- تبلیغات -
3.8
(9)

اگر با نرم افزارهای کامپیوتری مانند ورد، پاورپوینت، فتوشاپ کار کرده باشید حتما برای شما نیاز به بازگشت به مراحل قبلی به وجود آمده است.

در صورتی شما عملی را در این نرم افزارها انجام دهید و بخواهید آن را خنثی کرده و به حالت یا حالت های قبل تر بازگردانید استفاده از قابلیت های Back یا Undo بسیار مورد نیاز می شود. نیاز به این قابلیت در فتوشاپ به دلیل ویرایش تصاویر بیشتر از نرم افزارهای ویرایش متن مانند ورد و … احساس می شود.

در ادامه با یادیت همراه باشید تا روش های بازگشت یا Back در فتوشاپ را به صورت کامل و تصویری بیاموزید.

آموزش روش آسان تر بازگشت به مراحل قبل در فتوشاپ:

راحت ترین روش برای بازگشت به حالت یا حالت های قبل در یک پروژه فتوشاپ استفاده از کلیدهای ترکیبی می باشد.

در صورتی که در فتوشاپ یک عمل انجام دهید و یا از یک ابزار استفاده کنید و سپس بلافاصله از انجام آن کار پشیمان شوید می توانید از قابلیت Back یا Undo استفاده کنید. البته ۱قابلیت Redo نیز در فتوشاپ وجود دارد که می توانید در این مطلب بیشتر با آن آشنا شوید.

بازگشت آسان به تنها یک مرحله قبل در فتوشاپ:

برای بازگشت به مرحله قبل در فتوشاپ مانند هر نرم افزار دیگری به راحتی می توان از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Z کیبورد استفاده کرد.

شما با یک بار فشردن این کلیدها می توانید به یک مرحله قبل (بازگشت به حالت قبل از آخرین عمل انجام شده) بازگردید.

- تبلیغات -

در بیشتر نرم افزارها مانند ورد با دوباره فشردن این کلیدهای ترکیبی می توانید به مرحله ی قبل تر نیز بازگردید اما متاسفانه در فتوشاپ با فشردن دوباره Ctrl+Z، به مرحله ی جلو (اصطلاحا Redo) باز می گردید و عملا دوباره تغییرات آخرین عمل انجام شده شما، اعمال می شود.

بازگشت پی در پی به مراحل قبل در فتوشاپ:

اگر بخواهید در فتوشاپ به مراحل قبل تر نیز بازگردید باید از کلیدهای ترکیبی Alt+Ctrl+Z کیبورد استفاده کنید. با هر بار فشردن این سه کلید به صورت همزمان شما به یک مرحله قبل تر باز خواهید گشت.

اگر می خواهید مانند نرم افزارهای ورد و … با فشردن هر باره کلیدهای ترکیبی Ctrl+Z بازگشت های پی در پی داشته باشید و هر بار به یک مرحله قبل تر بازگردید پیشنهاد ما خواندن مقاله آموزش تغییر کلیدهای میانبر فتوشاپ برای بازگشت پی در پی می باشد.

نکته ای که در بازگشت پی در پی در فتوشاپ وجود دارد این است که چه در حالت استفاده از کلیدهای ترکیبی و چه در حالت استفاده از لیست History، تعداد مراحل بازگشت محدود می باشد و از یک مرحله به بعد (به صورت پیش فرض ۲۰ مرحله) دیگر امکان بازگشت به حالت های قبل تر وجود ندارد. اگر می خواهید این محدودیت را بردارید تا بتوانید به مراحل خیلی قبل تر مثلا مرحله پنجاهم یا بیشتر دسترسی داشته باشید، خواندن این مقاله را پیشنهاد می کنیم.

روش استفاده از منوهای فتوشاپ برای بازگشت به حالت های قبل در فتوشاپ:

اگرچه به نظر منطقی می آید که از کلیدهای ترکیبی اشاره شده در بالا استفاده کنید اما گاهی به دلایلی شما نمی توانید یا نمی خواهید از این کلیدها استفاده کنید. در این صورت می توانید از نوار بالای فتوشاپ روی گزینه Edit کلیک کنید.

در ابتدای لیست باز شده سه گزینه وجود دارد که گزینه اول با عبارت Undo … شروع می شود که با کلیک روی آن تنها به یک مرحله قبل باز می گردید.

همچنین اگر بخواهید به مراحل قبل تر دسترسی پیدا کنید کافیست از گزینه ی سوم یعنی Step Backward استفاده کنید.

استفاده از منوهای فتوشاپ برای بازگشت به حالت های قبل در فتوشاپ

البته روش دیگری نیز برای بازگشت به مراحل قبل وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

روش استفاده از لیست History برای بازگشت آسان به چندین مرحله قبل تر در فتوشاپ:

علاوه بر کلیدهای ترکیبی Alt+Ctrl+Z، فتوشاپ لیستی از تمامی چند مرحله آخر (به صورت پیش فرض ۲۰ مرحله آخر) را در اختیار شما قرار می دهد که شما می توانید به راحتی مرحله مورد نظر خود را از این لیست انتخاب کنید تا به سرعت تغییرات اعمال شده در فتوشاپ تا مرحله انتخاب شده از لیست، از پروژه حذف شود.

برای مشاهده این لیست کافیست مانند تصویر زیر روی آیکون (آیکون باز کردن لیست History برای بازگشت آسان به چندین مرحله قبل تر در فتوشاپ) کلیک کنید تا لیست مربوط به شما نمایش داده شود و تنها با کلید روی مرحله مورد نظر بتوانید به آن حالت بازگردید. در این لیست آیکون ابزار استفاده شده به همراه نام آن نمایش داده می شود تا در انتخاب راحت تر باشید.

علاوه بر این با انتخاب مراحل بالایی، مراحل زیر آن به صورت کمرنگ در می آید که نشان دهنده حذف تغییرات مربوط به آن از پروژه فتوشاپ می باشد. البته امکان کلیک دوباره روی این گزینه های کم رنگ شده برای اعمال تغییرات تا آن مرحله نیز وجود دارد.

همچنین با انتخاب اولین گزینه در لیست History، کلیه تغییرات حذف شده و تصویر اولیه ای که در فتوشاپ بازکرده اید نمایش داده می شود.

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید تغییرات اعمال شده در دو مرحله آخر (یعنی وارد کردن متن های “آسیا” و “آفریقا”) از پروژه فتوشاپ حذف شده اند.

استفاده از لیست History برای بازگشت آسان به چندین مرحله قبل تر در فتوشاپ

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 3.8 / 5. تعداد رای دهندگان: 9

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید