- تبلیغات -
4
(1)

همان طور که می دانید قسمت نوار آدرس (Address Bar) مرورگرهای جدید به دو منظور متفاوت می تواند استفاده شود.

در صورتی که شما در کادر نوار آدرس، آدرس یک سایت را وارد کنید مثلا عبارت Yadit.ir را وارد کنید طبق معمول به سایت مربوطه (در اینجا یادیت) ارجاع داده خواهید شد.

اما اگر در این کادر یک عبارت معمولی را به هر زبان دلخواهی وارد کنید این کادر همانند کادر مربوط به یک موتور جستجوگر عمل کرده و توسط آن موتور جستجوگر نتایجی را یافته و به شما نمایش می دهد.

جالب است بدانید که در مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم می توان به راحتی این موتور جستجوگر را تغییر داده و موتور جستجوگر دلخواه خود را جایگزین آن نمود.

در ادامه این مطلب می خواهیم روی تغییر موتور جستجوگر نوار آدرس (Address Bar) مرورگر گوگل کروم (Google Chrome) را آموزش دهیم.

آموزش روش تغییر موتور جستجوگر نوار آدرس (Address Bar) مرورگر گوگل کروم:

مسیر طی شده:                            Google Chrome >> Menu >> Settings >> Search engine >> Manage search engines >> ADD >> Your settings >> ADD >> Menu >> Make default >> Search engine >> Search engine used in the address bar >> Your Search engine >> Restart Chrome >> Enjoy!

ورود به تنظیمات موتورهای جستجوگر کروم:

برای این منظور، از سمت راست نوار بالای مرورگر روی آیکون (آیکون ورود به منو و تنظیمات مرورگر برای تغییر موتور جستجوگر نوار آدرس (Address Bar) مرورگر گوگل کروم) کلیک کنید و از منوی باز شده Settings را انتخاب نمایید.

- تبلیغات -

ورود به منو و تنظیمات مرورگر برای تغییر موتور جستجوگر نوار آدرس (Address Bar) مرورگر گوگل کروم

حالا در صفحه ی باز شده به دنبال قسمتی با عنوان Search engine بگردید.

انتخاب جستجوگر مورد نظر خود برای استفاده در نوار آدرس مرورگر:

در این قسمت بخشی با عنوان Search engine used in the address bar وجود دارد. شما می توانید از لیست کشویی موجود در این بخش، موتور جستجوی مورد نظر خود را برای استفاده در نوار آدرس گوگل کروم انتخاب نمایید. تغییرات شما به صورت خودکار اعمال خواهد شد.

انتخاب جستجوگر مورد نظر خود برای استفاده در نوار آدرس مرورگر کروم

افزودن جستجوگر دلخواه به لیست جستجوگرهای مرورگر:

در صورتی که موتور جستجوگر مورد نظر شما در این لیست وجود ندارد برای افزودن و انتخاب آن می توانید روی Manage search engines کلیک کنید.

افزودن جستجوگر دلخواه به لیست جستجوگرهای مرورگر کروم

در صفحه ی جدید بخشی با عنوان Other search engines وجود دارد که می توانید در لیست این قسمت به دنبال موتور جستجوی مورد نظر خود بگردید.

اگر در این لیست نیز موتور جستجوگر خود را پیدا نکردید می توانید آن را به راحتی به آن بیافزایید. برای این منظور کافیست روی گزینه ADD کلیک کنید.

افزودن موتور جستجوگر دلخواه به لیست جستجوگرهای مرورگر گوگل کروم

حالا در پنجره ی باز شده باید مشخصات موتور جستجوگر مورد نظرتان را وارد کنید. این مشخصات شامل Search engine برای وارد کردن نام دلخواه، Keyword برای وارد کردن کلمه کلیدی دلخواه (می توانید همان نام انتخاب شده در قسمت قبل را وارد کنید.) و URL with %s in place of query برای وارد کردن آدرس اینترنتی جستجوگر اینترنتی می باشد.

پس از وارد کردن مشخصات، روی ADD کلیک کنید.

وارد کردن مشخصات و آدرس موتور جستجوگر دلخواه برای افزودن آن به لیست جستجوگرهای مرورگر

خواهید دید که جستجوگر مورد نظر شما به لیست Other search engines افزوده شده است.

تنظیم جستجوگر جدید افزوده شده به مرورگر کروم به عنوان جستجوگر نوار آدرس آن:

برای تنظیم این جستجوگر به عنوان جستجوگر نوار آدرس مرورگر، ابتدا روی علامت سه نقطه موجود در رو به رو نام جستجوگر کلیک کنید و سپس از لیست باز شده گزینه Make default را انتخاب نمایید. ( از طریق همین لیست می توانید جستجوگر مورد نظرتان را ویرایش یا از لیست حذف نمایید.)

تنظیم جستجوگر جدید افزوده شده به مرورگر کروم به عنوان جستجوگر نوار آدرس آن

خواهید دید که این جستجوگر به لیست اول صفحه با عنوان Default search engines افزوده می شود.

تنظیم جستجوگر جدید افزوده شده به مرورگر کروم به عنوان جستجوگر نوار آدرس آن

حالا به صفحه ی قبلی باز گردید و مانند ابتدای این آموزش، از لیست کشویی Search engine used in the address bar جستجوگر جدید مورد نظرتان را که به تازگی به لیست افزوده شده است، انتخاب نمایید تا از این پس عبارات جستجو شده در قسمت نوار آدرس مرورگر شما توسط این جستجوگر جستجو شوند.

تنظیم جستجوگر جدید افزوده شده به مرورگر کروم به عنوان جستجوگر نوار آدرس آن

در پایان پیشنهاد می کنیم که برای یادگیری روش تغییر موتور جستجوگر نوار آدرس مرورگر موزیلا فایرفاکس اینجا کلیک کنید…

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 4 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید