- تبلیغات -
0
(0)

همه کسب و کارها دوست دارند تا رتبه سایت خود را در گوگل بالا ببرند و به کاربران زیادی از طرف گوگل دست پیدا کنند. با پیشرفت تکنولوژی کسب و کارهای اینترنتی در میان مردم بسیار جا باز کردند و گوگل به عنوان بهترین موتور جستجوی جهان نقشی مهم در میزان درآمدزایی این کسب و کارها دارد. طبیعتا همه ما می خواهیم با بالا بردن رتبه سایتمان در گوگل به درآمد های بسیار بالایی برسیم اما واقعا چگونه این امر ممکن است؟

کلام آخر را در ابتدا می زنیم، اگر میخواهید بدون متقبل شدن هزینه های بالا تبلیغات و … سیگنال های برند را در سایت خود ایجاد نمایید قطعا بهترین راه استفاده از سرویس دهنده هایی مثل سایت Bazdidyar.com می باشد که با ایجاد سوشال سیگنال ها و بازدیدهای طبیعی برند شما را نزد موتورهای جستجو محبوب می کند.

سیگنال های برند برای تجارت الکترونیک

در این مطلب می خواهیم با هم، چگونگی ایجاد سیگنال برند و روش های بالا بردن رتبه سایت در گوگل را بررسی نماییم. اما در ابتدا لازم است بدانید که به این علم، seo مخفف search engine optimize گفته می شود که به معنی بهینه سازی سایت ها برای موتورهای جستجو است. یادگیری کامل این علم لازمه گذراندن دوره های متعدد و سعی و خطاهای بسیار است اما ما در اینجا سعی می کنیم علم و تجارب خود را با شما در میان بگذاریم و در صورت نیاز، خودمان فعالیت بهبود رتبه سایتتان در گوگل را برعهده بگیریم.

و اما آیا سیگنال های برند در افزایش رتبه ی سایت موثر است؟ آیا برندینگ تاثیری در سئو دارد؟ چگونه تبدیل به برندی موفق شویم؟

از مقدمه گویی بیشتر صرفه نظر می کنیم و به سمت راه کارهای بالابردن رتبه سایت می رویم.

مفهوم سیگنال برند و انواع آن

همین الان که شما وارد این محتوا شده اید قطعا با اصطلاحاتی مانند سیگنال برند آشنایی دارید اما باز به صورت کلی برای شما توضیح می دهیم:

- تبلیغات -

سیگنال های برند به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که باعث می شود برند شما نزد گوگل معتبر شناخته شود و در واقع حجم جستجوی برند شما زیاد شود.

اگر افراد در مورد برند شما در جاهای مختلف بحث کنند، همین ذکر نام برند شما حتی بدون لینک برایتان سیگنال برند محسوب می شود.

سیگنال های برند شامل موارد دیگری از قبیل جستجوی نام برند شما در گوگل، جستجوی کیورد به همراه نام برند و همچنین بازدید مستقیم سایت می باشد.

خرید سیگنال های برند قوی

شاید جالب باشد که بدانید اینگونه سیگنال های برندی که در بهینه سازی و یا بهبود سئوی سایت شما موثرند قابل خریداری هستند و شما با مبلغی اندک می توانید در گوگل شناخته شوید و دیگران به شما اعتماد کنند. در این صورت از هزینه های زیاد برای تبلیغات بنری و … صرفه جویی می شود. یکی از بهترین سیستم هایی که باعث ایجاد سیگنال برند و بازدید طبیعی می شود سیستم بازدیدیار می باشد که شما با خیال راحت می توانید ورودی گوگل بخرید بدون آن که جریمه شوید. پیشنهاد می کنیم به سایت آن مراجعه کنید تا با خدمات دیگر نیز آشنا شوید.

On page seo چیست؟

سئو آن پیج، تمام آن کارهایی است که درون سایتمان برای بالا بردن رتبه و یا حتی برای ایجاد سیگنال های برند صورت می گیرد، در ادامه به برخی از مهمترین موارد سئو آن پیج اشاره خواهیم کرد.

سئو و تجارت الکترونیک

تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟

گوگل یک موتور جستجو است و با توجه به محتوای سایت شما آن را رتبه بندی می کند و در نتایج خود نشان می دهد، اما به راستی محتوا چیست؟ به بیان تخصصی هرچیزی که پیامی را منتقل کند محتوا خوانده می شود، یعنی محتوا می تواند متن، عکس، صوت، فیلم و یا هرچیز دیگری که پیامی را منتقل می کند باشد.

در اوایل سال ۲۰۱۰ گوگل تنها به متن اهمیت می داد اما خوشبختانه امروزه گوگل تمام محتواها را متوجه می شود و محتوایی در حال حاضر، محتوای مناسب محسوب می شود که تمام موارد بالا (متن، فیلم، عکس) را داشته باشد.

موردی که متاسفانه در خیلی از سئوکاران بی تجربه دیده می شود استفاده زیاد از کلمه کلیدی در مقاله های خودشان می باشد که این روش دیگر جوابگو نیست و احتمال دارد مورد جریمه گوگل هم قرار گیرید. روش استفاده زیاد از کلمات کلیدی در سال های ۲۰۱۰ الی ۲۰۱۴ جوابگو بود و بسیاری از افراد، از این مورد سوء استفاده کردند اما خوشبختانه امروزه گوگل دارای الگوریتم های بهتر و پیچیده تری شده است که دیگر سایت های متقلب نمی توانند به راحتی از آن عبور نمایند.

نکته: بحث محتوا بسیار پیچیده است و لازم است که به صورت حرفه ای آن را آموزش ببینید، ما در حد توان توضیحات اولیه و مناسب سئو را به شما گفته ایم اما بحث محتوا به هیچ وجه انقدر کوتاه نیست. شما بهتر است بدانید که اگر محتوای باکیفیت و بهینه داشته باشید و این محتوا مورد علاقه ی مخاطبان قرار گیرد و دست به دست بچرخد، این موضوع باعث می شود سیگنال های برند شما در گوگل قوی تر شده و رتبه ی شما نیز بهبود یابد.

چگونه لینک سازی داخلی انجام دهیم؟

لینک سازی داخلی یکی از موارد بسیار مهم در سئو جهت کاهش هزینه های seo off-page می باشد که به آن می رسیم. در لینک سازی داخلی ما صفحات مرتبط که مورد نیاز کاربر هم می باشد را به هم لینک می کنیم و بدین شکل اعتبار صفحات بین همدیگر پخش می شود، توجه نمایید که لازم نیست لینک های داخلی را به صورت nofollow اعمال کنید و می توانید همه آنها را با خیالی راحت به صورت follow اعمال کنید.

اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید خبر خوش برای شما اینکه پلاگین هایی جهت لینک سازی اتوماتیک داخلی در مخزن وردپرس و همینطور در فروشگاه ها قرار دارد که می توانید استفاده نمایید. اما در کانفیگ این پلاگین ها نهایت دقت را بکار ببرید زیرا که در صورت خوب کانفیگ نکردن آن ممکن است لینک ها در جاهایی که نباید ایجاد شود.

به عنوان مثال شما هیچگاه نباید در تیتر خود، کلمه ای را به صفحه دیگر لینک کنید اما اگر پلاگین مورد نظر را به خوبی کانفیگ نکنید این اتفاق رخ خواهد داد که اصلا برای ما مطلوب و قابل پذیرش نمی باشد.

معماری سایت حرفه ای

معماری سایت آنجایی اهمیت پیدا می کند که ربات گوگل وارد سایت شما می شود و با استفاده از لینک های داده شده به صفحات دیگر هم می رود و تمام صفحات را ایندکس می کند. شما باید سعی کنید معماری سایت خود را به شکلی طراحی نمایید که ربات گوگل به تمام صفحات هدف شما دسترسی داشته باشد.

همینطور منو نقش بسیار مهمی را در تعیین معماری سایت بازی می کند و لازم است دسته بندی صفحات در آن را به درستی انجام دهید. البته جدای از بحث سئو معماری خوب، موجب راحتی کاربر و دسترسی سریع تر آن به موارد دلخواه می شود.

آدرس صفحات سایت URL STRUCTURE

آدرس صفحات هم در سئو آن پیج ما بسیار مهم می باشد و نقش بسیار مهمی را در بالا رفتن رتبه سایت در گوگل بازی می کند. نکته ای که باید در آدرس های صفحاتمان رعایت کنیم این است که از کلمات گنگ و بی مفهوم استفاده نکنیم، یا خود کلمه کلیدی و یا معنی انگلیسی آن را به عنوان آدرس سایتمان انتخاب نماییم.

استفاده ازURL  مناسب و فارسی می تواند از رخ دادن کیورد کنیبالیزیشن Cannibalization در کلمات کلیدی نزدیک به هم جلوگیری نماید و همینطور TARGETING سایت ما را بهتر نماید. البته در مورد استفاده از URL فارسی یا انگلیسی بحث بسیار زیاد است و هر متخصص یک نظر دارد اما پیشنهاد ما به شما استفاده از آدرس های فارسی می باشد.

نکته: احتمال دارد آدرس های فارسی برای شما در لینک سازی های خارجی سایتتان مشکل ایجاد نماید که آن هم راه حل خاص خود را دارد که در مقاله ای دیگر مفصلا به آن اشاره خواهیم کرد.

Alt text یا متن جایگزین تصویر

همه مان میدانیم که گوگل یک بخش مخصوص عکس دارد که در آن گشت و گذار کرده ایم، با گذاشتن خاصیت ALT روی تصاویر عکس های ما شانس بالا آمدن در GOOGLE IMAGE را پیدا می کنند. اما دلیل اصلی ما برای گذاشتن خاصیت ALT این مورد نمی باشد، ما ALT می گذاریم تا گوگل درک کند که ما از چه تصویری در صفحه مان استفاده کرده ایم و ماهیت تصویر ما چیست. البته لازم به ذکر است که گوگل امروزه با هوش مصنوعی و اسکنر عکس قوی خود عکس ها را متوجه می شود و حتی میتواند عکس های تکراری را هم مثل متن های تکراری شناسایی نماید.

عدم استفاده از متن های کپی

پیشنهاد دوستانه من به شما این است که موارد کپی رایت را رعایت کنید و مقاله ها را کپی ننمایید زیرا که گوگل در بعضی موارد برخورد جدی با این سایت ها می کند. البته خلاف این مورد هم برای ما پیش آمده به شکلی که گوگل حتی سایتی که از ما کپی کرده را در بالاتر از ما هم نشان داده بود، اما با تمام این موارد جهت آینده نگری سایت بهتر است که از مطالب کپی استفاده ننمایید.

دلیل این گفته آن است که الگوریتم های گوگل سریعا در حال آپدیت و تکامل هستند و احتمال اینکه به یکباره سایت شما به دلیل نقض موارد کپی رایت جریمه شود بسیار زیاد می باشد. دقیقا مانند سال ۲۰۱۴ که الگوریتم پنگوئن به هسته گوگل اضافه شد و بسیاری از سایت هایی که لینک سازی اسپم انجام می دادند جریمه شدند.

Off page seo چیست؟

برای بالابردن رتبه سایت در گوگل به هیچ وجه نباید به SEO ON-PAGE اکتفا کرد زیرا که امروزه بازار کسب و کارهای اینترنتی بسیار داغ است و هزینه های زیادی جهت بالا ماندن سایت ها در گوگل می شود.

به تمام کارهایی که در خارج از سایت انجام میشود SEO OFF-PAGE گفته می شود. بحث های آف پیج بسیار پیچیده، عمیق و مفهومی است به شکلی که رساندن مفهوم بسیاری از آنها در قالب متن بسیار سخت است اما ما سعی می کنیم به تعدادی از آنها اشاره نماییم.

سیگنال های برند و آف پیج سئو

آموزش لینک سازی خارجی

لینک سازی خارجی به عنوان پیچیده ترین بحث سئو (البته شاید بعد از کیورد ریسرچ) قابل بیان است و شما برای بالا بردن رتبه سایتتان در گوگل حتما باید به آن توجه ویژه داشته باشید. در لینک سازی خارجی ما از سایت هایی که مرتبط با ما هستند و یا به هر دلیلی می توانند به ما لینک دهند لینک می گیریم و با اینکار اعتباری را به سمت سایت خودمان روانه می کنیم.

لینک سازی امروزه در قالب موارد زیر در حال انجام است:

  1. رپورتاژ آگهی در سایت های معتبر
  2. لینک سازی در فروم ها
  3. لینک سازی پروفایلی
  4. لینک سازی کامنتی
  5. لینک سازی در بلاگ ها
  6. لینک سازی در شبکه های اجتماعی (SOCIAL SIGNAL)
  7. لینک های SITE WIDE (فوتر، سایدبار و هدر)
  8. و شاید چند روش غیرمرسوم دیگر

تاثیر سوشال سیگنال ها بر سئو

توضیح تمام این موارد و مقابله با چالش تک تک آنها لازمه وقت و حوصله زیاد می باشد و بهتان پیشنهاد می کنیم یک دوره آموزشی خوب را در این زمینه مشاهده نمایید زیرا که با نوشتن ما، درک چندانی به شما نخواهد رسید و حتما باید یک دوره خوب در زمینه لینک سازی خارجی را بگذرانید.

پیشنهاد من به شما شرکت در دوره سئو آف پیج استاد محسن طاوسی می باشد که بعد از گذراندن آن می توانید فعالیت آف پیج جهت بالا بردن رتبه سایتتان در گوگل را خودتان انجام دهید. البته اگر وقت یا زمان آموزش دیدن و یا حتی مقابله با چالش های بعد از آن را ندارید می توانید این فعالیت را به ما محول نمایید.

ترفندهای افزایش بازدید سایت

لازم است بدانید که ما SEO GRAY HAT شبیه سازی یک سایت معروف را خواهیم داشت و به دلیل اینکه هیچ سایت معروفی وجود ندارد که لینک سازی زیاد داشته باشد اما بازدید نداشته باشد ما به ناچار مجبور به ارسال بازدیدهای فیک اما با شاخص های طبیعی به سمت سایت خود می شویم. با اینکار شاخص برندینگ سایت ما افزایش پیدا کرده و فعالیت های ما بسیار طبیعی تر جلوه می کند.

اسم بردن سایت شما در سایت های دیگر

قطعا در فعالیت های طبیعی همیشه هنگامی که اسم سایت ها برده می شود الزاما لینک نمی شوند به آن سایت، به عنوان مثال در جاهای بسیار زیادی اسم دیجی کالا توسط کاربران برده شده اما لینکی به دیجی کالا نرفته است و این نشان دهنده طبیعی بودن کار است. پس شما هم در هنگام لینک سازی همیشه سایتتان را لینک نکنید و گاهی هم آن را با اسم خالی رها کنید. اینکار نه تنها باعث ایجاد یک سیگنال برند برای سایت شما می شود بلکه شاخص طبیعی بودن فعالیت های شما نیز افزایش می یابد.

حرف پایانی

در انتها لازم است بدانید ایجاد سیگنال های برند و بالا بردن رتبه سایت در گوگل لازمه دانش بالا و سعی و خطای زیاد است که شما باید برای یادگیری آن زمان بگذارید. در این مقاله سعی کردیم مقداری شما را با این علم آشنا سازیم اما به هیچ وجه آموزش شما به اینجا ختم نمی شود و باید تلاش کنید تا همه موارد آن را آموزش ببینید.

نکته مهم دیگر اینکه الگوریتم های گوگل سریعا در حال تغییر هستند و احتمال دارد روشی که الان جواب میدهد فردا جواب ندهد. همانطور که دیگر لینک سازی های انبوه و غیرطبیعی سال ۲۰۱۲ جواب نمی دهد، احتمال دارد روش های امروز ما فردا دیگر جواب ندهد لذا شما باید همیشه در این علم آپدیت و آماده به یادگیری باشید.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید