- تبلیغات -
0
(0)

در مطالب گذشته گفتیم که دامنه و هاست جز امکانات و اقدامات مورد نیاز برای راه اندازی یک وب سایت می باشند.

علاوه بر این، فایل های سایت که موجب می شود کاربران بتوانند از آن استفاده کنند (اسکریپت) نیز مهم است که ساخت این فایل ها کاری تخصصی برای برنامه نویسان و طراحان سایت می باشد.

دسترسی و استفاده از همه ی موارد نامبرده شده در بالا برای افراد هزینه های فراوانی را به همراه دارد اما در این مطلب قصد داریم روش هایی را آموزش دهیم که شما بتوانید به صورت رایگان یک وب سایت کاملا اختصاصی راه اندازی نمایید!

با ما همراه باشید…

ساخت یک وب سایت حرفه ای و اختصاصی به صورت رایگان یا با کمترین هزینه:

تهیه ی دامنه ی رایگان یا با هزینه ی کم:

شرکت های بسیاری به ارائه ی خدمات ثبت دامنه پرداخته اند که با یک جستجوی کوچک در گوگل می توانید به انبوه آن ها دسترسی پیدا کنید.

اما با توجه به تجربه ی چند ساله ی مدیران یادیت شرکت طلاهاست در زمینه ی ثبت انواع دامنه ها به خصوص دامنه ی ir قیمت های مناسبی را تعیین کرده است.

آدرس اینترنتی این وب سایت که از پشتیبانی مناسبی نیز برخوردار است از طریق لینک زیر در دسترس می باشد.

- تبلیغات -

https://www.talahost.com

اما در صورتی که شما نمی خواهید هیچ گونه هزینه ی را بابت دامنه ی سایت خود پرداخت کنید (که این مورد را توصیه نمی کنیم!) می توانید از پسوندهای رایگان موجود استفاده نمایید.

از جمله ی این پسوندهای می توان به پسوند tk اشاره کرد.

برای ثبت دامنه های رایگان کافیست به وب سایت زیر مراجعه کنید:

www.dot.tk

www.freenom.com

پس از ورود به سایت و ایجاد یک حساب کاربری برای خود در آن، می توانید دامنه ی رایگان خود را با پسوند tk یا دیگر پسوندهای رایگان موجود ثبت نمایید.

لازم به ذکر است که به دلیل تحریم شدن کاربران ایرانی توسط این وب سایت شما مجبورید برای انجام مراحل بالا از ابزارهای گ.ذ.ر.ا.ز.ت.ح.ر.ی.م استفاده کنید اما پس از ثبت و تنظیم دامنه روی هاست خود، سایت شما بدون مشکل در دسترس خواهد بود.

تهیه ی هاست رایگان:

همان طور که قبلا گفته شد آسمان هاست یک شرکت معتبر در زمینه ی ارائه ی انواع هاست و سرور می باشد که با این که قیمت های مناسبی را تعیین نموده است اما خدمات آن از پشتیبانی و کیفیت بالایی برخوردار هستند.

https://asemanhost.com

با این حال سایت هایی هستند که خدمات هاست کاملا رایگان به کاربران خود ارائه می کنند.

قبل از معرفی دو ارائه دهنده ی این سرویس باید بگوییم که برای سایت های حرفه ای که می خواهند همیشه و در ۲۴ ساعت شبانه روز در دسترس باشند هاست های رایگان به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

دلیل این موضوع این است که به دلیل اشتراک تمامی منابع سرور اصلی بین این هاست ها، گاهی اوقات جوابگو نبوده و ممکن است بسیاری از لحظات خطا دهند و سایت شما بالا نیاید. به همین دلیل توصیه می کنیم که تنها در موارد خیلی ضروری که هیچ راه حل دیگری وجود ندارد از این هاست ها استفاده کنید.

اما اولین ارائه دهنده ی هاست رایگان وب سایت XZN می باشد.

اگرچه بسیاری از امکانات هاست های رایگان XZN به ظاهر بالا هستند که از جمله ی آن می توان فضای ذخیره سازی را نام برد، اما با این وجود تعداد قطعی ها و در دسترس نبودن این هاست ها زیاد است.

برای استفاده از هاست رایگان XZN می توانید از لینک زیر استفاده کنید:

http://xzn.ir/hosting/free

اما شرکت دیگری که به ارائه ی هاست رایگان به کاربران خود پرداخته است، پارس پک می باشد که با وجود امکانات محدودتر نسبت به شرکت بالا اما تعداد قطعی های آن و در دسترس نبودن هاست بسیار ناچیز می باشد.

برای استفاده از هاست رایگان این شرکت کافیست پس از ورود به وب سایت آن از طریق لینک زیر و ایجاد یک حساب کاربری، از پنل اختصاصی خود اقدام نمایید.

http://parspack.com

معرفی اسکریپت های رایگان برای راه اندازی یک وب سایت اختصاصی یا نیمه اختصاصی:

روش دسترسی به اسکریپت (script) های رایگان، قفل شکسته یا ارزان:

همان طور که در مطالب گذشته گفتیم اسکریپت (script) به زبان ساده همان فایل های اجرایی سایت شما می باشد.

در صورتی که بخواهید از یک اسکریپت اختصاصی استفاده کنید هزینه ی بسیاری برای شما ایجاد خواهد شد.

اما با یک جستجوی کوچک در اینترنت می توانید به انبوهی از اسکریپت های مختلف با عملکردهای متفاوت دسترسی پیدا کنید که اکثر آن ها رایگان، برخی از آن ها قفل شکسته و برخی از آن ها ارزان قیمت می باشند که بسته به ویژگی های مورد نظر و بودجه خود می توانید آن ها را تهیه و در سایت خود بارگزاری کرده و نصب و استفاده نمایید.

اسکریپت های سیستم مدیریت محتوا، بهترین و معتبرترین نوع اسکریپت برای راه اندازی یک وب سایت حرفه ای:

اما نمونه ای دیگر از اسکریپت ها وجود دارند که با عنوان سیستم های مدیریت محتوا مطرح می شوند.

سیستم های مدیریت محتوا اسکریپت های معمولا رایگانی می باشند که برای ساخت یک وب سایت اختصاصی و بعضا پیشرفته ارائه شده اند.

این سیستم ها پس از نصب یک وب سایت ساده پیش روی شما قرار می دهند که معمولا مشابه وبلاگ می باشد اما با استفاده از افزونه های مختلف و نامحدود موجود برای آن ها می توانید امکانات متعددی به وب سایت خود بیافزایید و آن را از یک وبلاگ کاملا متمایز نمایید.

علاوه بر این برای اختصاصی سازی ظاهر وب سایت می توانید از قالب های آماده یا اختصاصی موجود برای آن ها استفاده کنید که تهیه ی آن ها هزینه ی کمی دارد.

وردپرس پیشرفته ترین، امن ترین، به روزترین و بهترین سیستم مدیریت محتوا می باشد که با وجود افزونه های متعدد آن به همراه قالب های جذاب، قابلیت ایجاد یک وب سایت کاملا اختصاصی را به صورت کاملا رایگان برای شما فراهم می کند که ما استفاده از آن را به شما توصیه می کنیم. این سیستم از زبان شیرین پارسی نیز پشتیبانی می کند.

علاوه بر این سیستم مدیریت محتوا جوملا نیز یک سیستم قدرتمند دیگر با افزونه ها و قالب های بسیار می باشد.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

یک دیدگاه

  1. سلام مقاله خیلی خوبی هست، ولی ای کاش سایتایی مثل b6b.ir هم معرفی میشد که هاست رایگان خوبی ارائه میدن برای ساختن سایت بدون هزینه!

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید