- تبلیغات -
4.7
(3)

آیا به دنبال روش صحیح نصب کردن برنامه شاد هستید؟ آیا می خواهید شاد را به روز کرده و نسخه جدید آن را نصب کنید ولی راه آن را نمی دانید؟ این مقاله را تا آخر بخوانید زیرا قصد داریم در این نوشته به شما چگونگی نصب برنامه شاد و به روز رسانی آن را آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

احتمالا این روز ها نام شاد را زیاد شنیده اید، اپلیکیشن پر آوازه ای که از اسفند ۱۳۹۸ به دلیل وجود شرایط خاص ساخته شد و رفته رفته کاربران زیادی را به خود جذب کرد.

ساختن shad app توسط آموزش و پرورش روزنه ی امیدی شد برای تمام کسانی که رفتن به مدرسه و تحصیل را دیگر امری غیر ممکن می دانستند. زیرا کرونا ویروس عاملی بود که تمام مردم از جمله دانش آموزان و محصلان را وادار می کرد برای مدتی در خانه بمانند و از حضور مداوم و یا غیر ضروری در جامعه دست بکشند.

این برنامه به معلمان و دانش آموزان کمک می‌کند که کلاسی غیر حضوری راه انداخته و دانش آموزان به همان شیوه ی قبلی خود (هرچند به صورت آنلاین) به تحصیل بپردازند. تفاوتی ندارد که شما در کدام پایه ی تحصیلی متوسطه دوره اول، متوسطه دوره دوم، دبستان باشید، کافی است در شاد عضو شده و پس از احراز هویت از محتواهای درسی کلاس خود بهره ببرید.

شاد باعث شد دانش آموزان بدون ترس از کرونا به تحصیل مشغول شوند و مادران بدون ترس از شیوع ویروس و بیمار شدن فرزندشان او را به مدرسه (مجازی) بفرستند.

طبق تحقیقات انجام شده در مایکت با تمام تدابیر اندیشیده شده برای به مشکل نخوردن کاربران، از جمله ساختن شاد مشابه پیام رسان های دیگر، گاهی کاربران در نصب شاد و یا به روز رسانی آن دچار مشکل می شوند. در ادامه طریقه نصب این پیام رسان را به صورت کامل به شما عزیزان آموزش می دهیم.

آموزش نصب و عضو شدن در شاد به صورت تصویری

عضویت و ثبت‌نام در شاد کار‌ آسانی‌است. در ادامه نحوه کامل آن را به‌صورت‌مرحله‌ ای و تصویری‌ به شما عزیزان‌ آموزش می دهیم.

- تبلیغات -

دانلود و نصب شاد

برای نصب اپلیکیشن شاد و عضویت در آن ابتدا باید آن را از مایکت دانلود کرده و روی گزینه نصب (Install) ضربه بزنید و منتظر بمانید تا نصب برنامه کامل شود. پس از اتمام کامل نصب، برنامه به صورت یک آیکن در صفحه ی شما ظاهر می شود.

دانش آموزان دوست داشتنی، دریافت نسخه جدید Shaad: دانلود برنامه شاد اپلیکیشن اندرویدی مدارس پیام رسان آموزش و پرورش

ثبت نام در شاد

برای ثبت نام و عضویت در شاد کافی است روی آیکن این برنامه ضربه بزنید تا برنامه اجرا شود، سپس روی صفحه برنامه چند پیغام مشاهده می کنید که مربوط به کاربرد های برنامه است در صورت تمایل آنها را بخوانید و سپس گزینه ورود به برنامه را بزنید. در این مرحله باید شماره تلفن خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که به هر شماره موبایلی وارد کنید پیامکی حاوی کد، ارسال می شود. پس از دریافت کد، آن را وارد کادر مربوطه کنید تا وارد صفحه ی بعد شوید. اینک نام (به اجبار) و نام خانوادگی (به اختیار) خود را وارد کنید تا عضویت شما به اتمام رسد.

پس از طی کردن مراحل بالا شما به یکی از کاربران عمومی شاد تبدیل می شوید. کاربر عمومی به کاربری گفته می شود که به کلاس های شاد و گروه ها و کانال های خصوصی آن دسترسی ندارد. بنابراین در صورت تمایل به دسترسی به این بخش ها باید به برنامه ثابت شود که شما دانش آموز، معلم و یا مدیر هستید.

برای تبدیل شدن به کاربر اصلی، باید در برنامه احراز هویت انجام دهید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید گزینه ای به اسم ورود به مدرسه ی من وجود دارد که از طریق آن می‌توانید احراز هویت کنید.

احراز هویت و ورود به کلاس های برنامه شاد

چگونه برنامه شاد را به روز رسانی کنیم؟

به روز رسانی شاد باعث می شود برنامه عملکرد بهتر، سرعت بیشتر، نسخه ی بی عیب تر و غیره داشته باشد. زیرا در نسخه های آپدیت شده اصلاحاتی ایجاد می شود که به روان شدن برنامه و بی عیب شدن آن کمک‌ می کند. همچنین این برنامه در صورت به روز نشدن دچار هنگی پی در پی شده و‌ایرادات دیگری در آن به وجود می آید. بنابراین این اپلیکیشن باید مرتب به روز شود.

اما متاسفانه shad app برعکس بیشتر پیام رسان ها، گزینه به روز رسانی ندارد و شما نمی توانید با رفتن به تنظیمات، این برنامه را آپدیت کنید. پس باید چه کرد؟ تنها راه حل این است که به صورت مکرر یا در صورت بروز اختلال در برنامه، نسخه به روز شاد را از مایکت و یا توسط صفحه medu_ir دریافت کنید.

به گفته مایکت در بیشتر‌موارد اختلالات و مشکلات ایجاد شده در شاد پس از به روز رسانی حل می شوند. پس اگر در برنامه اشکالاتی از جمله هنگ کردن مداوم، متوقف شدن اپلیکیشن، سرعت کم، دانلود نشدن فایل ها از جمله ویس، عکس، فیلم، فایل های متنی، کیفیت بسیار پایین عکس ها و فیلم ها، اختلال در پخش زنده، باز نشدن کانال، جلوگیری از ارسال پیام در گروه، پاک شدن یک کانال، اشکال در ارسال پیام در هنگام چت کردن، خارج شدن از اپلیکیشن به صورت اتوماتیک و غیره مشاهده کردید حتما شاد را از طریق بالا به روز کنید.

البته ممکن است برنامه به صورت خودکار حذف نصب شود، این مشکل به تلفن همراه شما مرتبط است. مثلا ممکن است اپلیکیشن را در حافظه ی خارجی ذخیره کرده باشید و حافظه ی خارجی شما دچار ایراد شده باشد و به طور خودکار اقدام به حذف برنامه ها کند. در صورت بروز این مشکل فایل های دیگر نیز از جمله عکس ها و فیلم ها با حفظ اثر و جایگاه خود ناپدید می شوند. (یعنی در حافظه وجود دارند ولی قابل مشاهده و استفاده نمی باشند.)

آیا در نسخه جدید شاد امکان چت کردن با کاربران گروه اضافه شده است؟

خیر. به دلیل آموزشی بودن این پیام رسان و مرتبط بودن آن با مدارس این برنامه فاقد این قابلیت است. زیرا این قابلیت ممکن است مورد سوء استفاده قرار گرفته و باعث تقلب شود. طبق گفته مایکت این قابلیت قرار نیست به برنامه اضافه شود.

با اینکه در شاد ثبت نام کرده و احراز هویت نیز انجام داده ام هنوز وارد کلاس خود نشده ام، مشکل از کجاست؟

اگر دانلود شاد را از مایکت انجام داده اید یعنی از صحت و سلامت اپلیکیشن مطمئن هستید و مراحل ثبت نام را مطابق بالا طی کرده اید و همچنین در احراز هویت تمامی اطلاعات خود را به طور صحیح وارد نموده اید، هنوز مدیر مدرسه شما، اطلاعات شما را در سناد تاکید نکرده است.

نوبت شماست!

در این مقاله سعی کردیم طریقه نصب و ثبت نام در شاد و به روز رسانی آن را به شما آموزش دهیم. امیدواریم که برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. اکنون نوبت شماست اگر نظر و یا تجربه ای در این زمینه دارید با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر سوالی تحت عنوان مقاله دارید پاسخ آن را از‌ما جویا شوید. از اینکه این نوشته را تا پایان خواندید از شما سپاسگزاریم.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 4.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید