- تبلیغات -
1
(1)

همان طور که می دانید گوگل به صورت پیش فرض در ۱هر صفحه از نتایج جستجوی خود ده وب سایت را لیست کرده و نمایش می دهد که البته این عدد قابل تغییر می باشد.

اما کاربران مختلف در مواجه با این نتایج برای مشاهده ی وب سایت های روش های متفاوتی دارند.

برخی از افراد ترجیح می دهند روی یکی از نتایج کلیک کنند و آن را در همان صفحه نتایج مشاهده نمایند و در صورتی که نیاز به بررسی نتایج بیشتری داشته باشند از کلیک برگشت مرورگر استفاده می کنند و به نتایج جستجو برگشته و گزینه ای دیگر را انتخاب می کنند.

برخی دیگر نیز (مثل خود من) ترجیح می دهند تمامی ده نتیجه نمایش داده شده را در چند زبانه مرورگر باز کنند و یکی یکی به آن ها مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب نمایند. در این مواقع ساده ترین راه برای کاربر گرفتن کلید Ctrl کیبورد توسط کاربر و کلیک روی لینک نتایج گوگل می باشد تا هر یک از این نتایج به جای صفحه ی اصلی نتایج در زبانه ای جدید باز شوند.

اما جالب است بدانید که گوگل قابلیتی برای کاربران قرار داده است که با فعال کردن آن توسط کاربر، به محض کلیک روی لینک موجود در نتایج گوگل، آن وب سایت در زبانه یا پنجره ای جدید باز می شود. به این ترتیب نیازی به اقدامات جانبی مانند فشردن کلید Ctrl کیبورد نمی باشد.

در ادامه ی این مطلب به آموزش روش انجام تنظیمات برای باز کردن خودکار نتایج جستجوی گوگل در زبانه ی جدید می پردازیم.

آموزش روش باز کردن خودکار نتایج جستجوی گوگل در زبانه ی جدید:

مسیر طی شده:                   Google >> Settings >> Search settings >> Open each selected result in a new browser window >> Save >> OK

- تبلیغات -

برای این منظور ابتدا وارد وب سایت گوگل شوید و از نوار پایین آن روی Settings (یا تنظیمات) کلیک نمایید.

حالا از لیست باز شده، گزینه ی Search settings را انتخاب نمایید.

ورود به تنظیمات موتور جستجوگر گوگل

پس از آن صفحه ی جدید پیش روی شما باز می شود که برای انجام تنظیمات جستجوی گوگل می باشد. کمی به پایین تر صفحه توجه کنید و از قسمت Where results open تیک گزینه ی Open each selected result in a new browser window را فعال نمایید.

حالا برای ذخیره سازی تغییرات روی Save کلیک نمایید.

آموزش روش باز کردن خودکار نتایج جستجوی گوگل در زبانه ی جدید

پس از آن پیغامی نمایش داده می شود که بیانگر موفقیت آمیز بودن ذخیره سازی تنظیمات می باشد. در اینجا روی OK کلیک نمایید.

باز کردن خودکار نتایج جستجوی گوگل در زبانه ی جدید

البته توجه داشته باشید که این تغییرات تنها در همین مرورگری که در حال استفاده از آن هستید اعمال شده است و در صورتی که می خواهید ذخیره سازی برای هر مرورگری که توسط آن به اکانت گوگل خود وارد شده اید اعمال شود، قبل از انجام این تنظیمات باید بررسی کنید که آیا وارد اکانت گوگل خود شده اید یا خیر و اگر نشده اید وارد آن شوید.

حالا می توانید با مراجعه به گوگل و جستجوی عبارت مورد نظر خود ببینید که نتایج یافت شده تنها با یک کلیک معمولی موس در زبانه ای جدید باز می شوند و می توانید از آن ها استفاده نمایید.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 1 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید