- تبلیغات -
0
(0)

اگر می خواهید از آدرس سایت خود یک یا چند ایمیل اختصاصی داشته باشید می توانید از طریق کنترل پنل هاست یا سرور خود اقدام کنید.

تعداد این ایمیل ها به نوع هاست و سروری که خریداری کرده اید و شرکت ارائه دهنده ی آن بستگی دارد اما معمولا می توان تعداد نامحدودی اکانت ایمیل در هاست ساخت.

در مطالب گذشته روش ساخت اکانت ایمیل در DirectAdmin را آموزش دادیم اما در این مطلب قصد داریم به آموزش روش ساخت اکانت ایمیل (Email Account) در Cpanel بپردازیم.

مسیر طی شده:                                 Cpanel >> Email Accounts >> Add Email Account >> your data >> Create Account

ساخت اکانت ایمیل (Email Account) در Cpanel:

برای این کار پس از این که وارد کنترل پنل خود شدید، از قسمت EMAIL روی گزینه ی Email Accounts کلیک کنید.

ساخت اکانت ایمیل (Email Account) در Cpanel

در صفحه ی باز شده می توانید از قسمت Add Email Account یک اکانت ایمیل جدید بسازید.

- تبلیغات -

در این قسمت یک کادر وجود دارد که می توانید با استفاده از آن نام کاربری اکانت که همان آدرس اصلی ایمیل نیز می باشد را وارد کنید.

در مرحله ی بعد یک لیست کشویی موجود است که با استفاده از آن می توانید دامنه ی مورد نظر خود را برای ساخت اکانت ایمیل انتخاب کنید.

در نهایت آدرس ایمیل نام کاربری وارد شده به همراه دامنه ی انتخاب شده می باشد که با استفاده از یک اتساین (@) از هم جدا می شوند.

پس از آن دو کادر وجود دارند که باید رمز عبور مورد نظر خود را عینا در هر دو کادر وارد کنید.

در صورتی که می خواهید رمزی کاملا امنیتی و پیچیده انتخاب کنید می توانید از گزینه Password Generator استفاده نمایید. با کلیک روی این گزینه کادری مشابه تصویر زیر باز می شود که با انتخاب Generate Password به شما یک رمز خودکار ارائه می دهد. بعد از کپی رمز ارائه شده تیک گزینه ی I have copied this password in a safe place را فعال کنید و سپس Use Password را بزنید.

دریافت رمز خودکار و ایمن در Cpanel

در ادامه ساخت اکانت ایمیل از قسمت Mailbox Quota می توانید فضای اختصاص داده شده به ایمیل را نامحدود در نظر بگیرید یا مقداری دلخواه به آن بدهید.

پس از آن با کلیک روی Create Account اکانت ایمیل با تنظیمات انجام شده ساخته می شود.

پیام موفقیت آمیز بودن ساخت اکانت به شکل زیر است.

ساخت اکانت ایمیل (Email Account) در Cpanel و لیست اکانت های ایمیل موجود در هاست

شما می توانید از قسمت Email Accounts به لیستی از تمامی اکانت های ساخته شده در هاست دسترسی داشته و ایمیل ها را مدیریت یا حذف نمایید.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید