- تبلیغات -
0
(0)

اگر صاحب یک وب سایت هستید و مطالب با کیفیتی را در آن منتشر می کنید، حتما نگران کپی آن مطالب توسط افراد سودجو و انتشار آن در سایت های دیگر هستید.

همان طور که می دانید کپی کردن مطالب وب سایت های دیگر به آسانی یک کلیک راست روی آن مطلب و انتخاب گزینه ی Copy و سپس جایگذاری آن در محل مورد نظر مانند قسمت انتشار مطلب وب سایت می باشد.

اما خوشبختانه می توان به راحتی قابلیت انتخاب متن و کلیک راست روی آن را غیر فعال کرد تا از کپی مطالب با کیفیت سایتتان جلوگیری نمایید.

اگر از سیستم مدیریت محتوای ورد پرس استفاده می کنید افزونه WP Content Copy Protection & No Right Click یک افزونه مناسب برای جلوگیری از کپی مطالب سایت می باشد. این افزونه علاوه بر متن، اجازه کپی یا ذخیره سازی تصاویر را هم نمی دهد.

البته افزونه های اختصاصی تری نیز وجود دارند که از کپی و ذخیره سازی تصاویر موجود در سایت شما جلوگیری می کنند که از جمله ی آن ها می توان Image Watermark WP را نام برد.

در ادامه ی این مطلب با یادیت همراه باشید تا روش جلوگیری از کپی مطالب سایت با افزونه WP Content Copy Protection را بیاموزید.

جلوگیری از کپی مطالب سایت وردپرسی با افزونه WP Content Copy Protection:

قبل از شروع می توانید به یکی از پست های خود مراجعه کرده، متنی را انتخاب کنید و سپس روی آن کلیک راست کنید تا مشاهده کنید که مطالب شما به راحتی قابل کپی هستند.

- تبلیغات -

مشکل کپی آسان متن سایت وردپرسی

همین کار را می توانید برای تصاویر موجود در سایت خود نیز انجام دهیم.

مشکل ذخیره آسان تصاویر سایت وردپرسی

حالا برای جلوگیری از کپی مطالب، عبارت WP Content Copy Protection را در قسمت افزودن افزونه وردپرس جستجو کرده و افزونه WP Content Copy Protection & No Right Click را نصب و فعال سازی نمایید.

نصب افزونه WP Content Copy Protection در وردپرس

با مراجعه به قسمت “تنظیمات” از نوار سمت راست وردپرس و سپس انتخاب گزینه WP Content Copy Protection می توانید به تنظیمات این افزونه دسترسی داشته باشید.

ورود به تنظیمات افزونه برای جلوگیری از کپی مطالب سایت وردپرسی با افزونه WP Content Copy Protection

در صفحه باز شده، زبانه Main Settings برای انجام تنظیمات اصلی افزونه می باشد که معمولا نیازی به تغییر آن ها وجود ندارد.

با این حال برای محافظت کامل از مطالب سایت می توانید سه لیست کشویی را در حالت Enabled قرار دهید.

علاوه بر این هنگام کلیک راست کاربران، هشداری به آن ها داده می شود که متن آن هشدار را می توانید در کادر رو به روی عنوان Selection disabled message به دلخواه وارد کنید.

پس از انجام تنظیمات، برای ذخیره آن ها Save Settings را بزنید.

انجام تنظیمات برای جلوگیری از کپی مطالب سایت وردپرسی با افزونه WP Content Copy Protection

نوبت به تست عملکرد افزونه می رسد.

برای این منظور به یکی از مطالب خود مراجعه کنید و قسمتی از متن خود را انتخاب کنید!

همانطور که می بینید نه متن قابل انتخاب است و نه می توان روی متن یا تصاویر موجود کلیک راست کرد!! با این کار هشداری به کاربر نمایش داده می شود.

جلوگیری از کپی مطالب سایت وردپرسی با افزونه WP Content Copy Protection

از این به بعد می توانید با خیالی آسوده به تولید محتوای با کیفیت برای سایت خود بپردازید، چرا که هیچ فرد سودجویی نمی تواند متن و تصاویر آن را کپی کرده و در جایی دیگر منتشر نماید.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید