- تبلیغات -
2.5
(2)

یکی از پر کاربردترین قابلیت های ساده ی گوشی های اندروید زنگ هشدار آن ها یا Alarm می باشد.

شما می توانید با استفاده از این قابلیت که به صورت پیش فرض در همه ی گوشی های اندرویدی قدیمی و جدید وجود دارد زمان دلخواهی را برای به صدا در آمدن زنگ هشدار گوشی خود انتخاب کنید تا در آن زمان زنگ گوشی به صدا در آید.

تنظیم و استفاده از زنگ هشدار گوشی می تواند برای بیدار کردن به موقع شما در صبح ها مورد استفاده قرار بگیرد یا می تواند انجام کاری را به شما یادآوری کند تا از فراموش شدن انجام کارهای مهم جلوگیری به عمل آید.

در ادامه ی این مطلب از یادیت به آموزش روش دسترسی و استفاده از زنگ هشدار (Alarm) در گوشی های اندرویدی می پردازیم.

همچنین پیشنهاد می کنیم که به مطلب آموزش استفاده از تایمر (Timer) گوشی های اندرویدی نیز سر بزنید.

آموزش استفاده از زنگ هشدار (Alarm) در گوشی های اندرویدی:

قبل از شروع یادآوری می کنیم که ممکن است ظاهر برنامه زنگ هشدار گوشی نمونه ی ما در این آموزش، با گوشی شما متفاوت باشد اما نحوه ی استفاده از آن تقریبا مشابه با آموزشی است که در ادامه داده می شود.

دسترسی به زنگ هشدار (Alarm) گوشی اندرویدی:

برای دسترسی به زنگ هشدار گوشی، شما ابتدا باید اپلیکیشن ساعت یا Clock در گوشی خود را باز کنید. این برنامه به صورت پیش فرض در همه ی گوشی های اندرویدی وجود دارد.

- تبلیغات -

در نوار بالای این برنامه زیر مجموعه های آن از جمله زنگ هشدار، تایمر یا کرنومتر وجود دارد. برای استفاده از زنگ هشدار، گزینه ی Alarm یا زنگ هشدار را لمس کنید.

در صفحه ی نمایش داده شده، لیستی از تمامی زنگ های هشدار تنظیم شده نمایش داده می شود. البته ممکن است در گوشی شما این صفحه هنوز خالی باشد!

افزودن زنگ هشدار (Alarm) جدید و انجام تنظیمات آن:

برای اضافه کردن یک زنگ هشدار جدید Add را لمس کنید.

روش استفاده از زنگ هشدار (Alarm) در گوشی های اندرویدی

تنظیم ساعت، دقیقه و نحوه تکرار زنگ هشدار گوشی:

در صفحه ی نمایش داده شده، تنظیماتی برای زنگ هشدار وجود دارد که مهمترین آن ها بخش تعیین ساعت و بخش چگونگی تکرار زنگ هشدار می باشد.

در بخش اول شما باید ساعت و دقیقه ی مورد نظر خود را برای به صدا در آمدن آلارم گوشی تعیین نمایید. البته نحوه ی انجام این کار در گوشی های مختلف متفاوت می باشد. در برخی از گوشی ها مانند گوشی نمونه ی ما شما از یک لیست عدد ساعت و دقیقه ی مورد نظر خود را انتخاب می کنید اما در برخی دیگر از گوشی ها، عدد مورد نظر توسط کیبورد وارد می شود.

پس از وارد کردن زمان به صدا در آمدن Alarm نوبت به تعیین نحوه ی تکرار این زنگ هشدار می رسد.

گاهی اوقات شما می خواهید که زنگ هشدار تنها یک بار به صدا در بیاید و پس از آن به کلی خاموش شود. گاهی اوقات شما می خواهید زنگ هشدار تنها در روزهای کاری (البته روزهای کاری در کشورهای خارجی) به صدا در بیاید.

در برخی اوقات نیز می خواهید زنگ هشدار گوشی شما هر روز به صدا در بیاید. در برخی دیگر از موارد شما می خواهید یک زمان بندی سفارشی سازی را تعیین کنید و روزهای مورد نظر خود را برای به صدا در آمدن آلارم گوشی تعیین نمایید.

برای تعیین نحوه ی تکرار زنگ هشدار و روزهای به صدا در آمدن آن، شما می توانید از گزینه ی Repeat استفاده کنید.

انجام تنظیمات دیگر زنگ هشدار و ذخیره کردن آن:

اما بخش های دیگری نیز برای تنظیمات زنگ هشدار گوشی وجود دارد که در گوشی های مختلف می تواند تعداد آن بیشتر یا کمتر باشد. اما از جمله این تنظیمات می توان به بخش انتخاب آهنگ هشدار (Ringtone)، لرزش داشتن یا نداشتن گوشی هنگام هشدار (Vibrate) و تعیین یک نام دلخواه برای این زنگ هشدار اشاره نمود.

پس از انجام تنظیمات مورد نظر خود، باید زنگ هشدار ایجاد شده را ذخیره کنید که برای این کار طبق تصویر زیر می توانید علامت تیک در نوار بالای گوشی را لمس کنید. البته ممکن است این کار در گوشی شما کمی متفاوت باشد.

ایجاد زنگ هشدار (Alarm) جدید و تنظیمات آن در گوشی اندرویدی

پس از ذخیره زنگ هشدار، نام آن به همراه خلاصه ای از تنظیمات آن به لیست زنگ های هشدار گوشی افزوده شده و در حالت روشن و آماده به کار باقی می ماند. همچنین در پیامی کوتاه، زمان باقی مانده تا به صدا در آمدن زنگ هشدار نمایش داده می شود.

ویرایش زنگ های هشدار و انجام تنظیمات متفرقه:

شما می توانید با لمس زنگ هشدار مورد نظر خود آن را ویرایش یا حذف نمایید.

علاوه بر این تنظیمات بیشتری برای زنگ های هشدار گوشی شما وجود دارد که می توانید از بخش Settings برای ویرایش آن استفاده کنید.

لیست زنگ های هشدار فعال در گوشی

به عنوان مثال شما در اینجا می توانید تعیین کنید که زنگ هشدار در زمان بی صدا بودن گوشی به صدا در بیاید یا خیر (Ring in silent mode). یا مدت زمان به صدا در آمدن زنگ هشدار (Ring duration) را تعیین کنید. همچنین قابلیت تعیین زمان وقفه بین هر بار زنگ هشدار (Snooze duration) نیز وجود دارد.

تنظیمات بیشتر برای آلارم (Alarm) گوشی اندرویدی

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 2.5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید