- تبلیغات -
3.2
(18)

می توان گفت امروزه برای هر فردی حداقل یکبار پیش آمده است که نیاز داشته باشد مطالبی را به دیگران ارائه کند و نیاز به آماده سازی چند اسلاید برای ارائه ای بهتر داشته باشد و شکی نیست که نرم افزار پاورپوینت بهترین نرم افزار ایجاد اسلایدهای زیبا برای ارائه ای بهتر می باشد.

هرچه شما بتوانید اسلایدهای جذاب تری را طراحی کنید میزان تاثیرگذاری مطالب شما روی دیگران فارغ از موضوع ارائه شد، بیشتر می شود.

یکی از جذاب ترین راه ها برای ایجاد اسلایدهای تاثیرگذار استفاده از انواع انیمیشن ها برای نمایش دادن تصاویر و متون اسلاید و همچنین انتقال اسلایدها می باشد.

در مطالب گذشته یادیت روش انیمیشن دار کردن نمایش متن ها و تصاویر داخل اسلاید در پاورپوینت را به صورت کامل و تصویری آموزش دادیم.

علاوه بر انیمیشن دار کردن اشیاء موجود در پاورپوینت، امکان انیمیشن دار کردن نمایش هر اسلاید نیز وجود دارد که اصطلاحا انیمیشنی کردن انتقال اسلایدها نامیده می شود.

اما گاهی اوقات شما می خواهید برخی از این انیمیشن ها را از اسلایدهای پاورپوینت خود حذف کنید. در ادامه ی این مطلب با یادیت همراه باشید تا روش حذف انیمیشن های موجود در اسلایدهای پاورپوینت را به صورت کامل بیاموزید.

آموزش روش حذف انیمیشن های موجود در اسلایدهای پاورپوینت:

مسیر طی شده:                               PowerPoint >> Your Slide >> Animations >> Your Animation >> Delete OR DEL (Keyboard Key)

- تبلیغات -

این مطلب را در دو قسمت آموزش می دهیم.

ابتدا روش حذف انیمیشن های اشیاء موجود در اسلاید (متن ها، تصاویر، صداها و فیلم ها) را آموزش می دهیم و سپس به چگونگی پاک کردن انیمیشن های انتقال اسلایدها می پردازیم.

روش حذف انیمیشن های نمایش اشیاء موجود در اسلایدهای پاورپوینت:

در اینجا می خواهیم انیمیشن های تنظیم شده برای متن ها، تصاویر، صداها و فیلم های موجود در اسلایدی دلخواه را حذف نماییم.

برای این منظور ابتدا به اسلاید مورد نظر خود مراجعه نمایید.

پس از آن از نوار زبانه های بالای PowerPoint روی زبانه ی Animations کلیک نمایید.

پس از آن تغییراتی در اسلاید شما ایجاد خواهد شد و آن این است که کنار هر شیئی که انیمیشن دارد یک کادر کوچک با یک شماره داخل آن نمایش داده می شود که این شماره ها نشان دهنده ی ترتیب نمایش انیمیشنی اشیاء می باشند.

برای حذف انیمیشن شی مورد نظر (متن، تصویر و …) کافیست روی کادر کوچک موجود در کنار آن کلیک کنید و سپس دکمه ی Delete یا Del موجود در کیبورد خود را فشار دهید.

حذف انیمیشن های نمایش متن ها، تصاویر، فیلم ها و صداهای موجود در اسلایدهای پاورپوینت

پس از آن خواهید دید که کادر موجود در کنار شی مربوطه حذف می شود که نشان دهنده ی حذف انیمیشن آن می باشد.

همچنین شماره ی انیمیشن های اشیا دیگر نیز دستخوش تغییر می شوند و با حفظ ترتیب نمایش خود، جوری شماره گذاری می شوند که انیمیشن مورد نظر شما حذف شده باشد.

حذف موفقیت آمیز انیمیشن متن مورد نظر

پس از این کار و در هنگام ارائه اسلایدها، شیئی که انیمیشن آن حذف شده است به صورت ساده و در همان ابتدای نمایش اسلاید، نمایش داده می شود.

با همین روش می توانید انیمیشن های دیگر موجود در همین اسلاید یا دیگر اسلایدها را نیز حذف نمایید.

روش حذف انیمیشن های انتقال اسلایدهای پاورپوینت:

اما علاوه بر انیمیشنی کردن نمایش متن ها، تصاویر و … موجود در داخل اسلایدها، امکان انیمیشنی کردن نمایش خود اسلایدها نیز وجود دارد که قبلا آموزش و لینک آن ارائه شده است.

در صورتی که بخواهید انیمیشن انتقال یک اسلاید را نیز حذف کنید کافیست ابتدا به اسلاید مورد نظر خود مراجعه کنید.

سپس از نوار زبانه های بالا، روی گزینه ی Transitions کلیک کنید.

پس از آن، از نوار پایینی انتخاب نوع انیمیشن، گزینه ی اول یعنی None را انتخاب کنید.

حذف انیمیشن انتقال اسلاید پاورپوینت

کار تمام است و با همین اقدام ساده انیمیشن انتقال اسلاید مورد نظر حذف شده است. برای حذف انیمیشن انتقال دیگر اسلایدها نیز می توانید از همین روش استفاده نمایید.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 3.2 / 5. تعداد رای دهندگان: 18

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید