- تبلیغات -
3.4
(14)

چند سالی هست که گوگل برای ارائه ی هرچه بهتر خدمات خود، فعالیت های کاربران را در سرورهای خود ذخیره می کند تا هم به کاربران کمک کند تا بتوانند به تاریخچه ی فعالیت ها و جستجوهای گذشته ی خود دسترسی داشته باشند و هم خود با توجه به اطلاعاتی که به دست آورده است بتواند نتایج بهتر و مرتبط تری را در جستجوها برای کاربران به نمایش در آورد.

این قابلیت به صورت پیش فرض برای تمامی کاربران فعال است و آن ها می توانند با ورود به صفحه ی فعالیت های خود، از سایت های بازدید شده خود در تاریخ های دلخواه با خبر شوند.

علاوه بر این با ذخیره شدن عبارات جستجوی شده ی شما در گوگل، در صورتی که شما دوباره بخواهید همان عبارت را جستجو کنید، با تایپ حروف ابتدای عبارت، عبارتی که قبلا سرچ (Search) کرده بودید به شما پیشنهاد می شود و شما می توانید آن را انتخاب کنید و نیازی به تایپ ادامه ی آن عبارت نمی باشد. اگر می خواهید آثار جستجوی خود در گوگل را پاک کنید اینجا کلیک کنید.

البته در صورتی که شما می خواهید تاریخچه ی فعالیت های خود در سایت های مختلف و سرچ های انجام شده در گوگل را ذخیره کنید ابتدا باید وارد یک حساب گوگل (جیمیل) شوید تا از آن پس فعالیت های شما در اکانت شما ذخیره شود.

اما گاهی اوقات شما نمی خواهید تاریخچه ی فعالیت ها و عبارات جستجو شده توسط شما در گوگل ذخیره شود. در ادامه ی این مطلب با یادیت همراه باشید تا روش های غیر فعال کردن ذخیره سازی فعالیت ها و جستجوهای شما توسط گوگل را بیاموزید.

غیر فعال کردن ذخیره سازی فعالیت ها و جستجوهای شما توسط گوگل:

اولین و آسان ترین راه برای غیر فعال کردن ذخیره سازی فعالیت ها توسط گوگل:

برای غیر فعال کردن ذخیره سازی فعالیت ها و جستجوهای شما توسط گوگل، شاید اولین و بدیهی ترین راه خروج شما از حساب گوگل تان (Gmail) باشد.

اما اگر می خواهید همچنان در اکانت گوگل خود وارد شده باشید اما فعالیت ها و عبارت های جستجو شده شما در آن ذخیره نشود، روندی که در ادامه توضیح داده می شود را طی کنید.

- تبلیغات -

روش اصلی غیر فعال کردن ذخیره سازی فعالیت ها و جستجوها توسط گوگل:

برای این منظور ابتدا باید وارد بخش فعالیت های خود در گوگل شوید. برای این منظور روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.google.com/history

پس از آن صفحه ای مشابه تصویر زیر برای شما باز می شود که در آن می توانید لیست تمامی فعالیت های خود در مرورگر، بازدیدهای خود از سایت ها، عبارات جستجو شده خود در گوگل و … را مشاهده نمایید.

البته توجه داشته باشید که اگر قبل از ورود به لینک بالا وارد اکانت جیمیل خود نشده باشید، در ابتدا صفحه ی ورود به جیمیل برای شما باز می شود و آدرس جیمیل و رمز عبور آن از شما خواسته می شود و پس از ورود موفقیت آمیز به جیمیل خود به صورت خودکار به صفحه ی زیر هدایت خواهید شد.

اما در اینجا ما می خواهیم قابلیت ذخیره شدن فعالیت ها و جستجوهای خود در سرورهای گوگل را غیر فعال کنید.

برای این منظور از نوار سمت چپ روی گزینه ی Activity controls کلیک کنید.

ورود به بخش لیست فعالیت ها در اکانت گوگل برای غیر فعال کردن ذخیره سازی آن ها

حالا در صفحه ی باز شده به دنبال بخش Web & App Activity بگردید که البته معمولا اولین بخش صفحه می باشد.

حالا برای غیر فعال کردن ذخیره سازی فعالیت ها و جستجوهای شما توسط گوگل کافیست روی دکمه ی رو به روی این گزینه کلیک کنید.

غیر فعال کردن ذخیره سازی فعالیت ها و جستجوها توسط گوگل

پس از آن پیامی برای شما باز می شود که برای شما مزایای قابلیت ذخیره سازی فعالیت های شما در گوگل را بیان می کند و به محدودیت های شما پس از غیر فعال کردن آن اشاره می نماید.

در صورتی که در غیر فعال کردن ذخیره سازی فعالیت های خود در گوگل اصرار دارید روی PAUSE کلیک کنید.

تایید غیر فعال کردن ذخیره سازی فعالیت ها و جستجوهای شما توسط گوگل

خواهید دید که دکمه ی جلوی Web & App Activity در حالت خاموش قرار می گیرد.

غیر فعال کردن موفقیت آمیز ذخیره سازی فعالیت ها و جستجوهای شما توسط گوگل

روش فعال کردن دوباره قابلیت ذخیره سازی فعالیت ها و جستجوها توسط گوگل:

اما اگر می خواهید دوباره ذخیره سازی فعالیت ها و عبارات جستجو شده ی خود در گوگل را فعال کنید کافیست مسیر بالا را دوباره طی کنید و گزینه ی Web & App Activity را فعال نمایید.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 3.4 / 5. تعداد رای دهندگان: 14

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید