- تبلیغات -
2.3
(3)

اگر با فتوشاپ کار می کنید حتما نیاز به وجود دکمه برگشت یا Undo برای حذف عملیات تازه انجام شده و برگشت به مرحله یا مراحل قبل از آن را به خوبی لمس کرده باشید چرا که پاک کردن یک عملیات انجام شده روی تصویر بسیار سخت تر از ویرایش یک متن مثلا در نرم افزار ورد بوده یا حتی غیر ممکن می باشد.

در مطالب گذشته یادیت ما روش های بازگشت به مراحل قبل در فتوشاپ را آموزش دادیم. همان طور که می دانید با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+Z شما می توانید به صورت پی در پی به مرحله ی قبل از عملیات های انجام شده روی پروژه بازگردید.

اما اگر از این امکان استفاده کرده باشید حتما متوجه شده اید که تعداد مراحل بازگشت به قبل در این مواقع محدود می باشد و پس از آن، دیگر نمی توانید به حالت های قبل تر دسترسی داشته و به آن ها بازگردید.

جالب است بدانید که با طی چند مرحله ساده می توانید به راحتی تعداد این مراحل را برای بازگشت افزایش دهید. در ادامه با یادیت همراه باشد تا روش افزایش تعداد Undo در فتوشاپ را به صورت تصویری بیاموزید.

آموزش کامل روش افزایش تعداد برگشت در فتوشاپ:

برای این منظور، پس از آن که وارد فتوشاپ شدید، از نوار منوی بالا روی Edit کلیک کنید.

سپس از انتهای لیست باز شده، Preferences را انتخاب کرده و از لیست دوم روی General کلیک کنید.

ورود به تنظیمات فتوشاپ برای افزایش تعداد برگشت به مراحل قبل

- تبلیغات -

البته می توانید برای دسترسی سریع تر به جای این کار، کلیدهای ترکیبی Ctrl+K کیبورد را فشار دهید.

حالا از نوار سمت چپ پنجره بازشده روی Performance کلیک کنید.

سپس از قسمت History & Cache در سمت راست پنجره به کادر جلوی عنوان History States توجه کنید.

عدد داخل این کادر نشاندهنده ی تعداد مراحل بازگشت به قبل یا Undo در فتوشاپ می باشد. شما می توانید با وارد کردن عدد مورد نظر در این کادر یا استفاده از نواری که در زیر آن نمایش داده می شود تعداد مراحل برگشت پی در پی در فتوشاپ را انتخاب نمایید.

بزرگترین عددی که می توانید در این کادر قرار بگیرد ۱۰۰۰ می باشد اما توجه داشته باشید که هرچه عدد داخل کادر و در نتیجه تعداد مراحل ذخیره شده از عملیات های قبل افزایش پیدا کند، فتوشاپ مقدار حافظه رم (Ram) بیشتری از کامپیوتر را اشغال می کند و این ممکن است باعث کند شدن کامپیوتر شما شود.

پس از انجام تغییرات مورد نظر، حالا برای ذخیره سازی و اعمال، روی OK کلیک کنید.

افزایش تعداد برگشت به عملیات های قبل در فتوشاپ

حالا با استفاده از فتوشاپ و ویرایش تصویر مورد نظر خود خواهید دید که با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+Z می توانید به تعداد عملیات های بیشتر و قدیمی تری دسترسی داشته باشید. البته می توانید با کلیدهای ترکیبی ساده تری مانند Ctrl+Z به مراحل گذشته در پروژه فتوشاپ بازگردید که برای یادگیری روش تغییر کلیدهای میانبر بازگشت پی در پی به مراحل قبل در فتوشاپ می توانید این مقاله را بخوانید.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 2.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید