- تبلیغات -
0
(0)

ابزارک ها، یکی از قابلیت ها جالب و کاربردی وردپرس می باشند که این امکان را به شما می دهند که بدون افزودن حتی یکی خط کد به پرونده های پوسته سایت وردپرسی خود، امکانات زیادی به آن بیافزایید و ظاهر آن را غنی نمایید.

شما با استفاده از ابزارک ها می توانید به راحتی چند کلیک، به بخش های مختلف پوسته ی سایت خود قسمت هایی شامل برچسب های سایت، آرشیو آن، تصاویر سایت، دیدگاه های سایت، جستجو و … را به شکل های گرافیکی متفاوت بیافزایید.

اگرچه وردپرس خود دارای ابزارک های پیش فرضی می باشد اما پوسته ی وردپرسی شما نیز می تواند ابزارک های متنوعی داشته و به لیست ابزارک های وردپرس شما بیافزاید. علاوه بر این منبع دیگر ابزارک ها، افزونه های نصب شده در سایت شما می باشد. همچنین شما می توانید ابزارک های اختصاصی خود را به کدنویسان وردپرسی سفارش دهید تا برای شما ساخته و در لیست ابزارک های وردپرس برای استفاده شما قرار دهند.

برای افزودن ابزارک ها به سایت دو روش وجود دارد. روش اول با استفاده از قسمت سفارشی سازی پوسته وردپرس می باشد که قبلا توضیح داده شده است.

اما روش دوم با استفاده از قسمت ابزارک های بخش مدیریت وردپرس بوده، که موضوع بحث این آموزش می باشد.

ابزارک ها و روش افزودن آن ها به بخش های مختلف پوسته وردپرس:

برای افزودن ابزارک ها به بخش های مختلف پوسته وردپرسی خود، ابتدا از نوار سمت راست بخش مدیریت آن، روی “نمایش” کلیک نمایید.

سپس گزینه ی “ابزارک ها” را انتخاب کنید.

- تبلیغات -

ابزارک ها و روش افزودن آن ها به بخش های مختلف پوسته وردپرس

بخش مدیریت و سفارشی سازی ابزارک های سایت وردپرسی:

صفحه ی باز شده برای مدیریت و سفارشی سازی ابزارک های بخش های مختلف سایت شما می باشد.

هر پوسته بسته به نظر طراحان آن، بخش های به خصوصی را برای قرار دادن ابزارک ها در آن بخش ها به خود اختصاص داده که تعداد آن ها نیز بستگی به نظر طراح پوسته دارد. معمولا بخش های اختصاص داده شده برای استفاده از ابزارک ها ستون های کناری سایت به همراه پابرگ آن می باشد.

در صفحه ی مدیریت ابزارک ها دو بخش عمده وجود دارد.

بخش اول که در سمت راست صفحه قرار دارد، لیستی از تمامی ابزارک های در دسترس به همراه توضیحی کوتاه از آن ها، برای استفاده می باشد و بخش دوم که در پایین بخش اول و در سمت چپ صفحه قرار دارد، لیستی از بخش های موجود در ظاهر سایت شماست که توسط پوسته برای افزودن و استفاده از ابزارک ها اختصاص داده شده است.

روش افزودن ابزارک به بخش مورد نظر از پوسته سایت:

برای افزودن ابزارک مورد نظر خود به بخش دلخواهی از پوسته که قابلیت افزودن ابزارک را دارد، کافیست از سمت راست ابزارک مورد نظر خود را انتخاب کرده و پس از کلیک روی آن، آن را روی نام یا بخشی از کادر اختصاص داده شده به بخش ابزارک ها در پوسته بکشید و رها کنید، تا آن ابزارک، به لیست ابزارک های آن بخش افزوده شود.

روش افزودن ابزارک به بخش مورد نظر از پوسته سایت

پس از آن، در صورتی که ابزارک انتخاب شده دارای تنظیمات خاصی باشد، مانند تصویر زیر تنظیمات آن را انجام دهید و برای ذخیره و اعمال تغییرات روی “ذخیره” کلیک نمایید.

علاوه بر این، برای پاک کردن ابزارک نیز، کافیست روی “پاک کردن” مربوط به آن کلیک نمایید.

روش افزودن ابزارک به بخش مورد نظر از پوسته سایت و تنظیم یا پاک کردن آن

اما برای راحتی خود می توانید ابزارک ها را با استفاده از بخش سفارشی سازی سایت انجام دهید تا تغییرات اعمال شده را به صورت زنده مشاهده کنید. برای استفاده از این قابلیت می توانید روی “مدیریت با پیش نمایش زنده” کلیک نمایید. همچنین برای آشنایی با روش این کار، اینجا کلیک کنید.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید