- تبلیغات -
2.3
(4)

امروزه استفاده از گوشی های اندرویدی بسیار افزایش یافته است و بسیاری از افراد جامعه از این گوشی ها استفاده می کنند. همچنین روز به روز بر تعداد و تنوع اپلیکیشن های این گوشی ها نیز افزوده می شود و پس از مدتی خرید و استفاده از گوشی توسط کاربران، ممکن است تعداد زیادی اپلیکیشن در گوشی نصب شده باشد که شاید بسیاری از آن ها کاربردی نبوده و فقط فضای اضافه ای از گوشی را اشغال کرده باشند.

در این مواقع برای افزایش حافظه گوشی و حتی سرعت عملکرد آن یکی از راه حل های کاربردی می تواند حذف برنامه های کاربردی اضافی گوشی باشد.

اما گاهی اوقات ممکن است شما برنامه ای را بخواهید حذف کنید تنها به این دلیل که بخواهید فایل های پنهان ایجاد شده توسط آن را از گوشی خود پاک کنید و دوباره برنامه را راه اندازی نمایید. در این صورت بعد از حذف برنامه، شما دوباره باید آن را نصب نمایید! اما روشی آسان تر نیز وجود دارد و آن حذف حافظه ی پنهان ایجاد شده توسط برنامه ها در اندروید می باشد که با کلیک روی لینک مربوطه می توانید روش آن را به صورت کامل بیاموزید.

اما با این حال روش حذف اپلیکیشن های نصب شده در گوشی اندرویدی نیز بسیار آسان است. در ادامه ی این مطلب با یادیت همراه باشید تا روش انجام این کار را بیاموزید.

چگونه اپلیکیشن های نصب شده در گوشی اندرویدی را به صورت کامل حذف کنیم؟

روند کلی حذف اپلیکیشن های نصب شده در انواع گوشی های اندروید:

برای حذف اپلیکیشن های اندروید، ابتدا شما باید به صفحه ی تنظیمات آن برنامه در سیستم عامل اندروید گوشی مراجعه کنید.

همان طور که می دانید تنوع گوشی های اندرویدی چه از لحاظ برند گوشی و چه از لحاظ نسخه ی اندروید بسیار زیاد است و به همین دلیل روش های بسیاری برای دسترسی به این صفحه وجود دارد.

معمولا در هر گوشی با استفاده از گزینه های موجود برای هر برنامه در قسمت لیست برنامه ها می توان برنامه ی مورد نظر حذف کرد اما به دلیل تنوعی که در انجام این کار در گوشی ها وجود دارد در ادامه روش اصلی انجام این کار را با استفاده از بخش تنظیمات گوشی که در تمامی گوشی ها از روند مشابهی برخوردار است را آموزش می دهیم.

- تبلیغات -

توجه داشته باشید که روشی که در این مطلب به آن پرداخته می شود تنها برای حذف اپلیکیشن هایی است که خود شما آن ها را نصب کرده اید. در صورتی که می خواهید اپلیکیشن های پیش فرض اندروید را از گوشی خود حذف کنید پیشنهاد می کنیم روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

روش اصلی حذف اپلیکیشن های نصب شده در گوشی های اندروید:

برای این منظور ابتدا وارد بخش تنظیمات گوشی خود شوید و در این قسمت به دنبال گزینه ای با عنوان Apps، Applications، Application Management یا مشابه آن بگردید و سپس وارد آن شوید.

البته اگر نسخه ی اندروید گوشی شما ۵ یا بالاتر می باشد امکان جستجو در بخش تنظیمات گوشی نیز وجود دارد که در این صورت می توانید با جستجوی عبارت های بالا، به این قسمت دسترسی داشته باشید.

در صفحه ی باز شده، لیستی از تمامی برنامه های نصب شده در گوشی شما وجود خواهد داشت. از این لیست برنامه ی مورد نظر خود را برای پاک کردن بیابید و سپس آن را لمس نمایید.

انتخاب برنامه ی مورد نظر برای حذف از گوشی اندرویدی

پس از آن صفحه ای مشابه تصویر زیر پیش روی شما باز می شود که البته بسته به نوع گوشی شما شاید ظاهری متفاوت داشته باشد.

اما در زیر آیکون برنامه ی مورد نظر شما دو گزینه وجود خواهد داشت که برای حذف کامل برنامه ی مورد نظر از گوشی کافیست روی گزینه ی UNINSTALL ضربه بزنید.

چگونه اپلیکیشن های نصب شده در گوشی اندرویدی را به صورت کامل حذف کنیم؟

پس از آن پیامی نمایش داده می شود که اطمینان شما را از حذف برنامه جویا می شود. برای تایید حذف روی OK کلیک کنید تا پس از آن فرآیند حذف آغاز شود و پس از چند لحظه پیام موفقیت آمیز بودن پاک سازی برنامه نمایش داده شود.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 2.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 4

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید