- تبلیغات -
0
(0)

همان طور که در مطالب گذشته در مورد میزبان های وب گفتیم، هاست زیر مجموعه ای از سرورهای اختصاصی می باشد که مقدار محدودی از منابع آن را در اختیار دارد.

همان طور که می دانید تمامی هاست ها به صورت اشتراکی از منابع سرور استفاده می کنند و در نتیجه ی آن در مواقع پیک و درخواست های زیاد ممکن است گاهی سرور نتواند به آن ها پاسخگو باشد و ارورهایی داده شود.

این موضوع به خصوص در مورد هاست های رایگان بسیار شایع است به طوری که هرگز عقلانی نیست که سایت های معتبر را داخل این هاست ها میزبانی کنید زیرا حقیقت این هاست ها این است که هر سرور دارای تعداد بسیار زیادی هاست و در نتیجه سایت می باشد که به تبع آن بسیاری از اوقات سرور نمی تواند پاسخگوی درخواست ها باشد و در نتیجه خطا داده و به همین دلیل در اکثر اوقات سایت در دسترس نخواهد بود و این در حالی است که یک سایت خوب با ۳سئوی خوب همواره در دسترس می باشد.

حال که با دلیل عدم مناسب بودن هاست های رایگان آشنا شدید در ادامه ویژگی های مورد نیاز برای انتخاب یک هاست خوب را بیان می کنیم…

نکات مهمی که در خرید هاست مناسب برای سایت باید بدانید:

در دسترس بودن همیشگی و بدون خطا (آپ تایم بالا):

همان طور که بالاتر اشاره شد مهمترین ویژگی یک وب سایت خوب، همیشه در دسترس بودن بدون خطا می باشد که اصطلاحا به آن آپ تایم (uptime) گفته می شود.

نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که هرچه آپ تایم هاست بیشتر باشد آن هاست بهتر است که در این مورد سایت های معتبر به صورت تضمینی آپ تایم ۹۹٫۹۹ درصد را برای هاست های خود معرفی می کنند.

این به این معناست که کاربران یا ۵ربات های جستجوگر در هر موقعی از شبانه روز که بخواهند به سایت شما مراجعه کنند بدون مشکل، خطا و قطعی می توانند وارد آن شوند.

- تبلیغات -

بنابراین به همین دلیل آپ تایم پایین توصیه می کنیم هیچ وقت برای میزبانی سایت خود به سراغ هاست های رایگان نروید!

دارای فضای وب و پهنای باند بالا:

نیاز به توضیح ندارد که هرچه سایت شما حجیم تر باشد نیاز به فضای وب بیشتر برای ذخیره سازی اطلاعات آن وجود دارد بنابراین متناسب با حجم سایت خود هاست مناسب را انتخاب نمایید.

تنها ذکر این نکته خالی از لطف نیست که برخی از شرکت ها اقدام به فروش هاست هایی با حجم فضای وب نامحدود می کنند که ذکر این مطلب کافیست که اساسا فضای وب نامحدود وجود خارجی نداشته و حتی فضای وب، سرورهای بزرگ و قدرتمند نیز محدود می باشد!!

علاوه بر این پهنای باند نیز یکی از ویژگی های مهم هاست می باشد که به معنای میزان مجاز انتقال اطلاعات از سایت شما به کامپیوتر همه ی بازدیدکنندگان آن است و مشابه با حجم ترافیک اینترنت شرکت های ارائه دهنده ی خدمات اینترنت می باشد.

هرچه سایت شما پربازدیدتر و دارای فایل های حجیم تری باشد پهنای بیشتری مصرف می شود. بنابراین با توجه به ویژگی های سایت خود هاستی با پهنای باند ماهیانه ی مناسب انتخاب کنید تا در آینده با قطعی وب سایت خود رو به رو نشده یا متحمل هزینه های بیشتر نشوید.

همچنین انتخاب هاست با پهنای باند نامحدود، در صورت وجود مناسب می باشد.

تعداد کانکشن ها (Connections):

تعداد درخواست ها از طرف بازدیدکنندگان برای استفاده و نمایش سایت همان تعداد کانکشن می باشد که ارائه دهندگان سرویس های هاست برای کاهش فشار روی سرور و بالا بردن درصد آپ تایم آن تعداد آن را در لحظه محدود می کنند.

هرچه تعداد کانکشن یک هاست بیشتر باشد بازدیدکنندگان بیشتری در یک لحظه می توانند بدون مشکل و خطا وارد سایت شما شوند.

دلیل ایجاد سرویس هاست پر ترافیک (پر بازدید) توسط برخی شرکت های ارائه دهنده ی هاست نیز همین مورد می باشد.

وب سرور و بکاپ گیری:

وب سرور در واقع همان نرم افزار نصب شده روی سرور می باشد که موجب ترجمه ی کدهای سایت شما و نمایش درست صفحات آن در مرورگر بازدیدکنندگان می شود.

نرم افزارهای وب سرور بسیاری موجود هستند که Litespeed، Nginx، Apache از جمله معروف ترین و بهترین آن ها برای سیستم عامل لینوکس سرور و IIS برای سیستم عامل ویندوز سرور می باشند.

همچنین وجود امکان بکاپ گیری منظم روزانه یا هفتگی یا ماهانه از سایت شما توسط شرکت ارائه دهنده ی هاست و ذخیره ی آن در سرورهایی دیگر از جمله نقاط قوت هاست انتخابی به حساب آمده و موجب تضمین از دست نرفتن اطلاعات سایت شما می شود.

دیگر ویژگی ها و گزینه های پیش روی شما برای انتخاب هاست مناسب:

ویژگی های دیگری که می تواند از جمله گزینه های شما برای انتخاب هاست مناسب باشد تعداد زیر دامنه، ادان دامنه یا پارک دامنه مجاز، تعداد اکانت ایمیل مجاز برای ساخت و استفاده تعداد دیتابیس مجاز برای ساخت و استفاده همگی بسته به نیاز شما و در نهایت قیمت پیشنهادی شرکت ارائه دهنده برای اجاره ی ماهانه یا سالانه ی هاست مورد نظر توسط شما به همراه پشتیبانی مناسب می باشد.

در این زمینه شرکت آسمان هاست یکی از بهترین و معتبرترین شرکت ها در زمینه ی خدمات میزبانی وب می باشد که در کنار خدمات متنوع و پشتیبانی عالی، قیمت های بسیار مناسبی را نیز ارائه داده است:

https://www.asemanhost.com

اما شرکت های مختلف بسته به نیازهای سایت ها برخی از سرویس های هاست خود را در یکی یا تعدادی از زمینه های نام برده شده در بالا بهبود بخشیده اند که منجر به ایجاد هاست های متنوع شده است. برای آشنایی با انواع هاست می توانید از طریق این لینک اقدام کنید…

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید