- تبلیغات -
4.2
(339)

امروزه و با پیشرفت گوشی های هوشمند، بسیاری از کاربران ترجیح می دهند در تبلت یا تلفن همراه اندرویدی خود به تماشای فیلم بپردازند.

اگر شما هم طرفدار تماشای ویدئوهای خارجی هستید اما به زبان انگلیسی تسلط کافی ندارید، حتما در کنار فیلم از زیرنویس یا دوبله فارسی آن نیز استفاده می کنید.

برخی از فیلم ها به صورت دو یا چند زبانه منتشر می شوند و برای تماشای آن ها، فقط کافیست زبان مورد نظر را انتخاب نمایید.

اما برای برخی دیگر از فیلم ها، صوت دوبله به صورت یک فایل جداگانه از اینترنت قابل دانلود می باشد. اما سوال پیش می آید پس از دانلود این فایل دوبله، چگونه باید آن را به فیلم بچسبانیم تا به همراه آن پخش شود؟

اگر از اپلیکیشن محبوب MX Player در گوشی اندرویدی خود استفاده می کنید، باید بگوییم روش اضافه کردن فایل صوتی دوبله به فیلم در این اپلیکیشن بسیار آسان است. در ادامه با یادیت همراه باشید تا روند این کار را در چند دقیقه بیاموزید.

آموزش روش اضافه کردن فایل صوتی دوبله به فیلم در اپلیکیشن MX Player اندروید:

برای این منظور، ابتدا فایل صوت دوبله را از اینترنت دانلود کنید. توجه داشته باشید که فرمت این فایل، از فرمت های صوتی رایجی مانند mp3 باشد و آن را به گوشی خود منتقل نمایید.

حالا فیلم زبان اصلی خود را در MX Player پخش نمایید.

- تبلیغات -

سپس روی صفحه نمایش یک ضربه بزنید تا گزینه های برنامه نمایش داده شوند. گزینه ی سه نقطه در سمت راست نوار بالا را لمس نمایید.

ورود به منو برای اضافه کردن فایل صوتی دوبله به فیلم در اپلیکیشن MX Player

از منوی باز شده، Audio را انتخاب نمایید.

نحوه اضافه کردن فایل صوتی دوبله به فیلم در MX Player

و سپس Open را بزنید.

اضافه کردن فایل صوتی دوبله به فیلم در اپلیکیشن MX Player اندروید

حالا یک پنجره ی محاوره ای نمایش داده می شود که با استفاده از آن باید فایل دوبله را انتخاب نمایید. این پنجره در پوشه ای که ویدئو در آن موجود باز می شود ولی اگر فایل صوتی در پوشه ی دیگری از گوشی شما می باشد با استفاده از گزینه (Folder up) می توانید به پوشه های قبلی باز گردید و به مسیر فایل دوبله بروید.

سپس برای قرار دادن صدای دوبله روی فیلم کافیست فایل مربوط به آن را لمس کنید.

انتخاب فایل صوتی دوبله مورد نظر در MX Player

خواهید دید که بلافصله فیلم با صدای دوبله ی انتخابی شما پخش می شود.

البته ممکن است پس از اضافه کردن فایل صوتی دوبله متوجه شوید که صدا با تصویر هماهنگ نیست. در این صورت برای یادگیری روش ۲هماهنگ کردن صدای دوبله با فیلم در MX Player این مطلب را از دست ندهید.

روش بازگشت به پخش صوت اصلی فیلم به جای فایل صوتی دوبله:

همچنین اگر پس از پخش صدای دوبله به دلایلی خواستید دوباره صوت اصلی فیلم نمایش داده شود، کافیست پس از لمس صفحه، از نوار بالا روی آیکون موزیک ضربه بزنید و سپس از پنجره ی محاوره ای نمایش داده شده، صوت اصلی فیلم را انتخاب کنید تا بلافاصله، پخش صوت فیلم روی آن تنظیم شود.

بازگشت به پخش صوت اصلی فیلم به جای فایل صوتی دوبله در MX Player

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 4.2 / 5. تعداد رای دهندگان: 339

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

24 دیدگاه‌ها

  1. سلام این روشی که شما گفتین برای نسخه قدیمی هست
    در نسخه جدید این امکان اینجوری که شما میگید نیست فقط کافیه مثل باز کردن فایل زیرنویس(اما اینجا باید اون علامت صدا رو بزنید) رو بزنید بعد باز کردن و بقیه کارها رو که همه بلدن

    بازم ممنون به خاطر آموزش

  2. سلام و خسته نباشید بنده با این برنامه ها آشنایی کامل داشته و تجربه کار کردن و یاد گرفتن نرم افزار هایی که برای استودیوها معمولا به کار میرفت هم داشتم و میخوام به چند تا از دوستان راهنمایی هایی در مورد چسباندن کامل صوت به فیلم بدم…خوب در این مورد باید بگم که شما نیاز به یک کامپیوتر یا یک لپ تاپ دارید و میتونید با استفاده از نرم افزار mkvtoolinx استفاده کنید. دقیقا نمیدونم که شما عزیزان کی این مطلب رو میخونید اما در حال حاضر نسخه ۴۸ آخرین نسخه اون هست که اصلا خوب نیست و ممکنه که بعضی قسمت ها غیر فعال باشه و یا موقع تبدیل فیلم شما خش دار بشه برای همین بنده پیشنهاد میکنم نسخه ۶٫۴ اون رو نصب کنید که فوق العاده و سریع هست.
    اما برای دوستانی که میخواهند به صورت دائمی صوت دوبله با فیلم یکی بشه در اندروید باید بگم که چنین برنامه ای وجود نداره اما شما میتونید از گوگل پلی برنامه inshot رو دانلود کنید و بعد با استفاده از این برنامه فیلمتون رو” بی صدا” کنید و بعد با استفاده از همین برنامه فایل صوتی خودتون رو به فیلم به صورت دائمی اضافه کنید که بسیار راحته و نکته ای که باید رعایت کنید این هست که فرمت فایل صوتی شما باید mp3 باشه و گرنه این نرم افزار اون رو قبول نداره و خودم متأسفانه وبلاگی ندارم اما اگه ادمین این سایت لطف کنه و آموزش این رو هم قرار بده بسیار عالی میشه…

    • سلام امیر جان
      از وقتی که گذاشتی و تجربیات خودت رو با دوستانمون در یادیت به اشتراک گذاشتی، خیلی خیلی سپاس گزارم.
      حتما از راهنمایی هات استفاده می کنیم و به زودی آموزش های جدید از نرم افزارهای معرفی شده، در یادیت منتشر می شوند.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

    • سلام رضا عزیز
      بله، نرم افزارها و روش های زیادی برای چسباندن دائمی دوبله به فیلم وجود دارد. اگر فرمت ویدئوی شما MKV هست می تونید از این مقاله استفاده کنید.
      اما اگر فرمت فیلمتون متفاوت هست، می تونید با جستجو در اینترنت به نرم افزارهای بسیاری برای ویرایش فیلم و چسباندن دوبله به آن دسترسی داشته، آن ها را دانلود و از آن ها استفاده نمایید.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

  3. سلام من صدا خودمو با kmplayer گذاشتم رو انیمیشن درستم شد ولی وقتی میخام اون ویدیو share کنم برا کسی دیگه با صدا اصلیش میره نه صدا!! من چجور میش درست کرد؟ فرمت ویدیو mp4 هست.

    • درود دوست عزیز
      برنامه mx player تنها یک پخش کننده است و صدای ضبط شده شما را به همراه فیلم پخش می کند و امکان ادغام دائمی صدا و فیلم توسط این نرم افزار وجود ندارد. برای چسباندن دائمی صدای دوبله به فیلم در کامپیوتر می توانید این مقاله را بخوانید.
      همچنین اگر می خواهید این کار را توسط گوشی اندرویدی انجام دهید، می توانید از نرم افزارهای ویرایش فیلم اندروید استفاده نمایید که با جستجو در اینترنت با آن ها آشنا می شوید.
      موفق باشید.

    • دوست عزیز این کار به مدت زمان فیلم و نوع سیستم شما بستگی داره اما من فیلمی ۳ ساعت رو در زمان ۱۸ ثانیه دو دوبله و ۱ زیر نویس رو بهش اضافه کردم و درمورد اندروید هم چنین برنامه ای وجود نداره اما شما با استفاده از نرم افزار اندرویدی inshot می تونید ابتدا فایل صوتی اصلی فیلمتون رو حذف کنید و بعد سیو و بعد همان فایل فیلم خودتون که بی صدا شد رو با همون نرم افزار inshot بهش دوبله اضافه کنید لازم به ذکر است که شما فقط قادر خواهید بود یک دوبله به فیلمتون اضافه کنید و صوت دوبله شما حتما و حتما باید mp3 باشه بنده خودم وبلاگی ندارم اما از ادمین سایت خواهش میکنم برای رفع مشکل شما دوستان عزیز آموزش رو بذاره…

    • سلام دوست عزیز
      مشکل عجیبی دارید!! شاید نسخه اپلیکیشنتون قدیمی هست. MX Player گوشیتون رو به آخرین نسخه به روزرسانی نمایید، احتمالا مشکل برطرف می شود.
      باتشکر

      • سلام، اتفاقا منم همین مشکلو دارم audio رو میاره ولی open نداره!!
        و درضمن به روزرسانی کردم و آخرین نسخه هست!!

        • سلام دوست عزیز
          مشکل عجیبی هست و دلیلشو نمی دونم،
          اگر برنامه اتون به روز هست، پس احتمالا خود ویدئوتون طوری هست که امکان اضافه کردن دوبله توسط MX Player به اون وجود نداره!
          با آرزوی بهترین ها برای شما

  4. سلام عزیز جان، من میخوام صوت دوبله فارسی رو بذارم رو فیلم و با تلویزیون نگاه کنم. یعنی داخل فلش رو تلویزیون نگاه کنم. چکار باید بکنم؟

    • سلام وحید عزیز
      اگرچه برخی تلویزیون های جدید قابلیت پخش فایل صوتی دوبله جداگانه را به همراه فیلم دارند اما بهترین و بی دردسر ترین روش این است که ابتدا با استفاده از کامپیوتر صوت دوبله را به فیلم بچسبانید و سپس فیلم جدیدی که صوت دوبله به آن چسبیده است را در تلویزیون پخش نمایید. برای یادگیری روش چسباندن صوت دوبله به فیلم می توانید به این لینک مراجعه نمایید.
      با آرزوی بهترین ها برای شما

  5. من همه این مراحلو انجام دادم، همه چیشم درست بود، ولی موقعی میزنی صوتو وصل میکنی اصن صدای صوت نمیاد و کلا ویدیو صداش میره!!

    • سلام امیر عزیز
      آیا فرمت صوت شما mp3 است؟ در این صورت ممکن است فایل شما مشکل داشته باشد. پیشنهاد می کنم فایل دوبله را از منبعی دیگر دانلود کنید و دوباره امتحان کنید.
      علاوه بر این اگر صدای ویدئو به کلی رفته می توانید با استفاده از آموزش تغییر زبان صوتی فیلم دو زبانه در MX Player، فایل صوتی اصلی را دوباره انتخاب کنید تا صدا دوباره پخش شود.
      امیدوارم مشکل شما برطرف شود.
      سپاس از پیام شما

  6. سلام و خسته نباشید، از مواردی که زحمت کشیدید و نوشتید متشکرم، البته من به موارد فوق آگاهی کامل داشتم سوال من این است که کسانی که کامپیوتر ندارند و می خواهند از اندروید برای چسباندن دوبله به فیلم و سپس تماشای آن روی تلویزیون استفاده کنند چه راه حلی وجود داره؟ همانطور که اطلاع دارید در کامپیوتر با استفاده از نرم‌افزار MKV ToolNix این کار در مدت چند ثانیه انجام میشه. آیا چنین ابزاری برای اندروید هم است؟ آیا میشه با MX Player دوبله را به فیلم اضافه و آن را سیو کرد؟

    • سلام بهروز عزیز
      طبق بررسی که من داشتم متاسفانه تاکنون هیچ اپلیکیشن موبایلی برای چسباندن دائمی دوبله به فیلم منتشر نشده است.
      البته به صورت محدود اپلیکیشنی برای چسباندن دائمی زیرنویس به فیلم در اندروید وجود دارد که می توانید با کلیک روی لینک مربوطه به آموزش آن دسترسی پیدا کنید.
      علاوه بر این امکان ذخیره دوبله اضافه شده به فیلم در MX Player نیز وجود ندارد.
      با سپاس از پیام شما

    • دوست عزیز این کار به مدت زمان فیلم و نوع سیستم شما بستگی داره اما من فیلمی ۳ ساعت رو در زمان ۱۸ ثانیه بهش دو دوبله و ۱ زیر نویس اضافه کردم و در مورد اندروید هم چنین برنامه ای وجود نداره اما شما با استفاده از نرم افزار اندرویدی inshot میتونید ابتدا فایل صوتی اصلی فیلمتون رو حذف کنید و بعد سیو و بعد همان فایل فیلم خودتون که بی صدا شد رو با همون نرم افزار inshot بهش دوبله اضافه کنید، لازم به ذکر است که شما فقط قادر خواهید بود یک دوبله به فیلمتون اضافه کنید و صوت دوبله شما حتما و حتما باید mp3 باشه…

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید
توجه: لطفا ما را مطمئن کنید که ربات نیستید!!