- تبلیغات -
5
(2)

گاهی اوقات ممکن است از سرعت اینترنتی که شرکت ISP به شما ارائه می دهد اطلاع نداشته باشید و بخواهید به آن دسترسی پیدا کنید.

در این مواقع می توانید به پروفایل خود در سایت شرکت ارائه دهنده ی اینترنت مراجعه کرده و سرعت سرویسی که به شما خدمات می دهد را مشاهده نمایید.

اما در این مطلب ما قصد داریم روش دیگری را برای اطلاع شما کاربران عزیز در مورد سرعت واقعی اینترنتتان معرفی کنیم. این روش جالب استفاده از قسمت تنظیمات مودم می باشد.

منظور ما از سرعت واقعی همان سرعتی است که هم اکنون در حال استفاده از آن هستید. اما سرعت اسمی همان سرعتی می باشد که شرکت ISP تعهد کرده تا آن سرعت را به شما ارائه دهد.

البته ذکر این نکته ضروری است که ترفند این مطلب بر اساس مودم های (روترهای) شرکت D-Link می باشد و برای مودم های با برند دیگر ممکن است کمی متفاوت باشد یا اصلا این قابلیت وجود نداشته باشد.

در ادامه ی این مطلب برای یادگیری روش مشاهده سرعت اینترنت ارائه شده توسط ISP به شما از طریق تنظیمات مودم D-Link با یادیت همراه باشید…

مشاهده سرعت اینترنت ارائه شده توسط ISP به شما از طریق تنظیمات مودم D-Link:

مسیر طی شده:                       ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ >> Your Username & Password >> OK >> Device Info

- تبلیغات -

روش انجام این کار بسیار آسان است! تنها کافیست تا وارد قسمت تنظیمات مودم خود شوید.

برای این منظور با کابل یا تکنولوژی Wi-Fi به مودم (روتر) خود متصل شوید.

حالا وارد یک مرورگر شده و IP مربوط به مودم را در قسمت آدرس آن وارد کنید. این آی پی معمولا به صورت زیر می باشد(اعداد با نقطه از هم مجزا شده اند):

۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱

پس از آن پنجره ای نمایش داده می شود که از شما نام کاربری و رمز عبور تنظیمات مودم را می خواهد. هر کدام از آن ها را در کادر مربوط به خود وارد کنید و OK را بزنید.

ورود به قسمت تنظیمات مودم D-Link برای مشاهده سرعت اینترنت ارائه شده توسط ISP به شما از طریق تنظیمات مودم

پس از وارد کردن درست اطلاعات وارد تنظیمات مودم خواهید شد.

از قسمت Device Info که به صورت پیش فرض انتخاب شده می باشد می توانید اطلاعات مودم و اینترنت خود را مشاهده کنید.

در جدول سمت راست دو قسمت با عناوین Line Rate – Upstream (Kbps) و Line Rate – Downstream (Kbps) را مشاهده خواهید کرد که اولی نمایش دهنده ی سرعت آپلود شما بر حسب کیلوبایت بر ثانیه و دومی نمایش دهنده ی سرعت دانلود شما بر حسب همان کیلوبایت بر ثانیه می باشد.

اعداد نمایش داده شده در این قسمت سرعت های واقعی و جاری شما می باشد و ممکن است در دفعات بعدی که آن را مشاهده می کنید با کمی تفاوت رو به رو شوید.

مشاهده سرعت اینترنت ارائه شده توسط ISP به شما از طریق تنظیمات مودم

در صورتی که تنظیمات مودم خود را تغییر نداده باشید هم نام کاربری و هم رمز عبور ورود به تنظیمات مودم admin می باشد که این مورد اصلا ایمن نیست!

برای یادگیری روش تغییر رمز عبور ورود به قسمت تنظیمات مودم D-Link اینجا کلیک کنید…

چقدر این مطلب برای شما سودمند بود؟

<< یک ستاره | پنج ستاره >>

رای میانگین: 5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

(اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید...)

- تبلیغات -

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید