- تبلیغات -
3.3
(6)

امروزه گوشی های هوشمند به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند و کاربران، بسیاری از کارهای خود از جمله تماشای فیلم را با گوشی انجام می دهند.

اما بدیهی هست که به دلیل صفحه نمایش کوچک گوشی های هوشمند، محدودیت هایی نیز در استفاده از آن ها وجود داشته باشد که یکی از آن ها پخش همزمان چند فیلم می باشد.

به هر حال، برخی از کاربران نیاز پیدا می کنند که با استفاده از گوشی خود دو فیلم یا تعداد بیشتری را به صورت همزمان پخش نمایند. در این باره باید گفت که تاکنون حتی اپلیکیشن های قدرتمند رایگان اندرویدی برای اجرای ویدئو از جمله MX Player نیز چنین امکانی ندارند.

با این حال نرم افزارهای اختصاصی معدودی برای پخش همزمان چند ویدیو در اندروید منتشر شده اند که Multi Screen Video Player از توسعه دهنده اندرویدی DVG یکی از این برنامه ها می باشد و این امکان را برای شما فراهم می کند که تعداد ۲ تا ۴ فیلم را در گوشی اندرویدی خود به صورت همزمان پخش نمایید.

در ادامه با یادیت همراه باشید تا روش استفاده از نرم افزار Multi Screen Video Player را برای پخش همزمان چند ویدیو در اندروید بیاموزید.

نرم افزار پخش همزمان چند فیلم برای اندروید

همان طور که گفتیم برنامه Multi Screen Video Player از توسعه دهنده DVG یک نرم افزار اندرویدی خوب و کم حجم برای پخش همزمان چند فیلم در اندروید می باشد که می توانید آن را از طریق لینک زیر دانلود نمایید:

دانلود نرم افزار Multi Video Player_1.2.5

- تبلیغات -

پس از دانلود فایل، آن را در گوشی خود نصب کنید و وارد برنامه شوید.

نحوه پخش همزمان چند ویدیو در اندروید با Multi Screen Video Player

هنگامی که وارد برنامه می شوید، صفحه ای مشابه تصویر زیر برای شما نمایش داده می شود.

برای اجرای همزمان چند ویدیو، گزینه Multi Player را انتخاب نمایید.

آموزش پخش همزمان چند ویدیو در اندروید با نرم افزار Multi Video Player

در مرحله بعد باید تعداد فیلم هایی که می خواهید به صورت همزمان پخش نمایید را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر قصد پخش همزمان دو فیلم در اندروید را دارید، گزینه DOUBLE PLAYER را انتخاب نمایید. در این نرم افزار شما می توانید از یک فیلم تا حداکثر چهار فیلم را به صورت همزمان اجرا نمایید.

ما گزینه THREE PLAYER را برای پخش همزمان ۳ ویدئو انتخاب می کنیم.

روش پخش همزمان چند فیلم در اندروید

پس از آن، نوبت به انتخاب فایل های ویدیویی مورد نظر برای پخش می باشد. قبل از این مرحله ممکن است نرم افزار از شما دسترسی به فایل های داخل حافظه گوشی را بخواهد که برای این منظور در پیام نمایش داده شده، گزینه ALLOW را لمس نمایید.

اجازه دسترسی برنامه به فایل های داخل گوشی برای پخش همزمان دو فیلم در اندروید

حالا لیستی از تمامی فایل های ویدئویی موجود در گوشی شما نمایش داده می شود. برای انتخاب فایل مورد نظر، آن را لمس کنید تا به لیست موجود در نوار پایین اپلیکیشن افزوده شود. همچنین برای حذف آن ویدئو از لیست پایین، کافیست علامت منفی در گوشه ی بالا سمت راست آن را لمس کنید.

توجه داشته باشید که طبق گزینه انتخابی در مرحله قبل، شما حتما باید همان تعداد ویدیو را انتخاب کنید و این تعداد نه باید کمتر از گزینه انتخابی و نه بیشتر از آن باشد.

به عنوان مثال ما گزینه THREE PLAYER را انتخاب کرده ایم و حتما باید سه ویدیو را برای اجرای همزمان انتخاب کنیم.

پس از انتخاب فیلم های مورد نظر، حالا روی علامت تیک ضربه بزنید.

انتخاب فیلم های مورد نظر برای پخش همزمان در گوشی اندروید

در مرحله بعدی فیلم ها به صورت همزمان با یک ترتیب خاص و پیش فرض نرم افزار برای شما پخش خواهند شد.

گزینه های موجود برای پخش همزمان چند فیلم در اندروید

برای مشاهده زمان کل هر فیلم و زمان طی شده از پخش آن، کافیست یک بار صفحه ویدیو مورد نظر را لمس کنید. همچنین از طریق گزینه های نمایش داده شده می توانید پخش آن را متوقف کرده یا از سر بگیرید.

بعلاوه با لمس صفحه نمایش، سه گزینه به صورت ستونی، در سمت راست صفحه، نیز نمایش داده می شود که کارهایی که می کنند، مربوط به همه ویدیوها می باشد. به عنوان مثال گزینه اول پخش همه فیلم ها را متوقف کرده یا از سر می گیرد و گزینه دوم صدای همه آن ها را قطع یا وصل می کند.

پخش همزمان چند فیلم در اندروید

همچنین گزینه سوم برای تغییر چینش فیلم ها به صورت دلخواه می باشد. با لمس این گزینه، گزینه های موجود برای سفارشی سازی چینش ویدئوها لیست می شوند، که می توانید به دلخواه یکی از گزینه های مورد نظر را انتخاب نمایید.

انتخاب نحوه چینش فیلم ها در نرم افزار Multi Video Player

در پایان این مقاله از شما دعوت می کنیم به مطلب آموزشی نحوه اجرای همزمان چندین فایل در PotPlayer نیز سر بزنید، تا به راحتی بتوانید قابلیت اجرای همزمان چند فیلم توسط پات پلیر را در کامپیوتر خود فعال نمایید.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 3.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 6

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید