- تبلیغات -
0
(0)

در مطالب گذشته ی یادیت روش حذف ایمیل های موجود در سرویس جیمیل را به صورت تکی تکی یا یکجا به صورت کامل و تصویری آموزش دادیم.

همان طور که در آن مطلب نیز اشاره کردیم، ایمیل هایی که شما در اکانت جیمیل خود حذف می کنید به صورت کامل پاک نمی شوند بلکه به زبانه دان جیمیل یا Trash منتقل می شوند.

پس از آن در صورتی که شما بخواهید، می توانید به سطل زباله جیمیل مراجعه کرده و ایمیل های خود را برای همیشه پاک نمایید. در صورتی که شما ایمیلی را به صورت دائمی و برای همیشه پاک کنید، تقریبا بازگرداندن آن غیر ممکن است و یا راه حل های سخت و پیچیده ای دارد. بنابراین توصیه می کنیم که در حذف همیشگی ایمیل های خود از سطل زباله ی جیمیل حتما دقت کنید.

اما در صورتی هم که شما ایمیل های خود را به صورت دستی برای همیشه حذف نکنید، پس از گذشت ۳۰ روز از انتقال آن ها به زباله دان، به صورت خودکار برای همیشه حذف خواهند شد!

اما قبل از گذشت این ۳۰ روز امکان بازگرداندن ایمیل های حذف شده از سطل زباله به اینباکس وجود دارد تا بتوانید از حذف دائمی آن ها جلوگیری کنید. در ادامه با یادیت همراه باشید تا روش این کار را به صورت تصویری بیاموزید.

روش بازگرداندن ایمیل های حذف شده در سرویس جیمیل:

برای بازگردانی ایمیل های خود از سطل بازیافت جیمیل ابتدا باید به آن مراجعه کنید.

برای این منظور از نوار سمت چپ جیمیل روی Trash کلیک کنید. اگر این گزینه را نیافتید ابتدا روی More کلیک کرده و سپس Trash را انتخاب نمایید.

- تبلیغات -

ورود به زباله دان جیمیل برای بازگرداندن ایمیل های حذف شده در سرویس جیمیل

روش انتخاب ایمیل یا ایمیل های مورد نظر برای بازگرداندن:

حالا برای بازگردانی ابتدا باید ایمیل یا ایمیل هایی را که می خواهید آن ها را به اینباکس یا دیگر پوشه های جیمیل خود بازگردانید، انتخاب کنید.

برای این منظور کافیست روی مربع کنار هر ایمیل مورد نظر خود که می خواهید آن را بازگردانی کنید، کلیک کنید تا تیک آن فعال شود.

انتخاب ایمیل های مورد نظر برای بازگردانی

روش انتخاب تمامی ایمیل ها برای بازگرداندن:

اما اگر می خواهید تمامی ایمیل های این صفحه را برای بازگردانی انتخاب کنید روی مربع موجود در نوار بالای ایمیل ها که در تصویر زیر مشخص شده است کلیک کنید تا تمامی ایمیل ها تیک دار شوند و اگر می خواهید کل ایمیل های داخل سطل زباله بازگردانی شوند، پس از انجام این کار به بالای لیست ایمیل ها رفته و روی عبارت Select all … conversations in Trash کلیک کنید. توجه داشته باشید که به جای سه نقطه تعداد ایمیل ها نمایش داده می شود.

روش انتخاب تمامی ایمیل های موجود در زباله دان برای بازگردانی آن ها

انتخاب پوشه ی مقصد و بازگرداندن ایمیل های حذف شده:

پس از انتخاب ایمیل های مورد نظر، برای بازگردانی آن ها کافیست روی آیکون (آیکون انتخاب پوشه مقصد ایمیل های بازگردانی شده در جیمیل) در نوار بالای ایمیل ها کلیک کنید.

پس از آن لیستی مشابه تصویر زیر برای شما باز می شود که با استفاده از آن می توانید پوشه ی مورد نظر خود را برای جا به جایی ایمیل ها از سطل زباله به آن پوشه انتخاب کنید.

اگر می خواهید پوشه ی جدید ایجاد کنید و ایمیل ها را به آن منتقل کنید می توانید از گزینه ی Create new استفاده کنید.

پس از انتخاب و کلیک روی پوشه ی مورد نظر، ایمیل ها به آن منتقل خواهند شد.

انتخاب پوشه مورد نظر برای بازگردانی ایمیل ها به مقصد آن

و پس از آن پیام Action completed نمایش داده می شود که نشانگر پایان موفقیت آمیز بازگردانی ایمیل های پاک شده ی جیمیل شما می باشد.

بازگرداندن موفقیت آمیز ایمیل های حذف شده در سرویس جیمیل

اما روشی راحت تر به جز پاک کردن و انتقال ایمیل ها به زباله دان وجود دارد که هم باعث می شود که ایمیل های غیر مهم مزاحم شما نباشند و هم ریسک پاک شدن همیشگی ایمیل ها برای آن وجود ندارد و آن استفاده از امکان آرشیو کردن ایمیل ها می باشد. برای یادگیری بیشتر در زمینه آرشیو کردن ایمیل ها در سرویس جیمیل اینجا کلیک کنید.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید