- تبلیغات -
2.9
(9)

یکی از امکانات سفارشی سازی ظاهر ویندوز تغییر اندازه آیکون های نمایش داده شده در آن می باشد و ممکن است شما هم به کوچک کردن یا بزرگ کردن اندازه آن ها نیاز پیدا کرده باشید.

روش تغییر اندازه آیکون ها در سیستم عامل ویندوز بسیار آسان است و ما قصد داریم در ادامه این مطلب به آموزش آن بپردازیم.

آموزش نحوه تغییر اندازه و کوچک یا بزرگ کردن آیکون ها در سیستم عامل ویندوز:

مسیر طی شده:                     Right Click >> View >> Your Choice

اگرچه روش کلی کار یکسان است اما ما به دلیل اهمیت، این آموزش را در دو قسمت روش تغییر اندازه آیکون های دسکتاپ و روش تغییر اندازه آیکون های نمایش داده شده در پوشه های ویندوز ارائه می دهیم.

روش تغییر اندازه آیکون های دسکتاپ در ویندوز:

برای تغییر اندازه آیکون های دسکتاپ، ابتدا در قسمتی خالی از آن کلیک راست کنید و سپس روی گزینه View کلیک کنید تا لیست مربوطه باز شود.

روش تغییر اندازه آیکون های دسکتاپ در ویندوز

در ابتدای این لیست سه گزینه Large icons، Medium icons و Small icons وجود دارند که به ترتیب برای نمایش آیکون ها به صورت بزرگ، معمولی و کوچک مورد استفاده قرار می گیرند.

- تبلیغات -

تغییر اندازه آیکون های دسکتاپ در ویندوز

اگرچه برای نمایش آیکون های دسکتاپ ویندوز تنها سه گزینه وجود دارند اما برای نمایش آیکون ها در پوشه های ویندوز دست شما بازتر بوده و گزینه های بیشتری برای انتخاب دارید.

قبل از شروع بخش بعدی از آموزش، پیشنهاد می کنیم برای یادگیری روش لغو نمایش آیکون های دسکتاپ در ویندوز اینجا کلیک کنید.

روش تغییر اندازه آیکون های پوشه ها در ویندوز:

برای تغییر اندازه آیکون های پوشه ها در ویندوز دو روش وجود دارد که روش دوم مشابه با روش آموزش داده شده در قسمت قبل می باشد.

اگر ویندوز شما ۸ یا ۱۰ می باشد می توانید روی زبانه View در بالای پنجره مربوط به پوشه کلیک کنید و از بخش Layout اندازه مورد نظر خود را برای آیکون های نمایش داده شده، از لیست مربوطه انتخاب نمایید. همان طور که می بینید در اینجا برای شما انتخاب های بیشتری وجود دارد.

البته این چنین لیستی در نسخه های قدیمی تر ویندوز با تفاوت کوچکی وجود دارد و آن این است که به جای زبانه View، آیکون مربوطه نمایش داده شده است.

روش اول تغییر اندازه آیکون های پوشه ها در ویندوز

اما روش دوم تغییر اندازه و کوچک یا بزرگ کردن اندازه آیکون های پوشه ها مشابه با روش تغییر اندازه آیکون های دسکتاپ می باشد و برای انواع نسخه های ویندوز قابل استفاده است.

برای این منظور کافیست در بخشی خالی از پوشه مربوطه کلیک راست کرده و روی View کلیک نمایید.

روش دوم تغییر اندازه آیکون های پوشه ها در ویندوز

پس از آن، از لیست نمایش داده شده گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید تا آیکون های پوشه طبق گزینه انتخابی شما به نمایش در آیند.

تغییر اندازه آیکون های پوشه ها در ویندوز

توجه داشته باشید که این تغییر اندازه آیکون ها فقط برای پوشه ای اعمال می شود که هم اکنون در آن هستید و تغییر اندازه را انجام می دهید. علاوه بر این در صورت تغییر نام یا محل ذخیره سازی آن پوشه، اندازه آیکون های آن نیز به حالت پیش فرض باز می گردد.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 2.9 / 5. تعداد رای دهندگان: 9

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

4 دیدگاه‌ها

  1. سلام
    تو یه پوشه چند تا پوشه دیگه دارم،
    از view روی large icon میذارم،
    بعد ریستارت شدن سیستم به حالت کوچک list برمیگرده!!
    مهم نیست چه پوشه ای در کجای سیستم یا هارد رو روی این تنظیمات میذارم در هر صورت بعد از ریستارت شدن برمیگرده رو حالت list روی حالت Large باقی نمیمونه!
    حتی روی فلش هارد اکسترنال موبایل و هر چیزی که از ذهنتون بگذره کلا رو حالت list میمونه ولی من میخوام یه پوشه خاص برای من رو حالت large باشه ولی…
    از الان بابت رسیدگی به مشکلم ممنونم

    ۹۹/۰۱/۲۷__۱۶:۴۵

    • سلام ماهان عزیز
      مشکل عجیبی دارید.
      برید توی کنترل پنل ویندوز و وارد گزینه File Explorer Options شوید. سپس در پنجره باز شده وارد زبانه View شوید و از پایین پنجره روی گزینه Restore Defaults کلیک کنید. بهتره برای دو زبانه ی دیگر General و Search این پنجره نیز همین کار را کنید. سپس گزینه ی Apply و OK را بزنید.
      امیدوارم با این کار مشکل شما برطرف شود.
      موفق باشید…

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید