- تبلیغات -
4.3
(50)

حتما شما نیز تا به حال به فیلم هایی برخورده اید که به دلیل فیلم برداری نامناسب یا دلایل دیگر، هنگام نمایش در لپ تاپ یا کامپیوتر، نیاز به چرخاندن دارند و به صورت نامناسب نمایش داده می شوند. نمونه ای از این موارد را در تصویر زیر مشاهده می فرمایید.

نیاز به چرخاندن فیلم عمودی در PotPlayer

اما در پلیرهای امروزی به راحتی امکان چرخاندن تصویر ویدئوی در حال پخش به ساده ترین شکل ممکن در چهار جهت اصلی وجود دارد.

در مقالات گذشته یادیت روش چرخاندن فیلم در نرم افزار kmplayer را به صورت تصویری آموزش دادیم. اما PotPlayer نیز یک پخش کننده مالتی مدیای قدرتمند و محبوب می باشد که بسیاری از کاربران از آن برای تماشای ویدئوهای خود استفاده می کنند.

در این مقاله قصد داریم روش چرخش تصویر در PotPlayer را به صورت کامل و تصویری آموزش دهیم. پس از شما دعوت می کنیم که در ادامه با ما همراه باشید…

آموزش چرخاندن تصویر فیلم در PotPlayer

برای چرخاندن تصویر در PotPlayer شاید ساده ترین راه استفاده از کلیدهای ترکیبی کیبورد باشد.

بنابراین ابتدا این روش را توضیح می دهیم و سپس به آموزش روش استفاده از منوهای پات پلیر به منظور چرخاندن فیلم عمودی می پردازیم.

- تبلیغات -

روش سریع تر چرخش تصویر در PotPlayer

اگر شما می خواهید تصویر فیلم خود را در PotPlayer به اندازه ۹۰ درجه در جهت عقربه های ساعت بچرخانید، کافیست که کلیدهای ترکیبی Alt+K کیبورد خود را به صورت همزمان فشار دهید.

با هر بار فشردن این دو کلید، تصویر شما به اندازه ۹۰ درجه در جهت عقربه های ساعت می چرخد، بنابراین با چهار بار فشردن این دو کلید، تصویر یک دور کامل خواهد چرخید. پس بسته به نحوه نمایش تصویر اولیه خود می توانید به راحتی نحوه نمایش تصویر را تغییر دهید.

چرخاندن تصویر در PotPlayer با استفاده از کلیدهای ترکیبی کیبورد

گزینه های موجود در منوی PotPlayer برای چرخاندن فیلم

اما علاوه بر کلیدهای ترکیبی، امکان استفاده از گزینه های منوی PotPlayer برای چرخاندن فیلم در حال پخش وجود دارد.

برای این منظور روی قسمتی از صفحه کلید راست کنید، پس از انتخاب گزینه Video از لیست جدید، Screen Rotation را انتخاب نمایید.

لیستی سومی که نمایش داده می شود شامل گزینه هایی برای چرخاندن تصویر در حال پخش ویدئو می باشد که در ادامه به توضیح مختصر هر کدام از گزینه های موجود می پردازیم.

گزینه اول Cycle Screen Rotation می باشد که در حقیقت همان کار کلیدهای ترکیبی Alt+K را انجام می دهد به این معنا که تصویر در حال پخش را به اندازه ۹۰ درجه به صورت ساعتگرد می چرخاند.

گزینه دوم یعنی Do nothing تصویر را به صورت همان پیش فرض اولیه خود نمایش می دهد.

گزینه های بعدی ۹۰ degrees Rotation، ۱۸۰ degrees Rotation و ۲۷۰ degrees Rotation می باشد که با انتخاب هر کدام از آن ها به ترتیب تصویر ویدئوی شما نسبت به حالت پیش فرض خود به اندازه ۹۰ درجه، ۱۸۰ درجه و ۲۷۰ درجه می چرخد.

گزینه بعدی Auto rotate 0/90 degrees according to AR می باشد که با انتخاب آن، خود PotPlayer به صورت خودکار تصویر را حداکثر به اندازه ۹۰ درجه طوری می چرخاند که نسبت به صفحه نمایش به درستی نمایش داده شود. در اینجا اگر تصویر نیاز به چرخش نداشته باشد، پات پلیر نیز تصویر را نمی چرخاند.

گزینه آخر یعنی Auto rotate 180/270 degrees according to AR نیز عملکردی مشابه گزینه قبلی دارد با این تفاوت که حداکثر چرخش خودکار با انتخاب این گزینه، ۱۸۰ یا ۲۷۰ درجه می باشد.

چرخاندن فیلم در PotPlayer با استفاده از گزینه های منوی برنامه

با انتخاب هرکدام از گزینه های موجود در این لیست، بلافاصله تصویر به همان اندازه چرخیده و در گوشه بالا سمت چپ نرم افزار، میزان چرخش تصویر به مدت کوتاهی نمایش داده می شود.

اما اگر برای تماشای فیلم های خود از پخش کننده ویدئوی VLC استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم برای یادگیری روش ۱چرخاندن فیلم در وی ال سی روی لینک مربوطه کلیک نمایید…

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 4.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 50

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید