- تبلیغات -
3.9
(93)

نرم افزار پرقدرت ورد (Word) بسیاری از ابزار های کاربردی را داراست. این برنامه که یک نرم افزار واژه پرداز است بین کاربران محبوبیت فراوانی دارد.

یکی از کاربرد های برنامه ورد رسم جدول است. از جدول برای ثبت اطلاعات و یا رسم اشکال مختلف استفاده می شود. بسیاری از اداره ها، سازمان ها و شرکت ها به کمک این نرم افزار جداول خود را رسم می کنند.

در اسناد و پایان نامه هایی که شامل جداول هستند برای نظم بخشیدن به آن ها بهتر است این جداول ظاهر و اندازه یکسانی داشته باشند. اما از آن جایی که داده ها و اطلاعات هر ستون متفاوت است ممکن است اندازه ستون ها و سطر های جدول نامنظم باشند. به طوری که یک ستون پهنای بیشتر نسبت به سایر ستون ها داشته باشد.

مشکل دیگری که در رسم جدول در ورد دیده می شود جا نشدن متن ها در ستون و سطر های جدول است. این مشکل زمانی رخ می دهد که متن های طولانی در ستون و سطر جا نمی شوند و اندازه ستون ها و سطر ها کوچک تر از متن است. به همین علت متن به خط بعدی می رود و باعث پهنای بیشتر ستون یا سطر می شود.

برای حل این مشکل و منظم شدن جداول قابلیتی در ورد وجود دارد که به آن فیت کردن جدول در صفحه ورد می گویند. با فیت کردن جدول در صفحه ورد اندازه ستون و سطر جدول یکسان شده و مشکلات بالا به وجود نمی آید.

برای آموزش چگونگی فیت کردن جدول در صفحه ورد ۲۰۱۳ این پست را مطالعه کنید. با یادیت همراه باشید.

فیت کردن جدول در صفحه ورد ۲۰۱۳

بعد از رسم جدول در ورد دو منوی مخفی Design و Layout در انتهای منو ها ایجاد می شود. در این دو منو ابزار های زیادی برای طراحی و ویرایش جدول وجود دارد.

- تبلیغات -

مشاهده می کنید در جدولی که در تصویر زیر رسم شده ستون ها اندازه مناسبی ندارند و متن ها در جدول جا نمی شود. در این حالت باید جدول را فیت یا از ابزار AutoFit استفاده کنید.

برای فیت کردن جدول در صفحه ورد به منوی Layout بروید. با کلیک روی Layout مجموعه ابزار های این منو نمایان می شود. ابزار AutoFit را انتخاب نمایید.

انتخاب گزینه Autofit

با انتخاب ابزار AutoFit منوی زیر باز می شود. گزینه اول AutoFit Contents ستون ها و سطر های جدول را با محتوای آن متناسب و تنظیم می کند. روی این گزینه کلیک کنید تا نتیجه را مشاهده نمایید.

انتخاب گزینه Autofit contects

همان طور که در تصویر زیر ملاحظه می کنید اندازه هر ستون متناسب با محتوای همان ستون شده است.

فیت شدن ستون جدول با محتوا

اما معمولا در مقاله ها و پایان نامه ها بهتر است که جداول با صفحه ورد فیت شوند. چون محتوای جداول با هم متفاوت است. این باعث می شود اندازه جدول ها با هم متفاوت باشند و بی نظمی به وجود بیاید.

بنابراین مجددا روی ابزار AutoFit کلیک کنید و این بار گزینه دوم را انتخاب کنید. با انتخاب AutoFit Window عمل فیت کردن جدول در صفحه ورد انجام می شود. به این ترتیب پهنای جدول به اندازه پهنای صفحه در ورد می شود. (مطابق تصویر زیر)

فیت کردن جدول در صفحه ورد

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 3.9 / 5. تعداد رای دهندگان: 93

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید