- تبلیغات -
4
(253)

اگرچه معمول است که بازی محبوب PES با استفاده از دسته های بازی انجام شود که البته لذت آن نیز بیشتر است، اما با این حال، برخی از افراد می خواهند این بازی را با استفاده از کیبورد کامپیوتر انجام دهند.

برای این منظور شاید گیمرها جای برخی از کلیدها را ندانند یا برای بازی بهتر و راحت تر بخواهند آن دکمه ها را تغییر دهند.

در ادامه ی این مطلب قصد داریم روش انجام تنظیمات کیبورد بازی PES (Pro Evolution Soccer) را به صورت کامل و تصویری آموزش دهیم.

با یادیت همراه باشید…

آموزش کامل تنظیمات کیبورد بازی PES (Pro Evolution Soccer):

مسیر طی شده:                 Pro Evolution Soccer Settings >> Keyboard >> Your Settings >> OK

ورود به بخش تنظیمات کیبورد بازی PES:

همان طور که می دانید همواره به همراه فایل نصبی این بازی، یک فایل اجرایی دیگر با عنوان Pro Evolution Soccer Settings نیز ایجاد می شود که برای انجام برخی تنظیمات مهم بازی از جمله تنظیمات گرافیک بازی و تنظیمات دسته و کیبورد می باشد.

برای انجام تنظیمات کیبورد بازی PES، به محل نصب آن رفته و این فایل را اجرا نمایید.

- تبلیغات -

ورود به تنظیمات برای انجام تنظیمات کیبورد بازی PES (Pro Evolution Soccer)

حالا در بالای پنجره باز شده، زبانه Keyboard را انتخاب نمایید.

صفحه ای مشابه تصویر زیر برای شما نمایش داده می شود که در وسط آن یک دسته بازی وجود دارد.

علاوه بر این در دو طرف این دسته لیستی شامل نام یکی از دکمه های کیبورد و در کنار آن تصویر (نام) یکی از دکمه های دسته بازی وجود دارد.

شما می توانید با توجه به نام دکمه های دسته بازی و نام دکمه کیبورد موجود در کنار آن متوجه شوید که هر کدام از دکمه های دسته معادل با کدام دکمه از کیبورد می باشد و در بازی از آن استفاده نمایید.

آموزش کامل تنظیمات کیبورد بازی PES (Pro Evolution Soccer)

آموزش روش انجام تنظیمات کیبورد بازی PES و تغییر دکمه های آن:

اما برای تغییر هر یک از این دکمه ها کافیست، روی دکمه معادل آن در دسته وسط پنجره (یا دکمه های شامل نام دکمه های کیبورد در لیست اطراف دسته) کلیک کنید تا پنجره ای مانند تصویر زیر برای شما نمایش داده شود.

آموزش روش انجام تنظیمات کیبورد بازی PES و تغییر دکمه های آن

پس از آن کافیست کلید مورد نظر خود از کیبورد را که می خواهید معادل با دکمه ی انتخابی دسته شود را فشار دهید، تا پنجره نمایش داده شده محو شود و نام دکمه ی جدید کیبورد به عنوان معادل در کنار نام دکمه دسته در یکی از گزینه های لیست دو طرف پنجره قرار گیرد.

این به معنای معادل شدن دو دکمه ی کیبورد و دکمه متناظر با آن در دسته بازی می باشد.

شما می توانید از طریق روش گفته شده تمام دکمه های کیبورد کامپیوتر را طبق دلخواه خود با دکمه های دسته بازی معادل سازی کنید و پس از آن از بازی PES لذت ببرید.

همچنین اگر از تغییرات انجام شده پشیمان شدید و خواستید که تنظیمات کیبورد بازی PES را به حالت اول بازگردانید، کافیست روی دکمه Revert to Default Settings کلیک نمایید.

در پایان برای ذخیره سازی تغییرات روی OK کلیک کنید و سپس وارد بازی شوید.

آموزش روش انجام تنظیمات کیبورد بازی PES و بازگرداندن تغییرات انجام شده به حالت اولیه

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 4 / 5. تعداد رای دهندگان: 253

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

29 دیدگاه‌ها

    • سلام دوست عزیز
      در تنظیمات بازی، در بخش کیبورد، کیبورد را به عنوان بازیکن اول تنظیم کنید و سپس در بخش دسته، دسته های بازی را به عنوان بازیکن دوم به بعد تنظیم کنید.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

    • سلام دوست عزیز
      دریبل زدن با کیبورد کمی مشکل است اما برای این کار کافیه دکمه های معادل دکمه های دریبل در دسته رو در کیبورد استفاده کنید. برای راهنمایی در این زمینه می تونید از قسمت تنظیمات دسته و کیبورد بازی استفاده کنید.
      موفق باشید…

  1. سلام
    برای من مشکلی پیش اومده ک نمیدونم مشابهش شاید واسه کسی پیش نیومده باشه وقتی وارد پی اس ۲۰ میشم نه کیبرود کار میکنه نه دسته بازی فقط میشه اینتر کرد یا با کلید اسکیپ به عقب برگشت بقیه دکمه کار نمیکنن با دسته هم همین مشکل هست کسی میدونه ایراد کار از کجاست چون من تنظیمات بازی همه چی درسته ولی موقع اجرا کار نمیکنن !

    • سلام دوست عزیز
      مشکلتون واقعا عجیبه! بازی به صورت کامل و به درستی نصب شده و کامپیوترتون سیستمش سازگار با بازی هست؟
      در این صورت به صورت کامل بازی رو پاک و دوباره نصب کنید. امیدوارم مشکل برطرف بشه.
      موفق باشید.

    • سلام امیررضا عزیز
      متاسفانه در Pes امکان دو نفره بازی کردن با یک کیبورد وجود ندارد. شما تنها می توانید کیبورد را به عنوان بازیکن اول و یک دسته را به عنوان بازیکن دوم تنظیم کنید و با یک کیبورد و یک دسته دو نفره بازی کنید.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

  2. سلام ممنون از مطالب مفیدتون
    میخواستم بدونم چطور از بازی خارج شویم؟!
    من نتونستم دکمه خروج رو پیدا کنم! با دکمه ویندوز از بازی خارج شدم، سپس رو بازی کلیک راست کرده و بازی را بستم ولی صدای بازی همچنان در حال پخش است این یعنی از بازی خارج نشدم و وقتی می خوام بازی رو باز کنم اخطار باز بودن بازی را می دهد!!

    • سلام دوست عزیز
      بله، در چنین مواردی به صورت کامل از بازی خارج نمی شوید و برای خروج کامل کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+Esc کیبورد را به صورت همزمان فشار دهید و سپس در پنجره باز شده از قسمت سرویس ها، نام بازی را پیدا کنید، آن را انتخاب کنید و از آن خارج شوید. با این کار مشکل شما برطرف می شود.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

  3. سلام ممنون از سایت خوبتون که رایگان در اختیار ما گذاشتید. ببخشید من میخوام کاری کنم که وقتی کلید X رو روی کیبوردم میزنم پاس بده و وقتی X و A رو با هم فشار میدم بره از بازیکن توپ رو بگیره و وقتی هم E رو فشار بدم با سرعت حرکت کنه، ولی هرکاری میکنم نمیتونم! لطفا راهنماییم کنید. البته میدونم که باید از کجا تنظیم کنم ولی مشکلم اینه که نمیدونم کدوم کلیدو روی کدوم تنظیم کنم ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • سلام اشکان جان
      طبق آموزش بالا دکمه X روی دسته مجازی همان دکمه پاس هست و دکمه RB همان دکمه سرعت هست که داخل تنظیمات PES نمایش داده می شوند. با کمک مقاله بالا می تونید دکمه های موردنظر از کیبورد رو برای این دو عملکرد تنظیم کنید.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

  4. با سلام و خسته نباشید،
    میخواستم بدونم کدوم دکمه روی کیبورد کار دکمه L1 و R1 را انجام می دهند؟ تو بازی نمیدونم چکار کنم، باید تو یک مرحله از L1 R1 استفاده کنم نمیدونم چکار کنم؟! خواهش میکنم کمک کنید. ممنون.

    • سلام دوست عزیز
      کلیدهای LT و LB همان کلیدهای L1 و L2 و کلیدهای RT و RB همان کلیدهای R1 و R2 دسته هستند که در صورت مراجعه به تنظیمات کیبورد بازی PES متوجه می شوید که برای استفاده از کلیدهای L1 و L2 می توانید از دکمه های Z و Q و برای استفاده از کلیدهای R1 و R2 می توانید از دکمه های C و E استفاده کنید و یا در صورت نیاز آن ها را با دکمه های دلخواه جایگزین نمایید.
      موفق باشید…

    • سلام نیما عزیز
      برای این منظور با کمک این مقاله آموزشی دسته ی بازی خود را به عنوان بازیکن دوم (Controller 2) تنظیم کنید و Controller 1 را خالی بگذارید، سپس وارد بازی شوید. با این کار کیبورد به عنوان بازیکن اول و دسته به عنوان بازیکن دوم تنظیم خواهد شد.
      موفق باشید…

  5. سلام وقتتون بخیر، من pes 2015 دارم رو سیستم، وقتی می‌خواهیم دو نفره بازی کنیم کیبورد میشه نفر اول و یکی از دسته ها میشه نفر دوم! چطور میتونیم هر دو نفر با دسته بازی کنیم؟

    • سلام سجاد عزیز
      تنظیمات دسته هاتون رو طبق این آموزش انجام بدید به طوری که دسته ۱ برای controller 1 و دسته ۲ برای controller 2 تنظیم شود.
      در این صورت، شما می تونید با دو دسته به صورت دو نفره بازی کنید.
      موفق باشید…

    • سلام دوست عزیز
      برای این منظور همانند این آموزش در تنظیمات بازی، دسته ی خود را به عنوان دسته دوم (Controller 2) تنظیم کنید و Controller 1 را خالی بگذارید.
      سپس وارد بازی شوید، خواهید دید که به صورت خودکار کیبورد به عنوان بازیکن اول و دسته بازی شما، به عنوان بازیکن دوم تنظیم شده اند.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

  6. سلام
    ببخشید من پی اس ۱۷ دارم. دسته توی تنظیمات کار میکنن ولی توی بازی اصلا کار نمیکنن…!!
    نمیدونم چکار کنم، واقعا خسته شدم، لطفا راهنماییم کنید…
    ممنون

    • سلام علیرضا عزیز
      مشکل عجیبی دارید!!
      احتمالا مشکل از خود بازی می باشد، بازی را به صورت کامل از طریق آموزش این لینک حذف کنید و سپس دوباره نصب نمایید، البته پیشنهاد می کنم همین بازی را یا نسخه ای دیگر از آن را از منبعی دیگر تهیه و آن را نصب نمایید.
      امیدوارم مشکل شما برطرف شود.
      سپاس از پیام شما

    • سلام مجتبی عزیز
      وقتی که شما دسته ها رو طبق این آموزش برای PES تنظیم کرده باشید و در خود بازی هم طرف هر کدام از دسته ها رو مشخص کرده باشید، به صورت خودکار کیبورد غیر فعال شده و دسته ها برای بازی در طرف مشخص شده فعال می شوند.
      سپاس از پیام شما

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید