی یعنی Google Chrome امکانی وجود دارد که با استفاده از آن می توانید از نسخه ی کامپیوتری سایت، به جای نسخه موبایلی آن، در گوشی خود استفاده کنید.

- تبلیغات -

در ادامه با یادیت همراه باشید تا روش نمایش نسخه کامپیوتری وب سایت ها در مرورگر Chrome موبایل های اندرویدی را بیاموزید…

آموزش روش نمایش نسخه کامپیوتری وب سایت ها در مرورگر Chrome موبایل های اندرویدی:

مسیر طی شده:                         Android >> Google Chrome >> Your Website >> Menu >> Desktop site >> Enjoy!

قبل از شروع باید گفت که قابلیت نمایش نسخه ی کامپیوتری وب سایت ها در گوشی اندرویدی تنها مختص مرورگر کروم اندروید نمی باشد و برخی از مرورگرهای اندرویدی دیگر نیز مانند فایرفاکس اندروید، این قابلیت را دارند.

اما برای نمایش نسخه ی کامپیوتری وب سایت مورد نظر، ابتدا وارد مرورگر گوگل کروم اندروید شده و وب سایت مورد نظر خود را در آن باز کنید. توجه داشته باشید که بهتر است قبلا مرورگر شما به آخرین نسخه به روز رسانی شده باشد.

ما به عنوان نمونه سایت یادیت را باز کرده ایم. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید نسخه ی واکنش گرای سایت بارگذاری شده است.

برای نمایش نسخه کامپیوتری وب سایت، ابتدا آیکون به شکل سه نقطه در سمت راست نوار بالای برنامه را لمس کنید تا منوی آن باز شود.

نمونه نسخه موبایلی یک وب سایت در مرورگر Chrome موبایل های اندرویدی

حالا از لیست باز شده گزینه ی Desktop site را انتخاب کنید.

روش نمایش نسخه کامپیوتری وب سایت ها در مرورگر Chrome موبایل های اندرویدی

پس از آن مشاهده خواهید کرد که وب سایت دوباره بارگذاری می شود با این تفاوت که این باز نسخه ی کامپیوتری آن برای شما به نمایش در می آید.

تفاوت نسخه ی موبایلی و کامپیوتری سایت یادیت را می توانید در تصویر اول این پست و تصویر زیر مشاهده نمایید.

نسخه کامپیوتری یک وب سایت در مرورگر Chrome موبایل های اندرویدی

در صورتی که بخواهید به نسخه ی موبایلی سایت بازگردید کافیست دوباره همانند آن چه گفته شده وارد منوی برنامه شوید و با لمس Desktop site، تیک آن را غیر فعال کنید. خواهید دید که با بارگذاری مجدد سایت، به نسخه ی موبایلی آن باز خواهید گشت.

در پایان پیشنهاد می کنیم به مطلب آموزش کامل روش ذخیره صفحات وب سایت ها به صورت PDF در اندروید نیز سر بزنید…

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 3.4 / 5. تعداد رای دهندگان: 12

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید