- تبلیغات -
5
(1)

همان طور که می دانید در مرورگرهای اینترنتی امروزی قابلیت هایی وجود دارد که سعی شده با استفاده از آن ها، سرعت استفاده شما از مرورگر و بازدید از یک سایت دلخواه افزایش پیدا کند.

از جمله ی این قابلیت ها می توان به ذخیره سازی History و Cache اشاره کرد.

می توان گفت هر سایتی که شما از آن در مرورگر خود بازدید می کنید در یک لیست با عنوان History در مرورگر ذخیره می شود تا در دفعات بعدی بتوانید راحت تر و سریع تر به آن ها دسترسی پیدا کنید.

همچنین هنگام اولین بارگذاری یک وب سایت در مرورگر شما، برخی از فایل های ثابت آن مانند تصاویر و … در مرورگر شما به عنوان Cache ذخیره می شوند تا در صورت مراجعه ی دوباره ی شما به آن صفحه ی اینترنتی، به جای دانلود دوباره ی آن فایل های ثابت، از فایل های داخل حافظه کش مرورگر استفاده شود و در نتیجه سرعت بارگذاری سایت برای شما افزایش یابد.

همچنین مرورگرهای این قابلیت را دارند که در صورت تمایل، عبارات و کلماتی که داخل فیلدهای فرم های مختلف سایت ها وارد می کنید، را ذخیره می کنند تا در فرم های دیگر به صورت خودکار توسط مرورگر فیلدهای مربوطه پر شوند.

با توجه به گفته های فوق، شما هر بازدیدی که از وب سایت های دلخواه خود می کنید و هر فعالیتی که در آن ها انجام می دهید، در مرورگر ذخیره شده و در آینده از طریق آن قابل ردگیری و پیگیری می باشد.

اما اگر نخواهید این اثرات فعالیت های شما در مرورگر ذخیره شوند، چه اقدامی باید بکنید؟ این کار بسیار آسان است!!

- تبلیغات -

در ادامه با یادیت همراه باشید تا به صورت کامل در این رابطه اطلاع کسب کنید.

آشنایی با قابلیت incognito در مرورگر گوگل کروم و آموزش بازدید ناشناس از وب سایت ها:

یکی از روش هایی که برای پاک سازی اثرات فعالیت های کاربران در مرورگر پیشنهاد می شود، حذف دستی تمامی کش و هیستوری پس از هر بار بازدید از مرورگر می باشد.

در این رابطه پیشنهاد می کنیم مطلب پاک کردن تاریخچه، رمزهای ذخیره شده و دیگر اطلاعات ذخیره شده در مرورگر Google Chrome را بخوانید.

اما شاید این راه حل کمی سخت به نظر آید و زیاد عملی نباشد. شاید بهتر باشد که از ابتدا فعالیت های شما در مرورگر ذخیره نشود تا این که یک بار ذخیره شود و پس از آن به صورت دستی پاک گردد!

آشنایی با قابلیت incognito در مرورگر گوگل کروم و ویژگی های آن:

جالب است بدانید که مرورگرهای معروفی مانند Google Chrome دارای قابلیت با عنوان بازدید ناشناس (incognito) هستند که با استفاده از آن، دیگر اثرات فعالیت های شما در سایت های اینترنتی به صورت حافظه ی Cache و History ذخیره نخواهد شد!!

روش استفاده از این قابلیت در ادامه توضیح داده می شود اما درباره ی اطلاعاتی که از وب سایت ها با استفاده از بخش incognito ذخیره نمی شوند یا بالعکس اطلاعاتی که ذخیره می شوند، طبق متن خود مرورگر گوگل کروم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اطلاعاتی که قابلیت incognito گوگل کروم از وب سایت ها ذخیره نخواهد کرد:

-تاریخچه (History) بازدید از وب سایت ها

-کوکی ها، حافظه ی کش (Cache) و دیگر داده های وب سایت ها

-اطلاعات وارد شده در فیلدهای فرم های داخل وب سایت ها

اما برخی از اطلاعات هستند که با وجود استفاده از بخش ناشناس گوگل کروم، باز هم قابل شناسایی و ردیابی می باشند. طبق متن خود گوگل کروم:

فعالیت هایی که با وجود استفاده از بخش incognito گوگل کروم، باز هم قابل مشاهده می باشند:

-وب سایت هایی که بازدید می کنید.

-کارفرمای شما یا مدرسه

-ارائه دهنده ی سرویس اینترنت شما (از جمله IP شما و …)

-نشان گذاری های جدید (Bookmarks) و دانلودهای انجام شده توسط مرورگر

حال با اطلاع از مواردی که در بخش ناشناس گوگل کروم قابل مشاهده هستند و مواردی که قابل مشاهده نیستند، به آموزش روش استفاده از این قابلیت (incognito) می پردازیم.

آموزش روش بازدید ناشناس (incognito) از وب سایت ها در مرورگر گوگل کروم:

مسیر طی شده:                          Google Chrome >> Menu >> New incognito window

بازدید ناشناس (incognito) از وب سایت ها در مرورگر گوگل کروم بسیار آسان است. کافیست به جای باز کردن یک پنجره ی جدید معمولی در گوگل کروم، یک پنجره ی incognito جدید را باز کنید و از آن پس به صورت عادی به بازدید از وب سایت های مورد نظر خود بپردازید.

برای باز کردن پنجره ناشناس (incognito) مرورگر کروم، کافیست پس از ورود به این مرورگر، روی آیکون به شکل سه نقطه در سمت راست نوار بالای آن کلیک کنید تا منوی آن نمایش داده شود و سپس روی گزینه ی New incognito window را انتخاب نمایید.

چگونگی بازدید ناشناس از وب سایت ها با قابلیت incognito در مرورگر گوگل کروم

علاوه بر این راه ساده تر و سریع تر استفاده از کلیدهای ترکیبی کیبورد می باشد. برای این منظور پس از ورود به گوگل کروم، کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+N کیبورد خود را به صورت همزمان فشار دهید.

پس از آن صفحه ای مشابه تصویر زیر برای شما باز خواهد شد که همان پنجره ی ناشناس (incognito) مرورگر کروم می باشد.

پنجره بازدید ناشناس (incognito) در مرورگر گوگل کروم

حالا با خیالی آسوده می توانید در این پنجره به گشت و گذار در سایت های اینترنتی بپردازید و مطمئن باشید که هیچکدام از فعالیت های شما در بخش History و Cache مرورگر ذخیره نخواهد شد.

در پایان، اگر شما نیز جز آن دسته از کاربرانی هستید که از مرورگر Firefox استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش روش استفاده از قابلیت بازدید ناشناس فایرفاکس را از اینجا بخوانید…

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید