- تبلیغات -
0
(0)

ممکن است برای شما پیش بیاید که بخواهید لیست تمامی دستگاه های متصل به مودم خود را مشاهده نمایید تا مطمئن شوید که مبادا فردی ناشناس نتوانسته باشد به مودم شما وصل شده و از اینترنت شما سوء استفاده نماید.

برای این منظور نرم افزارهای کامپیوتری و موبایلی بسیاری وجود دارند که از آن جمله می توان به نرم افزار موبایلی Fing اشاره کرد. با این وجود روشی دیگر نیز از طریق خود مودم برای این کار وجود دارد.

جالب است بدانید که می توان از طریق بخش مدیریت و تنظیمات مودم به لیست تمامی دستگاه هایی که هم اکنون به مودم شما متصل شده اند  دسترسی پیدا کرد.

در بخش مدیریت اکثر مودم ها بخشی با عنوان DHCP وجود دارد که این لیست از طریق آن قابل مشاهده است. DHCP مخفف عبارت Dynamic Host Control Protocol به معنای پروتکل کنترل میزبانی پویا می باشد.

در ادامه ی این مطلب با یادیت همراه باشید تا روش مشاهده ی دستگاه های متصل به مودم با استفاده از قابلیت DHCP را بیاموزید. لازم به توضیح است که این آموزش توسط یک مودم برند D-Link ارائه شده است.

مشاهده ی دستگاه های متصل به مودم با استفاده از قابلیت DHCP:

مسیر طی شده:                  ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ >> Username & Password >> Sign in >> Device Info >> DHCP

برای مشاهده ی دستگاه های متصل به مودم، ابتدا شما باید وارد بخش مدیریت و تنظیمات آن شوید.

- تبلیغات -

برای این منظور، پس از اتصال به مودم، در نوار آدرس یک مرورگر آی پی ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ را وارد کرده و Enter را بزنید. توجه داشته باشید که بین اعداد نقطه (.) قرار گرفته است.

پس از آن در پنجره ی باز شده نام کاربری و رمز عبور ورود به بخش مدیریت مودم را وارد کرده و Sign in را بزنید.

ورود به بخش مدیریت مودم برای مشاهده ی دستگاه های متصل به مودم با استفاده از قابلیت DHCP

در صورت درست وارد کردن اطلاعات وارد صفحه ی اول بخش تنظیمات مودم خواهید شد که برای برند D-Link مشابه تصویر زیر است.

حالا از نوار سمت چپ روش گزینه اول یعنی Device Info کلیک کنید و سپس از زیر مجموعه های آن گزینه ی DHCP را انتخاب نمایید.

مشاهده ی دستگاه های متصل به مودم با استفاده از قابلیت DHCP

شرح کامل بخش DHCP مودم D-Link:

همان طور که مشاهده می کنید در سمت راست لیستی از دستگاه هایی که هم اکنون به مودم شما وصل هستند و از آن استفاده می کنند به شکل یک جدول نمایش داده می شود.

این جدول برای هر دستگاه شامل Hostname به عنوان نام دستگاه،۱ Mac Address به عنوان آدرس اختصاصی سخت افزاری دستگاه، IP Address به عنوان آدرس نرم افزاری (آی پی) دستگاه و Expires In به عنوان زمان باقی مانده مجاز برای اتصال به مودم شما می باشد.

لازم به توضیح است که هر دستگاه می توانید حداکثر به مدت ۲۴ ساعت مداوم به مودم متصل باشد و پس از آن باید دوباره به آن متصل شود.

نمایش لیست دستگاه های متصل به مودم در قسمت DHCP مودم

همان طور که مشاهده می کنید در همین لحظه به مودم ما سه دستگاه متصل هستند و از آن استفاده می کنند. شما هم می توانید با مطابقت نام دستگاه ها و مک آدرس آن ها با لیست نمایش داده شده در DHCP مودم خود مطمئن شوید که آیا دستگاه مشکوک و ناشناسی (برای شما) به مودمتان متصل هست یا نه.

در پایان پیشنهاد می کنیم که مطلب آموزش روش جلوگیری از اتصال دیگران به وای فای با قابلیت MAC Filter در مودم D-Link را نیز بخوانید…

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید