- تبلیغات -
3.6
(17)

آی پی (IP) یک شناسه عددی خاص و یکتا می باشد که به عنوان یک آدرس اینترنتی، به هر کاربری که بخواهد به اینترنت جهانی متصل شود اختصاص می یابد که این کاربر هم می تواند یک فرد معمولی باشد و هم می تواند سرور مربوط به یک سایت باشد.

آی پی ها معمولا دارای چهار قسمت می باشند که این قسمت ها با استفاده از یک نقطه از هم جدا می شوند. هر یک از این قسمت ها هم می توانند شامل یک عدد ۱ تا ۳ رقمی باشد. شما نمونه ای از یک آی پی را در زیر مشاهده می کنید:

۶۶٫۲۴۹٫۷۹٫۲۸

جالب است بدانید که با در اختیار داشتن یک آدرس آی پی می توان موقعیت جغرافیایی و شهر مربوط به فردی که با آن IP به اینترنت متصل شده است را شناسایی کرد.

در ادامه ی این مطلب از یادیت ابتدا به روش شناسایی و دریافت آی پی شما پرداخته و سپس چگونگی شناسایی موقعیت جغرافیایی آی پی (IP) دیگران را با استفاده از سایت iplocation آموزش می دهیم…

شناسایی موقعیت جغرافیایی آی پی (IP) با سایت iplocation:

شناسایی آی پی اختصاص داده شده به شما برای اتصال به اینترنت و مشخصات آن:

قبل از پرداختن به این موضوع باید گفت که معمولا آی پی شما در هر بار اتصال به اینترنت تغییر می کند و یکتا نخواهد بود. به این معنا که اگر شما اتصال خود را از اینترنت قطع کنید و دوباره به آن متصل شوید آی پی شما با آی پی قبلی متفاوت خواهد بود.

برای آن که بتوانید بفهمید که آدرس آی پی شما در این لحظه برای اتصال به اینترنت چه می باشد کافیست به موتور جستجوگر گوگل مراجعه کرده و سپس عبارت “My IP” را در آن جستجو نمایید.

- تبلیغات -

پس از آن به احتمال زیاد آی پی شما در همان صفحه ی اول جستجو نمایش داده می شود.

شناسایی آی پی (IP) اختصاص داده شده به شما برای اتصال به اینترنت توسط گوگل

اما اگر آی پی خود را در همان صفحه مشاهده نکردید می توانید با استفاده از سایت هایی که در نتایج جستجو به نمایش در آمده اند، آی پی خود را شناسایی کنید.

سایت iplocation.net یکی از بهترین سایت ها در زمینه شناسایی آی پی و موقعیت جغرافیایی آن می باشد که معمولا جز نتایج اول تا سوم گوگل است.

با ورود به این سایت از طریق نتایج گوگل (یا از طریق قسمت What is My IP سایت) شما می توانید آی پی خود را به همراه برخی جزئیات مربوط به آن شامل موقعیت جغرافیایی، نوع سیستم عامل و … را مشاهده نمایید.

شناسایی مشخصات آی پی اختصاص داده شده به شما برای اتصال به اینترنت توسط iplocation

شناسایی موقعیت جغرافیایی آی پی (IP) دیگران با سایت iplocation:

اما در برخی از موارد شما به آی پی دیگران دسترسی پیدا می کنید و از روی حس کنجکاوی یا به هر دلیل دیگری می خواهید موقعیت جغرافیایی و شهر فردی که با این آی پی به اینترنت متصل شده است را مشاهده نمایید.

برای این منظور کافیست ابتدا به سایت iplocation.net مراجعه کنید.

در همان صفحه اول سایت کادری با عنوان IP Location Finder وجود دارد. آی پی مورد نظر خودتان را در این کادر وارد کنید. سپس روی IP Lookup کلیک نمایید.

وارد کردن آی پی مورد نظر برای شناسایی موقعیت جغرافیایی آن در سایت iplocation

پس از آن مشخصات مربوط به آی پی از جمله موقعیت جغرافیایی آن در جدول هایی به شما نمایش داده می شود.

برای مشاهده موقعیت جغرافیایی آی پی کافیست به بخش Country، Region و City جدول ها توجه کرده و شهر و کشور مربوط به آی پی را مشاهده نمایید.

شناسایی موقعیت جغرافیایی آی پی (IP) دیگران  توسط سایت iplocation

نکته ای که در این قسمت وجود دارد این است که در صفحه بالا شما چند جدول دو ردیفه را مشاهده می کنید که علت آن این است که هر یک از جدول ها با استفاده از یک سرویس (سایت) خاص و جداگانه اقدام به شناسایی مشخصات آی پی کرده اند و در نتیجه آن، به شما مشخصات دقیق تری را ارائه می دهند.

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 3.6 / 5. تعداد رای دهندگان: 17

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

4 دیدگاه‌ها

  1. درست است که از IP، این سایت های جستجوگر IP، مکان تخمینی IP را به شما ارائه می دهند، اما فکر می کنم اگر مکان در نقشه های google نیز نشان داده شود، باید برای کاربر راحت تر شود. در اینجا یک ابزار آنلاین https://iplocation.io/ وجود دارد که مکان را نیز در نقشه های گوگل نشان می دهد، بنابراین می توانید نتایج جستجوی دقیق تری داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید