- تبلیغات -
4.3
(7)

حتما برای شما هم پیش آمده است که بخواهید صفحات و بخش هایی از یک فایل پی دی اف (PDF) را جدا کنید و آن ها را تقسیم کرده و به فایل های PDF مستقلی تبدیل نمایید.

اگرچه روش هایی وجود دارد که شما بدون استفاده از نرم افزار و با کمک وب سایت هایی مانند aconvert.com بخش هایی از فایل PDF خود را جدا کنید، اما استفاده از نرم افزارهای موجود در این زمینه بسیار متداول تر می باشد.

نرم افزار Simpo PDF Merge and Split یکی از نرم افزارهای کم حجم و ساده اما قدرتمند در زمینه تقسیم فایل های PDF یا اتصال چند فایل پی دی اف به هم می باشد.

در ادامه ی این مطلب از یادیت به صورت کامل روش جدا کردن صفحات مورد نظر از یک فایل PDF را با کمک نرم افزار Simpo PDF Merge and Split آموزش می دهیم.

آموزش جدا کردن صفحات مورد نظر از یک فایل PDF یا تقسیم آن به چند فایل:

دانلود نرم افزار Simpo PDF Merge and Split برای جدا کردن صفحات مورد نظر از یک فایل PDF:

برای جدا کردن صفحات مورد نظر از یک فایل PDF، ابتدا نرم افزار Simpo PDF Merge and Split 2.2.3.0 را از طریق لینک زیر دانلود نمایید:

دانلود نرم افزار Simpo PDF Merge and Split 2.2.3.0

رمز فایل:

- تبلیغات -

www.yadit.ir

سپس فایل را از حالت فشرده خارج کنید.

لازم به توضیح است که این برنامه به صورت پرتابل می باشد و نیازی به نصب در ویندوز ندارد. بنابراین پس از استخراج، فایل اجرایی برنامه را باز کنید. توجه داشته باشید که در مسیر فایل اجرایی برنامه هیچ حرف فارسی وجود نداشته باشد و نام تمامی پوشه ها، انگلیسی باشد.

انتخاب فایل PDF مورد نظر برای تقسیم و جدا کردن صفحات دلخواه از آن:

پس از آن، از قسمت بالای برنامه، روی Split PDF کلیک نمایید.

انتخاب فایل PDF مورد نظر برای تقسیم و جدا کردن صفحات دلخواه از آن

حالا در کادر موجود در قسمت Select File آدرس فایل PDF مورد نظر خود را وارد کنید. برای راحتی کار می توانید روی آیکون () کلیک کنید.

انتخاب فایل PDF مورد نظر برای تقسیم و جدا کردن صفحات دلخواه از آن

پس از آن به مسیر فایل PDF رفته و آن را انتخاب و باز کنید.

توجه داشته باشید که بهتر است هیچ کدام از پوشه های موجود در مسیر فایل پی دی اف و نام خود فایل، شامل حروف فارسی نبوده و تماما انگلیسی باشند.

انتخاب فایل PDF مورد نظر برای تقسیم و جدا کردن صفحات دلخواه از آن

پس از انتخاب فایل، برای اطمینان از باز شدن آن توسط نرم افزار، می توانید به قسمت Page Count توجه کنید که تعداد صفحات فایل PDF را نمایش می دهد. اگر عدد نمای داده شده در این قسمت درست می باشد، می توانید مطمئن شوید که فایل توسط نرم افزار به درستی تشخیص داده شده است.

انتخاب صفحات مورد نظر برای جداسازی آن ها یا تقسیم فایل PDF:

حالا نوبت به انتخاب صفحات مورد نظر شما برای جداسازی از فایل PDF اصلی می رسد.

برای این منظور، شما می توانید از گزینه های موجود در بخش Select Split Method استفاده نمایید.

در اینجا سه گزینه وجود دارد که می توانید به دلخواه یکی از آن ها را انتخاب کرده و استفاده نمایید.

روش تقسیم فایل PDF به چندین فایل پی دی اف جدید:

گزینه اول، شامل کادر کوچکی است که می توانید عددی دلخواه اما کوچک تر از تعداد کل صفحات فایل PDF اصلی را وارد کنید. هر عددی که در این کادر وارد کنید، فایل های PDF شما به چند فایل PDF جدید با تعداد صفحات عدد وارد شده در کادر تقسیم می شود. به عنوان مثال فایل PDF اصلی من ۳۱ صفحه بود و من در این کادر عدد ۷ را وارد کردم که پس از آن فایل من به ۴ فایل پی دی اف ۷ صفحه ای و یک فایل ۳ صفحه ای تقسیم شد.

انتخاب صفحات مورد نظر برای جدا کردن آن ها و ایجاد فایل PDF جدید:

گزینه ی دوم دارای کادری برای وارد کردن شماره صفحات یا بازه ای از صفحات فایل PDF برای تبدیل آن ها به یک فایل مستقل و حذف دیگر صفحات می باشد. شما می توانید برای وارد کردن بازده از خط فاصله و برای وارد کردن یک صفحه و جدا کردن آن از دیگر شماره صفحات از کامای انگلیسی استفاده کنید. همچنین می توانید از تلفیق تک صفحه و یک بازه در این کادر استفاده کنید. به عنوان مثال همان طورکه در تصویر زیر می بینید ما صفحات ۱ تا ۷ به همراه تک صفحه های ۱۳، ۱۷ و ۳۱ را از فایل پی دی اف اصلی جدا کرده و به یک فایل مستقل تبدیل کرده ایم.

اما گزینه سوم برعکس گزینه دوم می باشد و اعداد و بازه هایی که در این کادر وارد می کنید از فایل پی دی اف اصلی حذف شده و بقیه صفحات به صورت یک فایل مستقل در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

توجه داشته باشید که ابتدا باید روی دایره سفید کنار گزینه مورد نظر خود کلیک کنید تا انتخاب شود و سپس اعداد مورد نظر خود را در آن ها وارد نمایید.

انجام دیگر تنظیمات برای جدا کردن صفحات مورد نظر از فایل PDF و شروع فرآیند جداسازی:

حالا نوبت به انجام تنظیمات فایل نهایی می رسد. در قسمت Base name می توانید نام فایل نهایی را وارد کرده و توسط کادر Output Folder مسیر پیش فرض ذخیره سازی فایل خروجی را به مسیر دلخواه خود تغییر دهید.

با کمک گزینه Advanced Settings نیز می توانید به تنظیمات پیشرفته تری دسترسی داشته باشید.

حالا برای شروع فرایند جدا کردن و تقسیم فایل PDF روی Split کلیک کنید.

انتخاب صفحات مورد نظر برای جداسازی آن ها یا تقسیم فایل PDF، انجام تنظیمات دیگر و شروع فرآیند جداسازی

پس از پایان فرآیند جدا کردن صفحات مورد نظر از فایل PDF، نتیجه آن به نمایش در می آید.

پایان موفقیت آمیز فرآیند جدا کردن صفحات مورد نظر از یک فایل PDF

می توانید روی OK کلیک کنید تا به صورت خودکار مسیر ذخیره سازی فایل یا فایل های PDF نهایی برای شما باز شود و بتوانید از آن ها استفاده نمایید.

باز شدن خودکار محل ذخیره فایل یا فایل های PDF خروجی پس از جدا کردن صفحات از فایل پی دی اف اصلی

در پایان برای یادگیری روش ادغام و اتصال چند فایل PDF به هم توسط همین نرم افزار، پیشنهاد می کنیم روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 4.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 7

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید