- تبلیغات -
4.6
(23)

اگر تصاویر مورد نیاز خود برای ایجاد طرح های مختلف در فتوشاپ را از طریق اینترنت تهیه می کنید، حتما بعد از باز کردن برخی تصاویر با قفل ایندکس لایه مربوط به آن مواجه شده اید.

در حالت قفل Index تصویر، شما پس از باز کردن، عنوان Index را به همراه یک علامت قفل در کنار لایه تصویر در لیست لایه های پروژه فتوشاپ مشاهده می کنید. در حالتی که تصویر ایندکس است، امکان ویرایش و جا به جا کردن آن وجود نخواهد داشت و عملا آن تصویر غیر قابل استفاده خواهد بود.

روش باز کردن قفل ایندکس لایه در فتوشاپ

جالب است بدانید که خارج کردن تصویر از حالت ایندکس در فتوشاپ و فعال کردن قابلیت ویرایش آن بسیار آسان است. در ادامه با یادیت همراه باشید تا روش باز کردن قفل Index تصویر در فتوشاپ را بیاموزید.

آموزش نحوه باز کردن قفل ایندکس (Index) تصویر در فتوشاپ

جالب است بدانید که دلیل ایندکس بودن تصاویر در فتوشاپ مود رنگی آن می باشد. مود رنگ اینگونه تصاویر در حالت Indexed Color است که در نتیجه آن تصویر فشرده تر و با کیفیت پایین تر ذخیره می شود.

برای خارج کردن تصویر از حالت Index از نوار بالای فتوشاپ گزینه Image را انتخاب کنید.

پس از آن روی Mode کلیک کرده و از لیست نمایش داده شده، مود رنگی مورد نظر خود را انتخاب کنید. معمولا برای کارهای معمولی دیجیتالی، گزینه RGB Color انتخاب می شود.

- تبلیغات -

خارج کردن تصویر از حالت ایندکس در فتوشاپ

کار تمام است! همان طور که مشاهده می کنید تصویر شما از حالت قفل ایندکس خارج شده و قابل ویرایش می شود.

خارج کردن موفقیت آمیز تصویر از حالت قفل Index

البته گاهی پیش می آید که با این کار، قفل تصویر به قفل Background تبدیل می شود. برای خارج کردن تصویر از قفل بک گراند نیز روش هایی وجود دارد و این کار به آسانی قابل انجام است. یکی از ساده ترین راه ها برای این کار دابل کلیک کردن روی لایه پس زمینه است. برای آشنایی بیشتر با این حالت و ۱روش باز کردن قفل لایه بک گراند، می توانید روی لینک مربوطه کلیک کنید.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 4.6 / 5. تعداد رای دهندگان: 23

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید