- تبلیغات -
4.2
(6)

امروزه سیستم عامل مورد استفاده بسیاری از گوشی های موبایل هوشمند، سیستم عامل اندروید می باشد.

بسیاری از کاربران ایرانی دوست دارند از گوشی موبایل خود با زبان مادری شان یعنی فارسی استفاده کنند. خوشبختانه گوشی های با سیستم عامل اندروید فارغ از هر برندی که باشند به صورت پیش فرض از زبان شیرین فارسی پشتیبانی می کنند.

بنابراین شما می توانید با هیچ کار خاصی و تنها با انجام تغییرات ساده ای در تنظیمات اندروید گوشی خود، زبان منوها و بخش های گسترده ای از تلفن هوشمند خود را روی فارسی تنظیم نمایید.

در ادامه ی این مطلب از یادیت روش تغییر زبان و فارسی کردن موبایل های اندرویدی را به صورت تصویری آموزش می دهیم. با ما همراه باشید…

همچنین پیشنهاد می کنیم به مطلب آموزش روش ایجاد رای گیری و نظرسنجی (Poll) در استوری اینستاگرام نیز نگاهی بیاندازید.

آموزش تغییر زبان و فارسی کردن موبایل اندرویدی:

مسیر طی شده:                              Android >> Settings >> Language and input >> Language >> Farsi

قبل از شروع باید گفت که مسیر دسترسی به تنظیمات تغییر زبان گوشی در برندهای مختلف و حتی در نسخه های مختلف اندروید متفاوت می باشد.

- تبلیغات -

با این حال ما سعی می کنیم به دو نمونه پرکاربردتر از روش های دسترسی به تنظیمات زبان اندروید در دو گوشی متفاوت اشاره کنیم. شما نیر می توانید با اندکی جستجو، مسیر تغییر زبان اندروید را در گوشی خود یافته و زبان آن را به فارسی تبدیل نمایید.

روش دسترسی به تنظیمات زبان در گوشی های اندرویدی مختلف:

برای فارسی کردن زبان موبایل اندروید ابتدا باید وارد تنظیمات گوشی خود شوید.

معمولا این کار می تواند با کشیدن قسمت اعلانات (Notifications) اندروید به سمت پایین و لمس آیکون چرخ دنده انجام شود. روش معمول تر یافتن آیکون چرخدنده با عنوان Settings در لیست اپلیکیشن های اندروید و لمس آن می باشد.

پس از ورود به تنظیمات، شما باید به بخش Language and input مراجعه کنید. اما رسیدن به این قسمت در گوشی های با برند و نسخه های اندروید مختلف، متفاوت می باشد.

شاید راحت ترین راه جستجوی عبارت Language در بخش جستجوی تنظیمات اندروید برای دستیابی به این قسمت باشد اما توجه داشته باشید که این روش تنها برای اندرویدهای نسخه ی ۵ و بالاتر امکان پذیر است. بخش جستجو معمولا در نوار بالای قسمت تنظیمات اندروید وجود دارد.

اما در گوشی نمونه ی ما شما پس از ورود به تنظیمات باید از نوار زبانه های قسمت CONTROLS را لمس کنید تا بتوانید به همان اولین گزینه که گزینه ی مطلوب ما هم هست یعنی Language and input دسترسی داشته باشید.

روش دسترسی به تنظیمات زبان در گوشی های اندرویدی مختلف

در برخی از گوشی های با نسخه ی اندروید جدید شما باید به بخش System در قسمت تنظیمات مراجعه کنید تا Language and input در دسترس شما قرار بگیرد.

روش تغییر زبان گوشی اندروید به زبان دلخواه خود (فارسی):

پس از دسترسی به Language and input کار سخت شما تمام است! برای تغییر زبان وارد این قسمت شوید و گزینه ی Language را که معمولا اولین گزینه نیز هست را انتخاب نمایید.

روش تغییر زبان گوشی اندروید به زبان دلخواه خود (فارسی)

حالا کافیست از لیست باز شده به دنبال نام زبان مورد نظر خود که در اینجا “فارسی” هست بگردید و برای تنظیم شدن، آن را لمس نمایید.

تغییر زبان و فارسی کردن موبایل اندرویدی

بعد از لمس گزینه “فارسی” چند لحظه صبر کنید تا زبان تمامی قسمت اندروید به فارسی تبدیل شود.

حالا می توانید از گوشی اندرویدی خود با زبان فارسی لذت ببرید.

نکته ای که در اینجا باقی می ماند این است که در برخی از گوشی ها یک مرحله اضافه تر وجود دارد.

ممکن است شما بعد از لمس گزینه Language به بخشی برسید که تنها شامل زبان انگلیسی یا زبانی دیگر باشد.

در این صورت با لمس گزینه ی ADD LANGUAGE می توانید لیست تمامی زبان های مورد پشتیبانی اندروید را مشاهده کرده و آن را به عنوان زبان اصلی گوشی خود انتخاب نمایید.

افزودن زبان فارسی یا زبان های دیگر در صورت نبودن آن در لیست

در پایان پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش استفاده از تایمر گوشی اندرویدی را نیز بخوانید.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 4.2 / 5. تعداد رای دهندگان: 6

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید