- تبلیغات -
0
(0)

در پست های گذشته یادیت در مورد انواع دامنه های ملی ایران و کاربرد آن ها مطالبی ذکر شد.

اما اگرچه ثبت دامنه ی ملی ایران توسط سایت های بسیاری صورت می پذیرد اما برای فعال شدن آن ها شما حتما نیاز به ساختن یک شناسه کاربری ایرنیک در سایت nic.ir دارید.

پس از ثبت دامنه در حساب کاربری این سایت (چه به صورت دستی توسط شما به هنگام خرید و چه به صورت خودکار توسط سایت واسطی که از آن دامنه ی ملی خریداری کرده اید.) دامنه ی شما بررسی شده و در صورتی که نیاز به مدارکی نداشته باشد تایید می شود و شما می توانید از آن استفاده کنید.

اما ثبت برخی دامنه های مهم مانند دامنه ی سایت های خبری، سیاسی، سلامتی و … نیاز به ارسال مدارکی دارند که پس از ارسال مدارک خواسته شده به آدرس مربوطه دامنه ی شما تایید شده و قابل استفاده خواهد بود.

در این مطلب می خواهیم روش ایجاد حساب کاربری در سایت ایرنیک را به صورت کامل آموزش دهیم. پس از ساخت حساب کاربری به شما یک شناسه کاربری ایرنیک داده می شود که از آن به بعد شما برای ورود به اکانت خود در این سایت و ثبت دامنه ملی ایران در سایت های واسطه مانند طلاهاست نیاز به این شناسه خواهید داشت.

ایجاد حساب کاربری در سایت ایرنیک و ساختن شناسه کاربری در آن برای ثبت دامنه ی ملی ایران:

به منظور ایجاد حساب کاربری در سایت ایرنیک و ساختن شناسه کاربری در آن برای ثبت دامنه ی ملی ایران ابتدا وارد سایت زیر شوید:

https://www.nic.ir

- تبلیغات -

ساختن شناسه کاربری ایرنیک:

حال در صفحه ی اول آن از قسمت سامانه ثبت روی ساختن شناسه کاربری کلیک کنید.

ایجاد حساب کاربری در سایت ایرنیک و ساختن شناسه کاربری در آن برای ثبت دامنه ی ملی ایران

در مرحله ی بعدی از شما نوع شناسه خواسته می شود برای ثبت دامنه ی شخصی توسط افراد حقیقی روی گزینه ی تکمیل فرم و دریافت شناسه در قسمت اول (شخص حقیقی) کلیک کنید.

انتخاب نوع حساب برای ساختن شناسه کاربری ایرنیک

در مرحله ی بعدی شما باید مشخصات خواسته شده را وارد کنید.

این مشخصات شامل نام و نام خانوادگی به فارسی و انگلیسی، کد ملی، آدرس محل سکونت، کد پستی و ایمیل شما می باشد. توجه داشته باشید که شما باید موارد دارای ستاره قرمز را حتما پر کنید.

وارد کردن مشخصات برای ساختن شناسه کاربری ایرنیک

علاوه بر موارد نام برده شده در بالا شما نیاز به انتخاب رابط های مجاز دارید. بهتر است گزینه ی دوم یعنی آزاد برای نمایندگان فروش را انتخاب کنید.

حال روی گزینه ی بازنگری کلیک کنید.

ساختن شناسه کاربری ایرنیک

در مرحله ی بعدی مشخصات وارد شده برای تایید به شما نمایش داده می شود. علاوه بر این ضوابط و شرایط دریافت شناسه ی ایرنیک برای مطالعه در این قسمت ققرار می گیرد.

در اینجا شما ابتدا باید نام کامل خود را در کادر مربوطه وارد کنید و سپس تمامی حروف نمایش داده شده در تصویر را عینا در کادر زیر آن وارد کنید و سپس موافقم، دریافت شناسه را بزنید.

ساختن شناسه کاربری ایرنیک

دریافت شناسه کاربری ایرنیک و رمز عبور:

در مرحله ی آخر شناسه ی کاربری ساخته شده به شما نمایش داده می شود که باید آن را در یک جای مطمئن نگهداری کنید.

دریافت شناسه کاربری ایرنیک

علاوه بر این ایمیلی حاوی شناسه کاربری ایرنیک و رمز عبور اختصاص داده شده به شما ارسال می شود.

ایمیل حاوی شناسه کاربری ایرنیک و رمز عبور

باید توجه داشته باشید که پس از دریافت ایمیل، شما تنها ۷ روز وقت دارید که با شناسه و گذر واژه ی خود وارد حساب کاربری ایرنیک شوید و رمز عبور خود را تغییر دهید (این کار را می توانید از طریق منوی شناسه در سایت ایرنیک انجام دهید.) در غیر این صورت پس از ۷ روز حساب کاربری شما حذف خواهد شد.

برای یادگیری روش تغییر DNSهای دامنه های ایرانی در سایت ایرنیک کلیک کنید…

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

3 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید