- تبلیغات -
4
(60)

امروزه هارد دیسک ها از جمله پر کاربرد ترین ابزارهای الکترونیکی برای نگه داری فایل ها و پوشه های مجازی با ظرفیت های متنوعی می باشند.

پارتیشن بندی هارد دیسک ها یکی از کارهای مهم و مفیدی است که معمولا پس از خرید هاردها و قبل از انتقال هرگونه فایلی به آن انجام می شود.

آموزش کامل پارتیشن بندی هارد دیسک و ساخت درایو جدید در این مسیر موجود است…

در پست های گذشته روش های پارتیشن بندی هارد دیسک، تغییر نام و حرف مربوط به هر یک از درایوها، جداسازی فضای خالی یک درایو و اضافه نمودن به ظرفیت و میزان فضای ذخیره سازی آن ها بیان شد.

در این قسمت روش حذف کامل یک درایو را بازگو می کنیم. توجه داشته باشید که در این روش درایو با کل اطلاعات موجود در آن پاک خواهند شد و فضای آن به فضای خالی موجود در کامپیوتر شما افزوده می شود.

پس اگر اطلاعات مهمی در درایو مورد نظر دارید ابتدا از آن ها یک نسخه پشتیبان بگیرید.

روش حذف کردن یک درایو کامپیوتری:

مسیر طی شده:                    Manage>>disk management>>delete volume>>yes

- تبلیغات -

بعد از کلیک راست بر روی آیکون کامپیوتر خود در دسکتاپ گزینه ی manage را انتخاب کنید.

حذف یک درایو کامپیوتر

سپس وارد disk management شوید و بر روی درایو مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه delete volume را بزنید.

حذف کردن یک درایو

حال پنجره ی اخطاری برای شما نمایش داده می شود که به شما هشدار می دهد که در صورت ادامه این عملیات کلیه ی اطلاعات موجود در آن درایو پاک خواهند شد. با توجه به این که شما قبلا از اطلاعات مهم خود در آن درایو نسخه ی پشتیبان گرفته اید می توانید با خیال راحت بر روی گزینه yes کلیک نمایید.

پاک کردن درایو هارد دیسک

حال خواهید دید که درایو شما حذف شده و فضای آن به فضای خالی هارد دیسک کامپیوتر شما (فضای سبز رنگ) اضافه شده است. به همین راحتی درایو هارد دیسک شما به صورت کامل حذف شد.

حذف درایو هارد دیسک

البته اگر هدف از حذف یک درایو از بین بردن اطلاعات آن بدون قابلیت ریکاوری باشد توصیه می کنیم ابتدا اطلاعات داخل درایو را به صورت معمولی پاک کنید. سپس درایو را به صورت کامل و نه به شکل سریع فرمت کنید. بعد از انجام این دو کار اقدام به حذف درایو نمایید. در صورتی که بدون انجام دو مرحله قبل به طور مستقیم اقدام به حذف درایو کنید احتمال بازگشت اطلاعات توسط نرم افزارهای ریکاوری وجود دارد.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 4 / 5. تعداد رای دهندگان: 60

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

2 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید